Dodano: 19.09.2019 r.
Język angielski należy do najprężniej rozwijających się języków, w którym jak w soczewce skupiają się zmiany zachodzące na świecie, a dzisiejszy świat zmienia się bardzo szybko.
Mieszkańcy ziemi posługują się ponad 7 tysiącami narzeczy, jednak tak naprawdę większość ludzi, gdyby policzyć udział procentowy języków, porozumiewa się zaledwie 12 z nich. Jakie są te najpopularniejsze języki i który z nich jest używany przez najliczniejszą populację ludzi? Nie jest nim bynajmniej język angielski, który plasuje się dopiero na trzeciej pozycji. Pierwsze miejsce wśród języków zajmuje język chiński, którym mówi ponad 1,39 mld ludzi, którzy oświadczyli, iż jest to ich język ojczysty. Na drugim miejscu jest język hindi lub urdu – którego używa 588 mln ludzi.
Jednak rankingi to jedno, a rzeczywistość to drugie. Angielski jak się okazuje i o czym pewnie dobrze wiemy wiedzie prym w Europie i na świecie. W Internecie co druga strona posiada tłumaczenie na język angielski, a każdego dnia powstaje około 15 nowych słów w tym języku czy związków frazeologicznych, bo trzeba przecież nazwać to co nowe i tworzone w dziedzinie nauki czy techniki. W tym języku często pojawiają się nowe znaczenia dla istniejących już wyrazów, jak: plastic (karta płatnicza) czy bread (jako pieniądze). Angielski używany jest jako oficjalny język urzędowy w takich organizacjach jak ONZ czy NATO. Wszelkie urzędowe pisma w Unii Europejskiej tłumaczone są między innymi na język angielski. A przeciętny obywatel co roku wydaje około 2 euro na tłumaczenia.
Obecnie w dobie postępującej globalizacji i Internetu bardzo wiele firm poszerza swoje grono odbiorców i wychodzi ze swoimi produktami na rynki zagraniczne. Zarówno wielkie firmy i koncerny, jak i mniejsze biznesy rozumieją, że aby zaistnieć na rynku europejskim konieczne jest zaoferowanie swoich produktów w języku Klientów, a więc postawienie jednej ze swoich strategii rozwoju na tłumaczenia. I właśnie
tłumaczenia angielski to obecnie najczęściej wykonywane tłumaczenia, jednak bardzo ważne w odniesieniu sukcesu na rynku zagranicznym jest świadomość tego, że aby trafić do Klienta i zyskać jego zaufanie jest dostarczenie mu obok produktu profesjonalnego tłumaczenia, które rzetelnie przedstawi wyrób czy będzie to tłumaczenie dotyczące produkcji płytek obwodowych czy instrukcja obsługi bram garażowych czy instrukcja montażu autokarów. Klienci po jakości produktów i po jakości tłumaczenia będą oceniać naszą firmę, a jak wiadomo pierwsze wrażenie jest często tym decydującym o naszym sukcesie. I tu właśnie trzeba pamiętać o zmieniającym się świecie i języku.
Warto uczyć się języków, szczególnie angielskiego, aby móc wykorzystywać umiejętności nie tylko w kontaktach biznesowych. Choć aktualnie nie można chyba wyobrazić sobie aplikacji do pracy bez znajomości choćby jednego języka obcego. W nauce języków oraz w tłumaczeniach pomaga nam Internet, wychodząc naprzeciw z różnymi portalami czy
słownikami internetowymi, gdzie możemy pogłębiać naszą wiedzę, sprawdzać i uczyć się słówek z angielskiego i nowych znaczeń dla istniejących już wyrazów. Nauka, jeśli tylko mamy motywację staje się coraz prostsza i na wyciagnięcie ręki.
Materiał partnera