Reklama

Aktualności / Rzeszów

Co mieszkańcy sądzą o ZUS?

Dodano: 05.01.2017 r.

Co mieszkańcy sądzą o ZUS?  - Aktualności Rzeszów

fot. Materiały prasowe ZUS

RZESZÓW. Przeprowadzone badania PBS wskazują, że ponad 80 proc. klientów korzystających z usług ZUS jest zadowolonych z osobistego kontaktu z personelem instytucji.
 
Pracowników ZUS doceniono za fachowość oraz życzliwość. Wykonano trzy cykle badań satysfakcji klientów z obsługi w ZUS, które zrealizowane zostały na grupie 10 tys. klientów. W każdym badaniu wzięło udział ponad 3 tys. osób ubezpieczonych, 3 tys. osób pobierających świadczenia oraz 4 tys. przedsiębiorców. „Według najnowszej edycji przeprowadzonej przez PBS w ostatnim kwartale 2016 r. nastąpił zauważalny wzrost zadowolenia klientów z obsługi w placówkach Zakładu” - zaznacza Małgorzata Łyszczarz-Bukała, rzecznik regionalny ZUS województwa  podkarpackiego.
 
Usatysfakcjonowanych z obsługi klienta jest obecnie 83 proc. ankietowanych. Aż 90 proc. doceniło warunki lokalowe w jakich są obsługiwani, 86 proc. pozytywnie ocenia uprzejmość i życzliwość pracowników, 82 proc. uznało, że informacje są przekazywane klientom w sposób zrozumiały, tyle samo oceniło obsługę w ZUS jako skuteczną. Blisko 90 proc. ankietowanych wyraziło zadowolenie z czasu w jakim byli obsłużeni.
 
W pytaniu, o zmianę w jakości obsługi w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, aż 41 proc. ankietowanych odpowiedziało, że się poprawiła. Najlepszą ocenę w tym względzie mieli przedsiębiorcy (56 proc.), a zaraz po nich świadczeniobiorcy (45 proc.). Jedynie wśród grupy ubezpieczonych, która najrzadziej korzysta z usług ZUS, opinia pozostała na niezmienionym poziomie.

Okazało się też, że większość klientów kontaktuje się z Zakładem tradycyjnymi metodami - przychodzi do placówki (61,4 proc.) lub prowadzi korespondencję pocztową (73,6 proc.). 22 proc. przegląda materiały informacyjne ZUS, a ze strony internetowej ZUS korzysta 19,7 proc. badanych. Kontakt telefoniczny deklarowało 14,2 proc., a dostęp przez wymagającą logowania na swoje konto Platformę Usług Elektronicznych (PUE) - 9,4 proc.
 
Podobnie jak w poprzednim badaniu najbardziej pozytywnie o zmianach w ZUS wypowiadają się przedsiębiorcy. Ponad połowa z nich (53 proc.) uznała, że jakość obsługi klienta znacznie się poprawiła. Wśród świadczeniobiorców pozytywne oceny badanych wzrosły do 45 proc., a opinia ubezpieczonych nie zmieniła się od poprzedniego sondażu. Wysoka jest ocena obsługi w placówkach, na Salach Obsługi Klienta, pozytywnie mówi o niej 83 proc. badanych. W kilkuskładnikowej ocenie najniższe noty placówki zbierają za brak miejsc parkingowych - jedynie 25 ocen dobrych wśród badanych przez PBS, przy 90 proc. takich ocen za warunki lokalowe. 78 proc. badanych mówi dobrze i bardzo dobrze o materiałach informacyjnych ZUS, a 69 proc. o kontakcie z Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS.
 
 
 
Reklama

Tagi

Podziel się z innymi

Reklama

Wasze komentarze

Pozostalo znaków:
Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze. Zaloguj się
Dodaj komentarz

Portal resinet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i wypowiedzi zamieszczanych przez internautów. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

Reklama

Pozostałe aktualności

Miasto uruchomi program przeciwdziałania otyłości wśród dzieci - Aktualności Rzeszów

Miasto uruchomi program przeciwdziałania otyłości wśród dzieci

RZESZÓW. Programem profilaktyki i wczesnego wykrywania nadwagi i otyłości objęci zostaną  uczniowie III klas rzeszowskich szk&oa...

Start sezonu rowerowego w Rzeszowie. W sobotę rajd ulicami miasta - Aktualności Rzeszów

Start sezonu rowerowego w Rzeszowie. W sobotę rajd ulicami miasta

RZESZÓW. W najbliższą sobotę, 27 kwietnia w Rzeszowie oficjalnie rozpocznie się sezon rowerowy. W tym dniu zainaugurowana zostanie r&...

Rusza sezon fontanny multimedialnej. Będą dwie nowości [HARMONOGRAM] - Aktualności Rzeszów

Rusza sezon fontanny multimedialnej. Będą dwie nowości [HARMONOGRAM]

RZESZÓW. Po jesienno-zimowej przerwie wracają pokazy jednej z ciekawszych atrakcji Rzeszowa, czyli fontanny multimedialnej przy al. L...

Zmiany w rozkładach jazdy czterech linii MPK - Aktualności Rzeszów

Zmiany w rozkładach jazdy czterech linii MPK

RZESZÓW. Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie, od 1 maja zmianie ulegną rozkłady każdy czterech linii autobusowych:...

41-latek spowodował kolizję i odjechał. Miał ponad 2 promile i zakaz prowadzenia pojazdów - Aktualności Rzeszów

41-latek spowodował kolizję i odjechał. Miał ponad 2 promile i zakaz prowadzenia pojazdów

RZESZÓW. Rzeszowscy policjanci zatrzymali mieszkańca Rzeszowa, który wsiadł za kierownicę mając ponad 2 promile alkoholu i doż...

Reklama

Nowe na portalu

Reklama

Najczęściej czytane

Reklama

Wasze opinie

Zderzenie trzech pojazdów w Tyczynie. Osiem osób rannychDawid Petrus: Proszę osoby poszkodowane...
W Rzeszowie otwarto nowe miejsce dla seniorówAdam zRzeszowa: Adam Polanski Ty tak...
Port lotniczy Rzeszów-Jasionka otrzymał imię "Rodziny Ulmów"Adam Polanski: Konrad Fiołek alkoholik...
Port lotniczy Rzeszów-Jasionka otrzymał imię "Rodziny Ulmów"Adam Polanski: Konrad Fiołek alkoholik...
Port lotniczy Rzeszów-Jasionka otrzymał imię "Rodziny Ulmów"Adam Polanski: Konrad Fiołek alkoholik...
Black Sabbath "The End of The End"tramwaj: Warto zobaczyć - świetny...
Reklama
Partnerzy: