Dodano: 17.10.2017 r.
RZESZÓW. Projekt jest podzielony na trzy części. Oferty firm zainteresowanych zaprojektowaniem i budową nowych zatok poznamy 21 listopada 2017 roku. Przebudowę dofinansuje „Program Operacyjny Polska Wschodnia 2014-2020”.
Projekt zakładający przebudowę 120 zatok autobusowych na terenie Rzeszowa podzielony został na trzy części, przez co każda z nich może być realizowana przez innego wykonawcę. Inwestycja powstaje w ramach projektu „Rozwój systemu transportu publicznego w Rzeszowie”. Szacowana wartość projektu to blisko 30 mln zł, z czego 85% środków pochodzi z „Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020”. Pozostałe 15% środków pochodzi od Miasta Rzeszowa.
Inwestycja zakłada budowę podwójnych wiat przystankowych, aby zneutralizować problem wynikający z niewystarczającą ilością miejska wewnątrz przystanków podczas złej pogody. W związku z tym:
- w 2017 roku powstanie 37 wiat przystankowych,
- w 2018 roku powstanie 99 wiat przystankowych,
- w 2019 roku powstanie 27 wiat przystankowych,
- w 2020 roku powstanie 20 wiat przystankowych
Pierwsza część zamówienia dotyczy zaprojektowania i przebudowy zatok autobusowych, dla których roboty drogowe nie wykraczają poza granice pasa drogowego. Część druga dotyczy zatok autobusowych, dla których roboty drogowe również nie wykraczają poza granice pasa drogowego, lecz wiążą się z wymianą nawierzchni zatok. Trzecia część dotyczy zatok, w których prace wykraczają poza granice pasa drogowego i automatycznie wiążą się z większym utrudnieniem w ruchu drogowym.
W przypadku pierwszej części, przebudowa dotyczy 60 przystanków min. 10 przystanków na ul. Krakowskiej, 8 na alei Powstańców Warszawy oraz 6 na al. Armii Krajowej. Druga część, w której wymagana jest zmiana nawierzchni, liczy 23 przystanki m.in. 4 przystanki na ul. Kotuli oraz 3 na ul. Łukasiewicza. Trzecia cześć, dotycząca zatok, których przebudowa utrudni ruch, liczy 40 przystanków m.in. 5 przystanków na ul. Dąbrowskiego i 4 na ul. Hetmańskiej.
Najwięcej, aż 13 zatok autobusowych zostanie przebudowanych na alei Powstańców Warszawy.
Roboty budowlane związane z odnową zatok autobusowych dotyczą m.in. demontażu obecnych wiat przystankowych i budowy nowych, wymiany krawężników, wycinki istniejącej zieleni, przebudowy oświetlenia drogowego, ścieżek rowerowych oraz chodników.
8 nowych, ogrzewanych przystanków
W ramach inwestycji, do końca 2018 roku ma powstać osiem ogrzewanych przystanków, przy ulicach które charakteryzują się największym natężeniem pasażerów, m.in. przy Placu Wolności, alei Piłsudzkiego i Rejtana. Wszystkie przystanki wyposażone zostaną w fotowoltaike.