Reklama

Aktualności

O czym warto wiedzieć prowadząc firmowego fanpage

Dodano: 27.11.2016 r.

O czym warto wiedzieć prowadząc firmowego fanpage - Aktualności
Promowanie firmy na Facebooku może okazać się kluczowym aspektem skutecznego e-marketingu. Dobrze prowadzony fanpage pozwala nie tylko kreować właściwy wizerunek marki lecz przede wszystkim budować relacje z potencjalnymi klientami.
Jak przekonuje specjalista do spraw marketingu William Holeksa z Digital Agency Internetum - media społecznościowe dają ogromny zasięg, a co za tym idzie niezliczone wręcz możliwości marketingowe. Jednakże aby w pełni korzystać z dobrodziejstw social media warto przygotować odpowiednią strategię działania.

Czy istnieje uniwersalny przepis na sukces?

Niestety, nie ma jednej uniwersalnej strategii prowadzenia firmowego profilu na Facebooku. Oczywiście są pewne podstawowe zasady, których należy przestrzegać w każdej branży, jednak to często przypadek decyduje o sukcesie danego fanpage. Niejednokrotnie zdarza się bowiem tak, że to właśnie randomowy, amatorski profil cieszy się większą popularnością wśród internautów, niż ten prowadzony przez specjalistów od PR-u i social media.

Jasno postawiony cel

Dzięki jasno sprecyzowanemu celowi działalności firmy na Facebooku możliwy staje się dobór właściwej strategii e-marketingowej. I tak na przykład inne działa będą konieczne w przypadku kreowania wizerunku firmy, inne zaś w nawiązywaniu trwałych relacji z potencjalnymi klientami (public ralations) czy w zwiększaniu świadomości marki.

Identyfikacja grupy docelowej

Bardzo istotnym aspektem efektywnego wykorzystania fanpage jako narzędzia promocji firmy w social media jest wnikliwa analiza grupy docelowej odbiorców. Research taki można przeprowadzić wykorzystując statystyki strony, dostępne w zakładce administracyjnej profilu lub stosując jedno z darmowych narzędzi do obsługi fanpage, takich jak na przykład Hootsiute czy Followerwonk. Znając już swoją grupę docelową można przygotować spersonalizowaną kampanię, która faktycznie zainteresuje potencjalnych klientów.

Negatywne treści na firmowym fanpage

W żadnym biznesie nie zdarza się 100% zadowolonych klientów. Zawsze znajdzie się ten jeden delikwent, który nie będzie usatysfakcjonowany z produktu czy usługi. Taka sytuacja często kończy się negatywną opinią na firmowym profilu w social mediach.
Najgorsze, co wówczas możemy zrobić, to usunięcie takiego komentarza. Klient poczuje się urażony, a niesmak i tak pozostanie. Niejednokrotnie zdarza się również tak, że klienci po wstawieniu negatywnej opinii, robią print screen, by wykorzystać go w razie skasowania wpisu. Wówczas sprawa nabiera jeszcze większego rozgłosu, na czym zwykle cierpi wizerunek firmy.
 
 
 

Podziel się z innymi

Wasze komentarze

Pozostalo znaków:
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze. Zaloguj się
Dodaj komentarz

Portal resinet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i wypowiedzi zamieszczanych przez internautów. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

Pozostałe aktualności

Opakowania i odpady opakowaniowe - bezpłatne szkolenie online

Szkolenie w formule online odbędzie się w dniu 21 października 2021 r. w godzinach od 9.00 do 14.00....

Dodano: 11.10.2021 | Komentarze: 0

Poprawa efektywności energetycznej czeka wszystkich przedsiębiorców

Rozmowa z Marcinem Trojnackim, Prezesem Zarządu EnMS Polska, niezależnym ekspertem ds. efektywności energetycznej....

Dodano: 29.09.2021 | Komentarze: 0

Mazda CX-5 przoduje w teście wytrzymałościowym na 100 000 kilometrów

Najwyższe oceny dla najlepiej sprzedającego się kompaktowego SUV-a: Mazda CX-5 znakomicie przeszła test wytrzymałościowy na 100 000 kilometrów przeprowadzony przez magazyn „AUTO BILD&rdqu...

Dodano: 28.09.2021 | Komentarze: 0

XXX Forum Ekonomiczne w Karpaczu. "Europa w poszukiwaniu przywództwa"

W dniach 7 – 9 września 2021 r. w Karpaczu odbywa się XXX Forum Ekonomiczne w Karpaczu. W wydarzeniu weźmie udział ponad 3000 gości z Europy, Azji Centralnej, USA. Hasłem przewodnim tegorocznej ...

Dodano: 07.09.2021 | Komentarze: 0

Zarządzanie energią i efektywność energetyczna szansą na poprawę pozycji na rynku

Koszt energii od zawsze stanowi składową oferowanej ceny produktu. Obniżanie kosztów energii zużywanej przez organizację to nie tylko korzystne umowy z dystrybutorami....

Dodano: 31.08.2021 | Komentarze: 0

Reklama
Partnerzy: