Rzeszów - Czwartek, 14.08.2025
Reklama

Czym jest analiza kolorystyczna u fryzjera?

Dodano:

Analiza kolorystyczna to bardzo popularny zabieg wykorzystywany przez znawców mody, makijażystki, ale także fryzjerów. Dzięki niej można poznać idealne odcienie włosów, które podkreślają unikaną urodę i maskują ewentualne mankamenty. Tłumaczymy, na czym polega analiza koloru oraz kiedy warto się na nią zdecydować.
 

Czym jest analiza kolorystyczna?


Analiza kolorystyczna polega na ocenie odcienia skóry, oczu oraz włosów, oraz ich wzajemnego dopasowania. Taki zabieg może być wykonywany celem dopasowania ubrań, oprawek okularów, ale także nowego koloru włosów. Analiza kolorystyczna u fryzjera pozwoli dobrać kolor, dzięki któremu cera wyda się młodsza i bardziej świetlista, a oczy zostaną estetycznie podkreślone.


Czemu warto wykonać analizę kolorystyczną?


Analiza kolorystyczna  to bardzo prosty zabieg, który wystarczy wykonać tylko raz w życiu, a który  może diametralnie odmienić twój wygląd. Odpowiedni dobór koloru włosów do odcienia skóry oraz oczu wydobędzie twoje najmocniejsze strony, a jednocześnie zamaskuje mankamenty. Warto podkreślić, że analizie kolorystycznej może poddać się każdy, bez względu na wiek oraz płeć.

Dodatkową korzyścią z analizy kolorystycznej jest to, że dzięki niej poznasz barwy, które warto wplatać w codzienną garderobę. Oznacza to zatem, że jednokrotna wizyta u fryzjera specjalizującego się w kolorach pozwoli ci nie tylko na łatwe dopasowywanie farby, ale także ubrań oraz dodatków.


Analiza kolorystyczna – jak przebiega?


Fryzjer wykonujący analizę kolorystyczną (najczęściej kolorysta) przykłada do twarzy klienta specjalne koło barw, a następnie analizuje korelację odcienia skóry z każdą z nich. W ten sposób może wytypować ciepłotę i nasycenie koloru, który najlepiej komponuje się ze skórą.

Po przeprowadzeniu analizy fryzjer może określić twój typ urody – wiosna, lato, jesień lub zima. W ramach każdego z tych rodzajów wyróżnia się pomniejsze podtypy, pozwalające na jeszcze bardziej precyzyjne dopasowanie najlepszych barw.


Jaki kolor włosów będzie dla ciebie najlepszy?

Reklama
Analiza kolorystyczna w ostatnich latach rozwinęła się bardzo intensywnie, dlatego trudno mówić już o zero-jedynkowym doborze konkretnego koloru włosów do karnacji. Przykładowo, bladolica kobieta nie zawsze będzie wyglądać dobrze w blondzie lub rudości. Podstawowe zasady dopasowania koloryzacji do jasnej skóry znajdziesz tutaj: https://swiat-kosmetykow.pl/jaki-kolor-wlosow-do-jasnej-karnacji.

Wykonując analizę kolorystyczną, specjalista sprawdza także kolor oczu klienta. Jest on ważnym wyznacznikiem typu urody. Jeśli masz niebieskie oczy, sprawdź, jakie odcienie mogą najlepiej do niego pasować: https://swiat-kosmetykow.pl/jaki-kolor-wlosow-do-niebieskich-oczu. Z kolei ciemnookie panie z reguły dobrze wyglądają w ciemnych włosach, jednak ponownie: wiele zależy także od odcienia skóry. W analizie kolorystycznej wszystkie trzy elementy – włosy, skóra i oczy – muszą idealnie ze sobą współgrać, tworząc harmonijną całość.


Analiza kolorystyczna – wydobądź potencjał swojej urody


Wykonanie analizy kolorystycznej u fryzjera może znacznie odmienić twój wygląd i raz na zawsze wpłynąć na modowe wybory. Nie jesteś zadowolona ze swojego wyglądu, a eksperymenty z odcieniem włosów wiecznie wydają się nieudane? Pora znaleźć specjalistę od kolorów i poznać te, które są stworzone dla ciebie! Aj jeśli chcesz poznać inne wskazówki na temat koloryzacji i pielęgnacji kosmyków, koniecznie odwiedź bloga Świat Kosmetyków: https://swiat-kosmetykow.pl/.

Artykuł sponsorowany

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Rodzaje wędkarstwa – spinning, spławik, grunt, muchowy. Co wybrać na start?

Wędkarstwo to hobby, które od lat przyciąga wielu amatorów. Są to zarówno młodsi, jak i starsi miłośnicy aktywnego wypoczynku. Poznaj podstawowe metody wędkarstwa i ich charakterystykę oraz dowiedz się, które z nich...

Artykuł sponsorowany

7 błędów, które popełniasz, używając aparatu CPAP na bezdech senny – sprawdź, jak ich uniknąć

Masz w domu aparat CPAP na bezdech senny, ale mimo to budzisz się zmęczony? Nie jesteś wyjątkiem. Zwykle problem nie tkwi w urządzeniu, ale w tym, jak z niego korzystamy. Czy zdarza...

Artykuł sponsorowany

Recenzja Fortissio – Bezpieczny handel CFD czy potencjalne oszustwo?

Jeśli trafiłeś na Fortissio i zastanawiasz się, z czym masz do czynienia – dobrze trafiłeś. Jako eksperci Forex, codziennie przeglądamy dziesiątki brokerów. Szukamy nie tylko ofert, ale też realnych fundamentów: licencji, regulacji,...

Artykuł sponsorowany

Dofinansowanie do rowerów elektrycznych - "Mój Rower Elektryczny"

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej planuje przeznaczyć do 50 mln złotych na dopłaty do rowerów elektrycznych oraz wózków elektrycznych.

Artykuł sponsorowany

Bezpieczeństwo płatności online – jak uniknąć współczesnych oszustw?

Korzystanie z sieci to spora wygoda, jednak kryje się w nim także garść pułapek. Każda nowa forma płatności staje się inspiracją dla sprytnych złodziei, którzy szukają sposobu na opróżnienie naszych kont.

Artykuł sponsorowany

Jak wygląda codzienna praca doradcy technicznego? Sprawdź możliwości i wyzwania

Doradca techniczny to zawód dla osób, które potrafią łączyć wiedzę inżynierską z umiejętnościami komunikacyjnymi. W tej roli nie siedzisz wyłącznie przy biurku – częściej analizujesz potrzeby klienta i szukasz dla niego najlepszych...

Artykuł sponsorowany

Poznaj najlepsze ekskluzywne perfumy na wieczorne wyjście

Elegancki zapach potrafi zdefiniować atmosferę wieczoru, dodać pewności siebie i sprawić, że zostaniesz zapamiętana na długo. Ekskluzywne perfumy to nie tylko przyjemność dla zmysłów, ale i ważny akcent każdej stylizacji. Jeśli planujesz...

Artykuł sponsorowany

Gdy liczy się każda strona - jak ratować dokumenty po zalaniu lub zagrzybieniu?

Zalanie i zagrzybienie dokumentów nie należą do rzadkości - wystarczy drobna nieszczelność w instalacji lub zbyt wysoka wilgotność powietrza w archiwum, aby papier ucierpiał. Na szczęście można go uratować, o ile zostaną...

Reklama