Reklama

Aktualności

Lacoste – elegancka marka dla koneserów mody

Dodano: 20.04.2017 r.

Lacoste – elegancka marka dla koneserów mody - Aktualności
Lacoste to ekskluzywna marka odzieżowa, doskonale znana na całym świecie. Jej znakiem rozpoznawczym jest charakterystyczne logo z krokodylem. Początkowo kojarzona była z tenisistami, którzy występowali na kortach w koszulkach polo sygnowanych nazwą firmy. Dziś, coraz częściej można spotkać na ulicy osoby, które mają na sobie odzież i buty tej marki. Jak doszło do powstania Lacoste i skąd się wzięła tak duża popularność produktów tej firmy?

 

Sport kluczem do sukcesu

 

Prawdopodobnie nie byłoby dzisiaj ubrań Lacoste, gdyby nie problemy zdrowotne pomysłodawcy marki – René Lacoste. W wieku młodzieńczym nie mógł poszczycić się zbyt dobrą kondycją fizyczną, dlatego ojciec nakazał mu uprawiać sport. Chłopak zdecydował się na tenis i szybko zaczął robić postępy w tej dyscyplinie. Kiedy jego talent został zauważony, powołano go do reprezentacji Francji. Na sukces nie trzeba było długo czekać. W wieku 20 lat został finalistą Wimbledonu. Wtedy zaczęła się jego wielka sportowa kariera, nic jednak nie wskazywało na to, że zostanie również właścicielem luksusowej marki odzieżowej.

Zapalony wynalazca

 

René był przede wszystkim doskonałym sportowcem, ale miał również smykałkę do wprowadzania innowacji. Jego pierwszym pomysłem było stworzenie wyrzutni do piłek, co znacznie usprawniło treningi i jest wykorzystywane na kortach do dziś. Następnie postanowił zmodyfikować tradycyjny strój tenisistów, wprowadzając do garderoby sportowców koszulkę polo z krótkimi rękawami. Był to przełom w modzie kortowej. W tamtych czasach (a było to w połowie lat 20. ubiegłego wieku) tenisiści nosili spodnie i koszule z długimi rękawami, które były niewygodne i nie przepuszczały powietrza.

Pierwsza koszulka

Kiedy René po raz pierwszy pojawił się na korcie w koszulce swojego autorstwa, wywołał skandal. Dziś wymyślony przez niego strój to używany przez wszystkich symbol klasyki. Premierowe polo było uszyte z miękkiej i przewiewnej bawełny. Koszulka dobrze wchłaniała wilgoć i nie wymagała prasowania, nic więc dziwnego, że szybko zaczęli po nią sięgać inni zawodnicy. Już na pierwszym egzemplarzu pojawił się charakterystyczny symbol krokodyla, towarzyszący marce przez kolejne lata. Jego wybór był nieprzypadkowy i nawiązywał bezpośrednio do osoby założyciela – René uchodził wśród swoich kolegów za zawodnika wyjątkowo zawziętego i nieustępliwego, a przy tym profesjonalnego, dlatego nazywany był „prawdziwym aligatorem”.

Masowa produkcja

 

Sukces innowacyjnej koszulki zainteresował przyjaciela René – André Gillera, ówczesnego właściciela jednej z największych firm produkujących odzież we Francji. Panowie doszli do porozumienia i szybko ruszyła masowa produkcja koszulek zaprojektowanych przez tenisistę. Z czasem w ofercie pojawiły się również ubrania przeznaczone dla golfistów i żeglarzy. Po kilku latach prężnej działalności, René wypuścił na rynek kolekcję ubrań skierowaną do młodych ludzi, ceniących sobie połączenie elegancji ze stylem codziennym.
 

Nie tylko koszulki

 

Wprowadzenie na rynek kolejnych elementów garderoby okazało się sukcesem, a marka rozpoczęła dodatkowo produkcję butów, następnie toreb i innych akcesoriów odzieżowych. Asortyment Lacoste z roku na rok się powiększał, a obecnie składa się z szerokiej gamy rozmaitych produktów, takich jak odzież, buty, galanteria skórzana czy perfumy.
 

Buty Lacoste

 

Obuwie Lacoste początkowo było znane jedynie na rynku francuskim, dopiero w latach 80. ubiegłego wieku pojawiło się w międzynarodowej sprzedaży, święcąc triumfy popularności. W dużej mierze było to zasługą ambasadorów marki – popularnych sportowców, którzy skutecznie reklamowali wypuszczane na rynek modele. Do dziś buty Lacoste cieszą się dużym uznaniem wśród osób o wysublimowanym poczuciu stylu. Wszystko dzięki temu, że niezmiennie od lat łączą w sobie oryginalny design i sportową elegancję.

 

Lacoste na wiosnę

 

Klasyczne trampki z kultowym krokodylem to element obowiązkowy każdej wiosennej stylizacji. W tym sezonie będą królowały nowoczesne slip-ony, tenisówki, mokasyny i sneakersy, wykonane w ponadczasowym, francuskim stylu. Dominująca monochromatyczność i prosta konstrukcja to cechy rozpoznawcze najnowszej kolekcji Lacoste. Zarówno damskie, jak i męskie propozycje to produkty minimalistyczne, utrzymane w stonowanych barwach – najczęściej bieli, czerni i granacie, które z jednej strony urzekają oszczędnym designem, z drugiej zaś szykiem. Duży wybór modnych propozycji obuwia marki Lacoste, które świetnie sprawdzą się nie tylko w wiosennych stylizacjach, można znaleźć na stronie: https://www.eobuwie.com.pl/lacoste.html.

 

Podziel się z innymi

Wasze komentarze

Pozostalo znaków:
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze. Zaloguj się
Dodaj komentarz

Portal resinet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i wypowiedzi zamieszczanych przez internautów. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

Pozostałe aktualności

Opakowania i odpady opakowaniowe - bezpłatne szkolenie online

Szkolenie w formule online odbędzie się w dniu 21 października 2021 r. w godzinach od 9.00 do 14.00....

Dodano: 11.10.2021 | Komentarze: 0

Poprawa efektywności energetycznej czeka wszystkich przedsiębiorców

Rozmowa z Marcinem Trojnackim, Prezesem Zarządu EnMS Polska, niezależnym ekspertem ds. efektywności energetycznej....

Dodano: 29.09.2021 | Komentarze: 0

Mazda CX-5 przoduje w teście wytrzymałościowym na 100 000 kilometrów

Najwyższe oceny dla najlepiej sprzedającego się kompaktowego SUV-a: Mazda CX-5 znakomicie przeszła test wytrzymałościowy na 100 000 kilometrów przeprowadzony przez magazyn „AUTO BILD&rdqu...

Dodano: 28.09.2021 | Komentarze: 0

XXX Forum Ekonomiczne w Karpaczu. "Europa w poszukiwaniu przywództwa"

W dniach 7 – 9 września 2021 r. w Karpaczu odbywa się XXX Forum Ekonomiczne w Karpaczu. W wydarzeniu weźmie udział ponad 3000 gości z Europy, Azji Centralnej, USA. Hasłem przewodnim tegorocznej ...

Dodano: 07.09.2021 | Komentarze: 0

Zarządzanie energią i efektywność energetyczna szansą na poprawę pozycji na rynku

Koszt energii od zawsze stanowi składową oferowanej ceny produktu. Obniżanie kosztów energii zużywanej przez organizację to nie tylko korzystne umowy z dystrybutorami....

Dodano: 31.08.2021 | Komentarze: 0

Reklama
Partnerzy: