Dodano: 28.02.2017 r.
Miesiąc luty, choć najkrótszy w roku, dostarczył osobom zajmującym się marketingiem i sprzedającym w Internecie kilka istotnych zmian. I o tym w kolejnym odcinku cyklu pisze Dariusz Goclik - Digital Marketing & e-Commerce Manager agencji interaktywnej TiO interactive.
Dwa istotne wydarzenia dla handlujących w Internecie miały miejsce na Allegro i w kampaniach zakupowych Google, czyli nowe standardy dotyczące zdjęć na największej platformie e-commerce w Polsce oraz wymóg podawania kodów GTIN w feedzie produktowym przesyłanym do Google. I widać, że do obu tych zmian handlujący przygotowali się bardzo skrupulatnie – dostrzegając, że brak ich obecności lub też ograniczenia działalności wpłyną w istotny sposób na wysokość generowanych obrotów.
Nie tylko to jednak wydarzyło się w miesiącu lutym – poniżej kilka nowości i zapowiedzi jakie miały miejsce na przestrzeni ostatnich tygodni
Co nowego w Google?
- na większości kont w kampaniach AdWords pojawiła się funkcja grupowania utworzonych kampanii w grupy. Funkcja ta ma pomagać reklamodawcom w ustawieniach i analizie danych dla kampanii, które mają wspólne wskaźniki skuteczności
- nadchodzą zmiany w tworzeniu reklam tekstowych – powoli uaktywniana jest możliwość warunkowania wyświetlanej treści od tego jaki użytkownik wyświetla reklamę – sam system rozpozna np. czy ogląda ją Pan czy Pani – nasz stały klient i na podstawie ustawień reklamy tekstowej wyświetli odpowiedni tekst reklamowy – to wszystko z poziomu ustawienia samej reklamy;
- Google właśnie ogłosiło, iż powoli wycofuje się z niepomijalnych reklam 30 sekundowych na YouTube na korzyść krótkich form reklamowych tj. reklam 6-sekundowych – jednak na całkowite wyłącznie długich form reklamowych poczekamy jeszcze dłuższy czas;
- zintensyfikowały się testy oznaczeń reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania - to kolejna faza, w której gigant z Moutain VIew eksperymentuje z widokiem reklam tekstowych;
Co nowego na Facebook?
- już wszystkie konta reklamowe otrzymały dostęp do funkcji targetowania reklam do osób, które wykazały aktywność na własnym fanpagu;
- Facebook cały czas zmienia algorytm wyświetlania materiałów w newsfeedzie – teraz mocniej promowane są dłuższe filmy video, w które zostały wyświetlane przez innych użytkowników do końca;
- zostając przy treściach multimedialnych – coś dla wielbicieli GIFów – teraz również ten format może być używany do tworzenia reklam;
- z zapowiedzi i testów wynika, iż za chwilę mogą pojawić się reklamy w Messengerze;
- a dla analityków kolejna porcja danych, jakie są w systemie raportowania związane z czasem wyświetlania reklam;
- i coś dla działów rekrutacji – nowa funkcja dla Fanpage – zakładka z ofertami pracy;
Co nowego na Instagramie?
- wybrani użytkownicy aplikacji na systemie Android mogą już tworzyć galerię zdjęć w ramach jednego posta, która wyświetla się jako pokaz slajdów – czekamy na rozszerzenia tej funkcjonalności na rozleglejsze grono użytkowników;
- reklamodawcy na Instagramie powoli otrzymują i możliwość tworzenia reklam skierowanych na pozyskiwanie leadów – podobny sposób działania jak reklamy Lead Ads z Facebooka;
Co nowego na Allegro?
- zmieniła się zakładka Kupione – z najważniejszej zmiany to opcja „dokończ transakcję” oraz możliwość sortowania dokonanych zakupów po nazwie sprzedającego czy też po kwocie transakcji
- w związku z wycofywaniem się InPostu z listów poleconych znika opcja Allegro Polecony InPost, a w jej miejsce pojawia się Allegro MiniPaczka InPost – w cenie 5,85 zł netto. Cechy charakterystyczne tego rodzaju przesyłki to m.in. waga do 2 kilogramów, zwiększone wymiary przesyłki i możliwość nadawania w paczkomacie. W cenie zawarte jest ubezpieczanie do 1000 zł
- Allegro wprowadza zmiany wizualne po stronie prezentowania ofert – mamy już nowy edytor szablonów, więcej obowiązkowych parametrów jak również wydzielenie stref warunków oferty i opisu.
Co nowego na Pinterest?
- pojawił się nowy format reklam, które występują w wynikach wyszukiwania w powiązaniu z wyszukiwanymi frazami – trafiamy więc z przekazem reklamowym do osób szukających określonych tematów czy rzeczy;
Co nowego na Snapchacie?
- serwis ten walczy o użytkowników poprzez tworzenie tematycznych kanałów z partnerami multimedialnymi i zapowiada np. tworzenie własnego reality show we współpracy z A+E Networks
Co nowego na Twitterze?
- wprowadzono ograniczenia wyświetlania postów z kont podejrzanych o m.in. szerzenie hejtu – te wpisy zobaczą tylko obserwujący dany profil i nie będą dostępne publicznie.
Na kolejny artykuł z naszych cyklicznych przeglądów zapraszamy końcem marca.