Rzeszów - Środa, 20.08.2025
Reklama

NOWA MAZDA CX-60 - na fotelu kierowcy

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
Mazda przez wszystkie lata obecności na rynku motoryzacyjnym, przyzwyczaiła swoich zwolenników do innowacyjnych rozwiązań wpływających na komfort prowadzenia. Unikalny system personalizacji Mazdy taki komfort właśnie zapewnia. Każdy kierowca Nowej MAZDY CX-60 może teraz cieszyć się idealną pozycją za kierownicą.
 
Wykorzystując rozpoznawanie twarzy i najnowocześniejszą technologię, proces dostarcza dostosowanych zaleceń, aby zmaksymalizować zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo.

Optymalne ustawienie kierowcy zawsze było kluczowym elementem w rozwoju każdego pojazdu Mazdy. Jednak badacze Mazdy odkryli niedawno, że mniej niż połowa kierowców ustawia się prawidłowo pod względem komfortu, bezpieczeństwa i kontroli. Rozwiązanie? Nowa Mazda CX-60.
 


Zgodnie z filozofią Mazdy skoncentrowaną na człowieku, która uwzględnia każdy punkt kontaktu w samochodzie, od kształtu i działania klamek po dotyk przełączników, kolejnym krokiem było zapewnienie, aby kierowcy zawsze siedzieli prawidłowo.

Nobuaki Tabata, kierownik programu ds. architektury E/E w dziale rozwoju zintegrowanego systemu sterowania, i jego zespół odkryli, że większość kierowców nie wie, jak osiągnąć najlepszą dla siebie pozycję za kierownicą.

„Podczas projektowania Mazdy CX-60 stwierdziliśmy, że ludzie nie wiedzą, jak dostosować pozycję siedzenia kierowcy, aby osiągnąć optymalny poziom komfortu. W rzeczywistości dysponujemy danymi badawczymi, z których wynika, że tylko 40 procent kierowców siedzi prawidłowo” – mówi.

 
Aby rozwiązać ten problem, Mazda opracowała system, który rozpoznaje każdego kierowcę i automatycznie konfiguruje położenie fotela, kierownicy, lusterek i wyświetlacza przeziernego, zapewniając optymalny komfort i bezpieczeństwo.

System wykorzystuje kamerę skierowaną w stronę kierowcy, aby umożliwić technologię oceny budowy ciała. Po ręcznym wprowadzeniu przez kierowcę wysokości za pomocą kontrolera (należy to zrobić tylko przy pierwszej konfiguracji), system oblicza i oferuje najlepsze ustawienie dla danej osoby w oparciu o położenie jej oczu. Oczywiście kierowca może zmienić i zmienić pozycję, jeśli chce.

A kiedy kierowca wyłączy silnik i zwolni klamrę pasa bezpieczeństwa, fotel i kierownica automatycznie resetują się i aktywują, aby umożliwić im łatwiejsze wysiadanie z samochodu.

 
„Z grubsza mówiąc, dla tego samochodu przygotowano ponad 100 elementów personalizacyjnych za pomocą systemu rozpoznawania twarzy”

Nobuaki Tabata, kierownik programu ds. architektury E/E w dziale rozwoju zintegrowanego systemu sterowania „Opracowaliśmy tę funkcję, korzystając z ogromnej ilości danych”, wyjaśnia Tabata. „Gdy rozpoznanie twarzy zidentyfikuje kierowcę, system oparty na naszych szacunkach dotyczących budowy ciała może zasugerować, jak należy wyregulować pozycję siedzącą. To jak trenowanie kierowcy w oparciu o doświadczenie producenta.”


A ustawienie idealnej pozycji za kierownicą to dopiero początek. „Z grubsza mówiąc, dla tego samochodu przygotowano ponad 100 elementów personalizacyjnych za pomocą systemu rozpoznawania twarzy” – kontynuuje Tabata. 

„Inne przykłady obejmują indywidualne regulacje dźwięku muzyki, głośność alertów bezpieczeństwa i oświetlenie otoczenia, które można dostroić i dostosować do konkretnych kierowców”.

 
Dzięki tej pomysłowej technologii rozpoznawania twarzy Mazda stara się zmniejszyć stres kierowcy jeszcze przed rozpoczęciem podróży. Dzięki temu jazda Mazdą CX-60 jest nie tylko bezpieczniejsza, ale także bardziej relaksująca i rozrywkowa dla wszystkich, a kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się większym spokojem.

Więcej informacji na temat nowego modelu Mazda CX60 oraz usług serwisowych uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i serwisie MAZDA D&R CZACH mieszczącym się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. 

Obejrzyj film z rzeszowskiej premiery NOWEJ MAZDY CX60: 
 


Bryła i wykończenie które nie mogą nie zachwycać

Całkowicie nowa Mazda CX-60 PHEV wprowadza na europejski rynek SUV-ów pierwszą w pełni hybrydową technologię plug-in.

Najważniejszy model, jaki wprowadziła od ponad dekady, nowy flagowy model Mazdy reprezentuje wszystko, co firma wpisała w swoje DNA w ciągu ostatnich 100 lat, od wybitnych projektów zewnętrznych i wewnętrznych po najlepsze japońskie rzemiosło, najnowsze innowacje w dziedzinie człowieka. technologie i światowej klasy układ napędowy.

Piękna i dynamiczna stylistyka nowej Mazdy CX-60 PHEV wyraża inteligencję i elegancję najnowszych osiągnięć w projektowaniu Kodo — japońskiej koncepcji Ma, która jest spokojnym i dostojnym pięknem pustej przestrzeni — wplecionym w wytrzymałość uderzającego architektura SUV z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła.

Wyjątkowo Mazda i głęboko zakorzeniony w japońskim dziedzictwie, elegancki, najwyższej jakości wystrój wnętrza wprowadza ideę Kaichou – element przełomu, który łączy różne materiały i tekstury, takie jak drewno klonowe, skóra nappa, unikalnie opracowane japońskie tkaniny i chromowane detale, a także Musubu – sztuka wiązania, która była inspiracją dla szczególnie szczegółowych przeszyć deski rozdzielczej.

 
Reklama
Obróbka wykończenia z drewna klonowego odzwierciedla japońską estetykę Hacho – asymetryczna równowaga lub celowe nierówności. Różnorodne wzory i przędze tkanin reagują wrażliwie na zmiany światła, a japońska technika szycia, zwana Kakenui, tworzy „wiszące szwy” z odstępami między materiałami wykończeniowymi, ukazując materiał pod spodem.

Technologie zorientowane na człowieka zostały ponownie przemyślane i udoskonalone, aby udoskonalić wrażenia z jazdy Jinba-Ittai i, bardziej niż kiedykolwiek, zaspokajać indywidualne potrzeby kierowcy. Przełomowy system personalizacji kierowcy Mazda rozpozna osobę siedzącą na fotelu kierowcy i automatycznie dostosuje otoczenie – pozycję fotela, kierownicę, lusterka, HUD, a nawet ustawienia dźwięku i klimatyzacji – w celu dopasowania do jego sylwetki oraz osobistych preferencji .

Osiągi które wciskają w fotel

Mazda CX-60 PHEV jest pionierem europejskiego wprowadzenia hybrydowych modeli typu plug-in z układem napędowym, który łączy czterocylindrowy silnik benzynowy Skyactiv-G 2.5 z bezpośrednim wtryskiem benzyny z dużym silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW i całkowicie nową automatyczną skrzynią biegów. transmisję oraz akumulator o dużej pojemności 355 V, 17,8 kWh.

 
To połączenie silnika i silnika zapewnia całkowitą moc systemu 327 KM/241 kW i wysoki moment obrotowy 500 Nm, co czyni go najmocniejszym samochodem drogowym, jaki kiedykolwiek wyprodukowała Mazda. Mazda CX-60 PHEV zapewnia imponujące osiągi, przyspieszając od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy.

Z drugiej strony, nowa Mazda PHEV odznacza się wyjątkowymi walorami środowiskowymi. Średnie zużycie paliwa WLTP wynosi zaledwie 1,5 l/100 km, a łączna emisja CO 2 WLTP tylko 33 g/km.

Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV oferuje 63 km jazdy z silnikiem, przy prędkości 100 km/h lub mniejszej.

Skalowalna architektura wielorozwiązań Skyactiv nowej Mazdy CX-60 zawiera liczne ulepszenia, które zapewniają doskonałą dynamikę jazdy. Przyjmując podejście Mazdy skoncentrowane na człowieku, obejmują one sztywność karoserii, która zapewnia kierowcom wyczucie reakcji pojazdu bez opóźnień, siedzenia ułatwiające każdemu pasażerowi utrzymanie równowagi podczas jazdy, zawieszenie stabilizujące postawę pojazdu podczas jazdy oraz Mazda -unikalny system kontroli postawy pojazdu - Kinematic Posture Control (KPC).

Umieszczenie akumulatora wysokonapięciowego między przednią a tylną osią i możliwie jak najniżej w karoserii sprawia, że nowa Mazda CX-60 PHEV ma szczególnie nisko położony środek ciężkości. To, w połączeniu ze stałym napędem na wszystkie koła, z przenoszeniem momentu obrotowego między osiami na wale, zapewnia samochodowi doskonałe właściwości jezdne na równi z najlepszymi w segmencie premium.

 
Całkowicie nowa Mazda CX-60 PHEV jest wyposażona w szeroką gamę zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i-Activsense wspierających kierowcę, zapewniając wiodące w swojej klasie osiągi w zakresie bezpieczeństwa czynnego i uzyskując 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.

Mazda CX-60 jest wyposażona w kilka nowych aktywnych systemów bezpieczeństwa: See-Through View – monitor nowej generacji 360 o , który poprawia widoczność podczas jazdy z małą prędkością; Asystent skrętu w poprzek; wykrywanie pieszych SBS-R; Awaryjne utrzymywanie pasa ruchu; tempomat adaptacyjny (i-ACC); i ostrzeżenie o wyjściu z pojazdu BSM.

Wraz z wprowadzeniem modelu CX-60 PHEV Mazda robi ważny krok w kierunku osiągnięcia pełnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r. W nadchodzących latach Mazda będzie nadal rozwijać elektryfikację w szerokiej gamie nowych produktów. Mazda MX-30 REV połączy stały napęd elektryczny z generatorem napędzanym silnikiem rotacyjnym, aby zapewnić nieograniczony zasięg. A w 2023 roku firma wprowadzi na rynek nowy model, większy niż CX-60 i wyposażony w trzy rzędy siedzeń.

 
Podsumowując, Mazda w ciągu najbliższych trzech lat wprowadzi na rynek pięć nowych, zelektryfikowanych produktów, które będą oparte na architekturze platformy obejmującej wiele rozwiązań. Po 2025 r. firma wprowadzi na rynek zupełnie nową Skyactiv EV Scalable Architecture - unikalną technologię, która pozwoli Mazdzie efektywnie budować samochody elektryczne każdej wielkości przy użyciu jednej wspólnej platformy.

Więcej informacji na temat nowego modelu Mazda CX60 oraz pozostałych modeli i usług serwisowych uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i serwisie MAZDA D&R CZACH mieszczącym się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. 

Salon: Tel. 17 860 12 20e-mail: czach@mazda-dealer.pl
Serwis: Tel. 17 860 12 20e-mail: serwis.czach@mazda-dealer.pl
https://www.mazda-rzeszow-czach.pl/

Foto: AC, D&R Czach, Mazda Motor Europe 2022

 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Strategia białkowa mistrza: Jak łączyć białko WPI i kazeinę micelarną dla maksymalnych efektów?

Mistrzowie nie są mistrzami przez przypadek. Różnica między przeciętnością a doskonałością to zazwyczaj seria mikroskopijnych decyzji, podejmowanych konsekwentnie, dzień po dniu. W świecie budowania sylwetki i osiągów sportowych jedna z takich decyzji dotyczy...

Artykuł sponsorowany

Czy Esperal może wywoływać skutki uboczne? Fakty i mity

Wszywka alkoholowa, powszechnie znana jako esperal, stanowi jedno z narzędzi wspomagających leczenie uzależnienia od alkoholu. Choć zyskała popularność jako skuteczna forma awersyjnej terapii farmakologicznej, wokół jej działania narosło wiele mitów i obaw,...

Artykuł sponsorowany

Parkowanie przy lotnisku Balice: czy warto korzystać z prywatnych parkingów?

Dla wielu osób wylot z lotniska Kraków-Balice to początek upragnionych wakacji albo ważnej podróży służbowej. Nic więc dziwnego, że organizacja takiego wyjazdu obejmuje nie tylko spakowanie walizek, ale także decyzję: gdzie zostawić...

Artykuł sponsorowany

Najlepsze sposoby na przebarwienia. Jak skutecznie pomóc swojej cerze?

Przebarwienia to jeden z najczęstszych problemów skórnych, który dotyka osoby w różnym wieku i o różnych typach cery. Mogą być skutkiem nadmiernego opalania, zmian hormonalnych, trądziku lub po prostu upływu czasu. Bez...

Artykuł sponsorowany

Rodzaje wędkarstwa – spinning, spławik, grunt, muchowy. Co wybrać na start?

Wędkarstwo to hobby, które od lat przyciąga wielu amatorów. Są to zarówno młodsi, jak i starsi miłośnicy aktywnego wypoczynku. Poznaj podstawowe metody wędkarstwa i ich charakterystykę oraz dowiedz się, które z nich...

Artykuł sponsorowany

7 błędów, które popełniasz, używając aparatu CPAP na bezdech senny – sprawdź, jak ich uniknąć

Masz w domu aparat CPAP na bezdech senny, ale mimo to budzisz się zmęczony? Nie jesteś wyjątkiem. Zwykle problem nie tkwi w urządzeniu, ale w tym, jak z niego korzystamy. Czy zdarza...

Artykuł sponsorowany

Recenzja Fortissio – Bezpieczny handel CFD czy potencjalne oszustwo?

Jeśli trafiłeś na Fortissio i zastanawiasz się, z czym masz do czynienia – dobrze trafiłeś. Jako eksperci Forex, codziennie przeglądamy dziesiątki brokerów. Szukamy nie tylko ofert, ale też realnych fundamentów: licencji, regulacji,...

Artykuł sponsorowany

Dofinansowanie do rowerów elektrycznych - "Mój Rower Elektryczny"

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej planuje przeznaczyć do 50 mln złotych na dopłaty do rowerów elektrycznych oraz wózków elektrycznych.

Reklama