Aktualności

Panie Prezesie - co tam nowego w e-marketingu? [marzec 2017]

Dodano: 31.03.2017

art. sposn. | Panie Prezesie - co tam nowego w e-marketingu? [marzec 2017]
Do lektury naszym Czytelnikom oddajemy trzeci odcinek cyklu artykułów pod tytułem „Panie prezesie co tam nowego w e-marketingu” przygotowany przez Dariusza Goclik - Digital Marketing & e-Commerce Manager z agencji interaktywnej TiO interactive.
 
O tym, jak ważna jest obecność w Internecie świadczą dane pozyskane z ubiegłorocznego badania NetTracka – aż 77,6% Polaków w wieku 15-75 lat, czyli blisko 23,5 mln potencjalnych klientów, korzysta z tego medium. Z tej grupy ponad 80% odwiedziło wyszukiwarkę Google, a niewiele mniej serwis Allegro (71%). Kolejne chętnie odwiedzane miejsca w sieci to Facebook (ponad 65%) oraz YouTube (63%).
 
Na podstawie zgromadzonych powyżej informacji warto przeanalizować, gdzie obecnie najczęściej spędzają czas poszczególne grupy polskich internautów. W tym celu pomocny okazać się może raport dotyczący Social Media sporządzony przez IRCenter i wykonany na reprezentatywnej próbie 2110 internautów w oparciu o badania CAWI zrealizowane w styczniu br.
 
Z raportu wynikają m.in. następujące fakty:
 
  • z polskiego Facebooka najchętniej korzystają osoby w wieku 25-34 lata, a ze względu na płeć 54% stanowią kobiety, które wykazują większa dynamikę przyrostu w ostatnim roku;
  • jeszcze bardziej kobiecy jest Instagram – to panie stanowią w gronie polskich użytkowników aż 63%,
  • jeżeli chcemy dotrzeć do użytkowników trochę starszych, tj. w wieku 35-44, dobrym do tego miejscem jest Twitter. Wyżej wspomniana grupa użytkowników stanowi na chwilę obecną już blisko 25% wszystkich korzystających z tej platformy. Jednocześnie to ta grupa wiekowa najszybciej powiększała się w ostatnim roku;
  • najmłodsza z grup, tj. 18-24 lata, zadomowiła się na Snapchacie i co ciekawe w ogólnej liczbie użytkowników to właśnie tutaj swoje działania reklamowe powinni skierować użytkownicy prezentujący oferty dla małych miast i na wieś (blisko 61% polskich użytkowników tej platformy mieszka bowiem w tych lokalizacjach),
  • najbardziej równouprawnioną platformą ze względu na płeć jest YouTube – mężczyźni i kobiety z Polski po równo podzielili tu swój udział.

Co nowego w Google?
 
  • od 29 marca 2017 r. zmieniło się domyślne okno konwersji po wyświetleniu z 30 dni na 1 dzień. Oznacza to, że tylko konwersje wygenerowane w ciągu 1 dnia od wyświetlenia reklamy będą zgłaszane jako konwersje po wyświetleniu. Ta zmiana obejmuje nowe i istniejące działania powodujące konwersję, które wykorzystują domyślne okno.
  • rozszerzenia cen w reklamach udostępnione jest już w wyświetlaniu wszystkim użytkownikom;
  • zespół programistów udostępnił skrypt AdWords, który pozwala migrować kampanie reklamodawcy z poziomu grupy odbiorców wyszukiwania na poziomie grupy reklamowej na poziom kampanii;
  • Google Data Studio otworzyło swój dostęp dla wszystkich.
 
Co nowego na You Tube?
 
  • platforma chce przyciągnąć jeszcze więcej odbiorców i dlatego ta oferta powiększa się o YouTube TV – za 35$ będzie można oglądać ponad 40 kanałów TV – oferta bardzo ciekawa dla użytkowników w USA;
 
Co nowego na Facebook?
 
  • udostępniono możliwość testów A/B w reklamach, które to można wykorzystywać w kampaniach, jakich celem jest m.in. pozyskiwanie leadów czy instalacje aplikacji;
  • nowy wygląd otrzymał Menadżer reklam jak i panel Menadżera Firmy;
  • znika „Rozpoznawalność lokalna” jako jeden z celów reklamowych – teraz, aby dotrzeć do lokalnych odbiorców trzeba będzie odpowiednio ustawić cel, jakim jest „Zasięg”;
  • w wersji desktopowej udostępnione jest już znane z mobilnej wersji transmisje na żywo;
  • pojawiły się nowe reakcje w Massengerze – faktem stał się palec odwrócony w dół.
 
Co nowego na Instagram?      
             
  • dla wszystkich udostępniono nowy format postów, w których to możemy dodać od 2 do 10 zdjęć bądź filmów – format ten może być również wykorzystany do promocji;
  • jeżeli macie połączone konto Instagram z Facebookiem teraz możecie z poziomu Skrzynki Odbiorczej na FB odbierać komentarze z Instagrama;
  • można wreszcie zapisywać swoje transmisje Live po jej zakończeniu;
  • niebawem wprowadzona zostanie dla wszystkich użytkowników funkcja, która zamaże w Aktualnościach zdjęcia zgłoszone jako kontrowersyjne – za tę funkcjonalność odpowiadać będzie Sensitive Content Screens;
 
Co nowego na Snapchacie?
 
  • inwestorzy wierzą w rozwój tego projektu, czemu dali wyraz podczas debiutu giełdowego, jaki  miał miejsce początkiem marca – w ciągu 2 dni akcje podrożały z 17 $ do 24 $.
 
Co nowego na Twitterze?
 
  • pojawiły się zapowiedzi, iż na platformie będzie możliwość transmisji online bez konieczności korzystania z Periscope – w pierwszej kolejności opcja ta ma być udostępniona wydawcom, ale kto wie czy w dalszej przyszłości nie zostanie to skierowane także do szerszego grona użytkowników.
 
Co nowego na Allegro?
 
  • końcem marca platforma rozpoczęła proces zamykania swojej niemieckiej wersji i już od kwietnia nie zalogujemy się na platformie do swojego konta;
  • właściciele serwisu zapowiedzieli, że mocno postawią na rozwój kategorii „Moda” i pozyskiwanie do tego działu rozpoznawalnych marek. Pierwsze oznaki już widzimy – w marcu zadebiutował oficjalnie Deichmann;
  • od kwietnia zmienia się wygląd ofert – ma być czytelniej dla użytkowników: przedstawione będą opcje dostawy, płatności i gwarancji, pojawią się nowe parametry w kategoriach.
 
Na kolejny artykuł z naszych cyklicznych przeglądów zapraszamy tradycyjnie za miesiąc.
 

Tagi

Podziel się z innymi

Wasze komentarze

Pozostalo znaków:
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze. Zaloguj się
Dodaj komentarz

Portal resinet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i wypowiedzi zamieszczanych przez internautów. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

Pozostałe aktualności

Dni sportu w CH Plaza Rzeszów

RZESZÓW. Z tej okazji, m.in.: pokaz jazdy na skateparku i planeta sportu, konsultacje i pokazy przygotowane przez sieć CityFit, atrakcje dla dzieci w strefie KinderPlanety oraz zawody i konkurs...

Dodano: Wczoraj | Komentarze: 0

Wpadka przy Langiewicza. Za podwózkę zaproponowali marihuanę. Nie wiedzieli, że ofertę składają policjantom

RZESZÓW. Dwaj mieszkańcy powiatu jarosławskiego zostali przyłapani na gorącym uczynku. Za transport do swojej miejscowości zaproponowali zmotoryzowanym marihuanę. Mieli pecha, że natrafili na n...

Dodano: Wczoraj | Komentarze: 0

Na Lisiej Górze zasadzono drzewka owocowe. Powstaje edukacyjny sad miejski

RZESZÓW. Inwestycja zostanie wdrożona w ramach Rzeszowskiego Budżetu Obywatelskiego 2017....

Dodano: Wczoraj | Komentarze: 0

Atak na przypadkowego przechodnia przy ul. Piłsudskiego

RZESZÓW. Napastnik uderzył poszkodowanego w głowę i wyrwał mu plecak, a następnie zbiegł w kierunku ul. Grunwaldzkiej....

Dodano: 19.07.2017 | Komentarze: 0

Już wiadomo, kto wykona projekt inwestycji drogowej przy al. Wyzwolenia

RZESZÓW. W planach jest stworzenie odcinka liczącego 1215 m. Wybudowana będzie ścieżka rowerowa prowadząca od ul. Krakowskiej do ul. Okulickiego....

Dodano: 19.07.2017 | Komentarze: 0

Nowe na portalu

REKLAMA

Najczęściej czytane

Rzeszów pod lupą

Fotorelacje z Rzeszowa

Zobacz inne fotorelacje

Wasze opinie

Ankieta

Czy uważasz, że strefa płatnego parkowania w centrum Rzeszowa to dobre rozwiązanie?

TAK

NIE

Nie mam zdania

Głosuj Zobacz wyniki
Partnerzy: