Dodano: 30.11.2015 r.
Do tej pory mieliśmy do czynienia z rejonizacją, więc podatnicy nie przebywający w miejscu zameldowania, zmuszeni byli podróżować często wiele kilometrów, by załatwić najprostszą sprawę. Centra Obsługi są jednym z udogodnień wdrażanych w ramach Systemu Obsługi i Wsparcia Podatnika.
Program Centrów Obsługi wprowadzono w 50 urzędach skarbowych w Polsce, docelowo taka instytucja ma się pojawić we wszystkich. Pracownicy przyjmują deklaracje, wnioski, udzielają porad, wyjaśniają wątpliwości natury skarbowej, ale nie tylko. Dzięki nowemu rozwiązaniu można załatwić część spraw dotyczących ZUS, złożyć uproszczoną deklarację nabycia pojazdu pochodzącego z innego kraju unijnego, a nawet założyć działalność gospodarczą. Stanowisko komputerowe pozwala na dostęp m.in. do ePUAP, CEiDG, portalu Ministerstwa Finansów oraz pozwala skorzystać z innych usług Administracji Podatkowej.
Nowością jest również osobisty Asystent Podatnika, którego może zażądać każdy przedsiębiorca, prowadzący działalność krócej niż 18 miesięcy. Wystarczy zgłosić taką potrzebę naczelnikowi swojego urzędu skarbowego, a ten w ciągu trzech dni jest zobligowany wyznaczyć dla nas pomoc w postaci przeszkolonego pracownika. Osoba taka poinformuje przedsiębiorcę o jego prawach i obowiązkach, pomoże w wypełnianiu wniosków i deklaracji, wytłumaczy zawiłości prawa skarbowego, a nawet udzieli informacji na temat świadczeń, składek, ubezpieczeń oraz innych spraw związanych z ZUS.
W województwie podkarpackim został wytypowany tylko jeden urząd skarbowy, w którym utworzono Centrum Obsługi. Dla porównania w Wielkopolsce jest ich aż dziewięć, czyli nawet więcej niż w stołecznym województwie mazowieckim. Co ciekawe, województwo opolskie jest jedynym, które nie posiada nowego rozwiązania w placówce skarbowej znajdującej się w stolicy regionu (centra powstały w Kędzierzynie-Koźlu, Kluczborku i Nysie). Nie wiadomo więc dokładnie, czym kierowali się urzędnicy Ministerstwa Finansów podczas rozdzielania miejsc, w których program będzie działał pilotażowo.
Drugi Urząd Skarbowy w Rzeszowie znajduje się przy ul. Siemieńskiego 18. Dodatkowych informacji udzielają pracownicy pod nr tel. 17 8751400 lub drogą mailową us1822@pk.mofnet.gov.pl.
Artykuł partnera
Portal resinet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i wypowiedzi zamieszczanych przez internautów. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Obecnie na świecie ludzie posługują się ponad 6 tysiącami różnych języków. Jednak od zarania dziejów ludzie zdawali sobie sprawę z konieczności stworzenia jednego, uniwersalnego j...
Dodano: 11.03.2019 | Komentarze: 0
Jeżeli jesteś osobą odpowiedzialną za prowadzenia działalności gospodarczej lub specjalnych działów produkcji rolnej opodatkowanej podatkiem liniowym i do 20 stycznia 2018 roku złożyłeś pisemne...
Dodano: 11.03.2019 | Komentarze: 0
Przy wyborze każdego roweru, także damskiego, obowiązują w zasadzie takie same zasady. Trzeba sprawdzić, jaki rozmiar ramy jest dla nas odpowiedni, i zdecydować, do czego tak naprawdę potrzebujemy row...
Dodano: 09.03.2019 | Komentarze: 0
Potrzeba pozyskania dodatkowych finansów rodzi konieczność zastanowienia się jak to zrobić i z jakiego źródła najlepiej zaczerpnąć....
Dodano: 06.03.2019 | Komentarze: 0
Reklama
|