Panie Prezesie - co tam nowego w e-marketingu? [marzec 2017]
Dodano: 31.03.2017 r.
Do lektury naszym Czytelnikom oddajemy trzeci odcinek cyklu artykułów pod tytułem „Panie prezesie co tam nowego w e-marketingu” przygotowany przez Dariusza Goclik - Digital Marketing & e-Commerce Manager z agencji interaktywnej TiO interactive.
O tym, jak ważna jest obecność w Internecie świadczą dane pozyskane z ubiegłorocznego badania NetTracka – aż 77,6% Polaków w wieku 15-75 lat, czyli blisko 23,5 mln potencjalnych klientów, korzysta z tego medium. Z tej grupy ponad 80% odwiedziło wyszukiwarkę Google, a niewiele mniej serwis Allegro (71%). Kolejne chętnie odwiedzane miejsca w sieci to Facebook (ponad 65%) oraz YouTube (63%).
Na podstawie zgromadzonych powyżej informacji warto przeanalizować, gdzie obecnie najczęściej spędzają czas poszczególne grupy polskich internautów. W tym celu pomocny okazać się może raport dotyczący Social Media sporządzony przez IRCenter i wykonany na reprezentatywnej próbie 2110 internautów w oparciu o badania CAWI zrealizowane w styczniu br.
Z raportu wynikają m.in. następujące fakty:
- z polskiego Facebooka najchętniej korzystają osoby w wieku 25-34 lata, a ze względu na płeć 54% stanowią kobiety, które wykazują większa dynamikę przyrostu w ostatnim roku;
- jeszcze bardziej kobiecy jest Instagram – to panie stanowią w gronie polskich użytkowników aż 63%,
- jeżeli chcemy dotrzeć do użytkowników trochę starszych, tj. w wieku 35-44, dobrym do tego miejscem jest Twitter. Wyżej wspomniana grupa użytkowników stanowi na chwilę obecną już blisko 25% wszystkich korzystających z tej platformy. Jednocześnie to ta grupa wiekowa najszybciej powiększała się w ostatnim roku;
- najmłodsza z grup, tj. 18-24 lata, zadomowiła się na Snapchacie i co ciekawe w ogólnej liczbie użytkowników to właśnie tutaj swoje działania reklamowe powinni skierować użytkownicy prezentujący oferty dla małych miast i na wieś (blisko 61% polskich użytkowników tej platformy mieszka bowiem w tych lokalizacjach),
- najbardziej równouprawnioną platformą ze względu na płeć jest YouTube – mężczyźni i kobiety z Polski po równo podzielili tu swój udział.
Co nowego w Google?
- od 29 marca 2017 r. zmieniło się domyślne okno konwersji po wyświetleniu z 30 dni na 1 dzień. Oznacza to, że tylko konwersje wygenerowane w ciągu 1 dnia od wyświetlenia reklamy będą zgłaszane jako konwersje po wyświetleniu. Ta zmiana obejmuje nowe i istniejące działania powodujące konwersję, które wykorzystują domyślne okno.
- rozszerzenia cen w reklamach udostępnione jest już w wyświetlaniu wszystkim użytkownikom;
- zespół programistów udostępnił skrypt AdWords, który pozwala migrować kampanie reklamodawcy z poziomu grupy odbiorców wyszukiwania na poziomie grupy reklamowej na poziom kampanii;
- Google Data Studio otworzyło swój dostęp dla wszystkich.
Co nowego na You Tube?
- platforma chce przyciągnąć jeszcze więcej odbiorców i dlatego ta oferta powiększa się o YouTube TV – za 35$ będzie można oglądać ponad 40 kanałów TV – oferta bardzo ciekawa dla użytkowników w USA;
Co nowego na Facebook?
- udostępniono możliwość testów A/B w reklamach, które to można wykorzystywać w kampaniach, jakich celem jest m.in. pozyskiwanie leadów czy instalacje aplikacji;
- nowy wygląd otrzymał Menadżer reklam jak i panel Menadżera Firmy;
- znika „Rozpoznawalność lokalna” jako jeden z celów reklamowych – teraz, aby dotrzeć do lokalnych odbiorców trzeba będzie odpowiednio ustawić cel, jakim jest „Zasięg”;
- w wersji desktopowej udostępnione jest już znane z mobilnej wersji transmisje na żywo;
- pojawiły się nowe reakcje w Massengerze – faktem stał się palec odwrócony w dół.
Co nowego na Instagram?
- dla wszystkich udostępniono nowy format postów, w których to możemy dodać od 2 do 10 zdjęć bądź filmów – format ten może być również wykorzystany do promocji;
- jeżeli macie połączone konto Instagram z Facebookiem teraz możecie z poziomu Skrzynki Odbiorczej na FB odbierać komentarze z Instagrama;
- można wreszcie zapisywać swoje transmisje Live po jej zakończeniu;
- niebawem wprowadzona zostanie dla wszystkich użytkowników funkcja, która zamaże w Aktualnościach zdjęcia zgłoszone jako kontrowersyjne – za tę funkcjonalność odpowiadać będzie Sensitive Content Screens;
Co nowego na Snapchacie?
- inwestorzy wierzą w rozwój tego projektu, czemu dali wyraz podczas debiutu giełdowego, jaki miał miejsce początkiem marca – w ciągu 2 dni akcje podrożały z 17 $ do 24 $.
Co nowego na Twitterze?
- pojawiły się zapowiedzi, iż na platformie będzie możliwość transmisji online bez konieczności korzystania z Periscope – w pierwszej kolejności opcja ta ma być udostępniona wydawcom, ale kto wie czy w dalszej przyszłości nie zostanie to skierowane także do szerszego grona użytkowników.
Co nowego na Allegro?
- końcem marca platforma rozpoczęła proces zamykania swojej niemieckiej wersji i już od kwietnia nie zalogujemy się na platformie do swojego konta;
- właściciele serwisu zapowiedzieli, że mocno postawią na rozwój kategorii „Moda” i pozyskiwanie do tego działu rozpoznawalnych marek. Pierwsze oznaki już widzimy – w marcu zadebiutował oficjalnie Deichmann;
- od kwietnia zmienia się wygląd ofert – ma być czytelniej dla użytkowników: przedstawione będą opcje dostawy, płatności i gwarancji, pojawią się nowe parametry w kategoriach.
Na kolejny artykuł z naszych cyklicznych przeglądów zapraszamy tradycyjnie za miesiąc.
Tagi
Podziel się z innymi
Wasze komentarze
Portal resinet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i wypowiedzi zamieszczanych przez internautów. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Pozostałe aktualności
RZESZÓW. Rzeszowscy policjanci zatrzymali mieszkańca Rzeszowa, który wsiadł za kierownicę mając ponad 2 promile alkoholu i dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów. 41-latkek spowodow...
Dodano: Wczoraj | Komentarze: 0
RZESZÓW. Dziś w ratuszu podpisano umowę z firmą Mirbud, która wybuduje Podkarpackie Centrum Lekkiej Atletyki za kwotę 194 mln zł. Inwestycja ma być gotowa w październiku 2026 roku....
Dodano: Wczoraj | Komentarze: 0
RZESZÓW. Od 1 maja lista przystanków na żądanie w Rzeszowie zwiększy się o 116 kolejnych (w tym 8 poza miastem). Dla 12 przystanków przywrócony zostanie status przystanku &...
Dodano: 23.04.2024 | Komentarze: 0
RZESZÓW. Miasto ogłosiło przetarg na rozbudowę boiska piłkarskiego przy ul. Stadionowej w Rzeszowie. Powstaną m.in. dwie zadaszone trybuny. Zadanie będzie realizowane w ramach RBO....
Dodano: 23.04.2024 | Komentarze: 0
RZESZÓW. Wędliny, sery, soki, owoce, warzywa czy rękodzieło to tylko niektóre z produktów, jakie można nabyć na Podkarpackim Bazarku....
Dodano: 22.04.2024 | Komentarze: 0