Dodano: 30.05.2017 r.
Nie bez przyczyny zwykło się mówić, że człowiek szczęśliwy to taki, dla którego wykonywany zawód stanowi jednocześnie życiową pasję. To bez wątpienia prawda, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, iż praca pochłania z reguły zdecydowaną większość naszego czasu. Naturalnie istnieją różne rodzaje etatów, w tym tzw. zawody wolne, nierzadko odznaczające się profilem artystycznym. Przykładem takiego zawodu jest chociażby praca fotografa ślubnego. Niestety, spora ilość osób traktuje wspomniane zajęcie na zasadzie pracy dorywczej, jednocześnie nie wierząc, iż może ono stanowić realne źródło utrzymania. Ile w tym prawdy? Tak naprawdę niewiele, wystarczy bowiem zadbać o odpowiednią ilość zleceń. Tylko gdzie szukać potencjalnych klientów i w jaki sposób przygotować się do promocji własnej twórczości?
Po pierwsze: oferta
Tym, co powinieneś zrobić w pierwszej kolejności, jest przygotowanie odpowiedniej oferty, którą będziesz w stanie nie tylko wypromować, ale również – a może właśnie przede wszystkim – zaprezentować potencjalnym klientom. Od czego zacząć? Podstawą jest posiadanie swojego portfolia, czyli zbioru najlepszych prac. Najlepiej zrobić to w formie albumu – zarówno tradycyjnego, jak i interaktywnego. W następnej kolejności zainwestuj w wizytówki, które będziesz mógł podarować swoim klientom. Dobrze skomponowana wizytówka to taka, która zawiera minimalną ilość informacji. Ogranicz się więc do imienia i nazwiska, numeru telefonu, adresu e-mali i strony www. Nie posiadasz własnej witryny? W takim razie koniecznie załóż profil firmy na portalu społecznościowym np. Facebook’u.
Po drugie: bądź widoczny w sieci!
Globalna sieć to miejsce, które – w praktyce – stanowi jedno z najlepszych i najefektywniejszych narzędzi umożliwiających pozyskiwanie klientów. Wśród stron, które powinny stanowić swego rodzaju must have każdego fotografa ślubnego należy wymienić:
Portale społecznościowe
Portale społecznościowe takie jak wspomniany już Facebook, pozwolą ci w łatwy i szybki sposób zaprezentować swoje prace i zarazem pozyskać nowych klientów. Stwórz stronę swojej firmy, dodaj portfolio i… gotowe! Teraz wystarczy tylko prezentować swoją ofertę np. na grupach zrzeszających osoby przygotowujące się właśnie do ślubu. Dobrym pomysłem będzie również promocja poszczególnych postów oraz organizacja konkursów, w których nagrodę będzie stanowić np. narzeczeńska sesja zdjęciowa. To świetny pomysł zwłaszcza, że zadowoleni z usługi klienci z pewnością będą chętni na kontynuację współpracy.
Strony i fora o tematyce ślubnej
Innym miejscem zrzeszającym potencjalnych klientów są serwisy i fora ślubne takie jak np. Wedding.pl. Tu również w powodzeniem zaprezentujesz swoją ofertę wraz z portfolio. Co ciekawe, wspomniany portal umożliwia fotografom stworzenie własnej wizytówki i tym samym dotarcie do jeszcze większej ilości klientów.
Lokalne portale ofertowe i media
Działasz wyłącznie na zwężonym obszarze? W takim razie promuj się za pomocą lokalnych serwisów. Twoje miasto czy też miasteczko z pewnością posiada portal, na którym publikowane są ogłoszenia lokalnych przedsiębiorców, podobnie zresztą jak serwisy informacyjne działające np. na obszarze danego województwa czy też gminy. Jeśli posiadasz nieco większy budżet reklamowy to warto przemyśleć również wykupienie reklamy w lokalnej telewizji lub/i na antenie radiowej.
Portal resinet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i wypowiedzi zamieszczanych przez internautów. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
To największe w Europie Środkowo-Wschodniej spotkanie przedstawicieli świata polityki i biznesu, które każdego roku przyciąga kilka tysięcy gości....
Dodano: 06.09.2022 | Komentarze: 0
Szkolenie w formule online odbędzie się w dniu 21 października 2021 r. w godzinach od 9.00 do 14.00....
Dodano: 11.10.2021 | Komentarze: 0
Rozmowa z Marcinem Trojnackim, Prezesem Zarządu EnMS Polska, niezależnym ekspertem ds. efektywności energetycznej....
Dodano: 29.09.2021 | Komentarze: 0
Najwyższe oceny dla najlepiej sprzedającego się kompaktowego SUV-a: Mazda CX-5 znakomicie przeszła test wytrzymałościowy na 100 000 kilometrów przeprowadzony przez magazyn „AUTO BILD&rdqu...
Dodano: 28.09.2021 | Komentarze: 0
W dniach 7 – 9 września 2021 r. w Karpaczu odbywa się XXX Forum Ekonomiczne w Karpaczu. W wydarzeniu weźmie udział ponad 3000 gości z Europy, Azji Centralnej, USA. Hasłem przewodnim tegorocznej ...
Dodano: 07.09.2021 | Komentarze: 0
Reklama
|