Dodano: 13.12.2016 r.
RZESZÓW. Inwestycja będzie gotowa na czerwiec 2018 roku.
Projekt zakłada stworzenie nowego korytarza transportowego między drogą ekspresową S-19, drogą krajową nr 9 oraz autostradą A4. Trasa powstanie poza strefą śródmiejską oraz strefą centralnych dzielnic Rzeszowa.
Umowa podpisana
Wczoraj miało miejsce oficjalne podpisanie umowy zakładającej budowę i rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 869 na odcinku od węzła S-19 Jasionka do węzła DK9 w Rudnej Małej. To będzie Etap I i III wielkiego drogowego przedsięwzięcia. Pod dokumentem swoje podpisy złożyli Marszałek Województwa Podkarpackiego Władysław Ortyl, Dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie Piotr Miąso oraz Dyrektor Zespołu Projektów, Oddział Budownictwa Inżynieryjnego Skanska w Rzeszowie Bogusław Cienki.
"To niezmiernie ważna inwestycja z punktu widzenia gospodarczego"
„Nie budujemy drogi tranzytowej, budujemy drogę obsługującą tereny inwestycyjne, naukowe, lotnisko, strefę przemysłową. Tworzymy warunki dla dalszego rozwoju tego obszaru” – zaznaczył Piotr Miąso. Ogromną wagę inwestycji podkreślał także marszałek Ortyl - „Jest to niezmiernie ważna inwestycja z punktu widzenia gospodarczego w naszym województwie. Po zrealizowanym czwartym etapie przyszła kolej na kolejne dwa. Do wykonania pozostanie nam etap drugi, który będzie realizowany w ramach odrębnego postępowania, lecz z tym samym terminem zakończenia – do połowy czerwca 2018 roku.”
I etap prac
W trakcie pierwszego etapu wybudowany zostanie ok. 2-kilometrowy odcinek trasy wojewódzkiej, który ma połączyć drogę ekspresową S19 z dawną drogą krajową nr 10, a więc aktualną drogą wojewódzką nr 878. Ponadto w planach jest budowa przeprawy biegnącej nad potokiem Świerkowiec. Projekt zakłada także wzniesienie ronda oraz rozbudowę odcinków dowiązania w kierunku północnym i południowym na byłej drodze krajowej nr 19.
III etap prac
III etap natomiast uwzględnia głównie budowę drugiej jezdni drogi wojewódzkiej nr 869 na ponad 5-kilometrowym odcinku. Będzie ona przebiegała od terenów przy Aeroklubie Rzeszowskim do drogi krajowej nr 9. Ponadto wzmocniona zostanie konstrukcja dotychczasowej jezdni a także przebudowane będą chodniki i ścieżki rowerowe. Powstaną również nowe uliczki dla pieszych i rowerzystów. Docelowo droga ma mieć przekrój uliczny, dwujezdniowy, który będzie rozdzielony pasem dzielącym. Każda jezdnia będzie liczyła siedem metrów szerokości i będzie miała po dwa pasy ruchu po 3,5 m.
Co jeszcze obejmuje projekt?
„W ramach zadania zbudujemy m.in. skrzyżowania jednopoziomowe (skanalizowane oraz ronda), drogi dojazdowe, zjazdy i zatoki autobusowe. Zbudujemy układ odwodnienia drogi oraz przebudujemy kolidujące z inwestycją urządzenia infrastruktury zewnętrznej” – informuje Bogusław Cienki, dyrektor zespołu projektów, Oddział Budownictwa Inżynieryjnego Skanska w Rzeszowie. „Nowe oświetlenie, oznakowanie oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego podniosą komfort i bezpieczeństwo użytkowania tego odcinka.” – dodaje.