Rzeszów - Środa, 25.06.2025
Reklama

Beta Academics 2021 - o komunikacji wizualnej w nauce i biznesie

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
RZESZÓW. 18 referatów naukowych zostało zaprezentowanych na drugiej edycji konferencji naukowej Beta Academics, towarzyszącej jednej z najważniejszych konferencji branży internetowej w Polsce, czyli Internet Beta. W tym roku w dniach 15-16 września 2021 b.r. akademicy rozmawiali o znaczeniu komunikacji wizualnej, tytuł tegorocznej edycji konferencji brzmiał: Totalnie wizualnie - konteksty komunikacji społecznej w XXI wieku.
 
Jak podkreśla organizatorka wydarzenia, dr Iwona Leonowicz-Bukała z Katedry Mediów, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSIiZ: Celem konferencji było pokazanie, że rozmowom branżowym, dotyczącym Internetu, potrzebna jest także dyskusja akademicka, tworząca kontekst, sięgająca głębiej w zrozumienie funkcjonowania ludzi w erze postcyfrowej, a tym bardziej – w czasie pandemii, kiedy życie wirtualne w coraz większym stopniu zastępuje nam komunikację bezpośrednią. W ciągu dwóch dni łącznie wystąpiło osiemnastu prelegentów, a w otwarciu konferencji uczestniczył Prezydent Rzeszowa - Konrad Fijołek.
 
Wydarzenie rozpoczął Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego, dr hab. Andrzej Adamski, prof. WSIiZ, który mówił o kontekstach wizualności w mediach, nauce i biznesie, natomiast prof. Tomasz Goban-Klas, niekwestionowany autorytet wielu pokoleń polskich naukowców z zakresu nauk o mediach, swoje wystąpienie poświęcił feminizacji udźwiękowienia osobistych cyfrowych chatbotów. 
 
Na konferencji nie zabrakło tematów związanych z kształceniem. Dr hab. Sławomir Gawroński, prof. WSIiZ, przedstawił wyniki badań dotyczących kształcenia akademickiego w zakresie komunikacji marketingowej. Dane zbierano od 2019 roku, a zaprezentowane wnioski to doświadczenia przedstawicieli czterech krajów - Polski, Słowacji, Czech i Łotwy. Pierwszy dzień panelu zamknęła mgr Barbara Sitko, która opowiadała o znaczeniu materiałów wizualnych w ruchu prozwierzęcym. Przekonywała, że odgrywają one szczególną rolę i często decydują o sukcesie przeprowadzanych na rzecz zwierząt działań.
 
Reklama
Panel Beta Academics otrzymał dofinansowanie z programu „Doskonała nauka” Ministra Edukacji i Nauki. Dzięki temu do wystąpień otwierających zaproszeni zostali goście specjalni. Magdalena Popek - psycholog biznesu, trener, współprowadząca Podkarpackiego Centrum Szkoleniowego - wygłosiła referat poświęcony nowym technologiom w szkoleniach dla biznesu. Z kolei o wykorzystaniu monitoringu Internetu w działaniach akademickich mówił Mikołaj Winkiel, który profesjonalnie i hobbystycznie zajmuje się marketingiem, Internetem i mediami społecznościowymi, starając się łączyć te tematy. Mikołaj Winkiel od 2011 roku jako pracownik Brand24 zajmuje się też m.in. „ewangelizacją” branży reklamowej.
 
Na liście tematów drugiego dnia konferencji dominowały gry komputerowe. Dr Piotr Łuczuk wraz z Szymonem Majem (przedstawiciele Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie) zaprezentowali referat pt. Czy wahania na giełdzie można przewidzieć? Wizualny aspekt komunikacji spółek z indeksu WIG.Games na przykładzie CD Project. Badacze w swoim wystąpieniu odwołali się m.in. do takich produkcji jak Cyber Punk i Wiedźmin 3. O grach mówili również dr hab. Marcin Szewczyk, prof. WSIiZ oraz mgr Mikołaj Birek z Katedry Projektowania Graficznego WSIiZ. Z kolei dr Patrycja Longawa, Kierownik Katedry Projektowania Graficznego WSIiZ oraz uznana twórczyni plakatów podkreślała w swoim wystąpieniu, że „…komunikacja wizualna dotyczy nas wszystkich”. Tego typu komunikaty docierają do nas na co dzień - nie muszą one przyjmować form artystycznych, często trudnych w interpretacji (jak plakat czy obraz) - ale mogą być bardzo prostymi ikonami, które niosą czytelny przekaz.
 
Dla akademików udział w konferencji stanowił nie tylko okazję do zaprezentowania wyników swoich badań, ale dał im również możliwość wymiany doświadczeń i czerpania inspiracji. Organizatorzy mają nadzieję, że już za rok ponownie zaproszą prelegentów i słuchaczy do udziału w Beta Academics.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Rozbudowa ul. Wołyńskiej na ukończeniu [ZDJĘCIA]

RZESZÓW. Dobiegają końca prace przy budowie I etapu łącznika ulicy Wołyńskiej z ul. Potokową. Inwestycja ma być gotowa w maju br.

Rzeszów

Rusza sezon fontannowy w Rzeszowie. Są dwie nowości

RZESZÓW. W Rzeszowie rozpoczyna się sezon fontannowy. Pierwsza została już uruchomiona. Sukcesywnie włączane będą kolejne. W tym roku pojawią się również dwie nowe fontanny.

Rzeszów

Nowy sprzęt w Szpitalu Miejskim. Służy najmłodszym pacjentom

RZESZÓW. Szpital Miejski w Rzeszowie ma nowy aparat do USG. Sprzęt zakupiono ze środków Rzeszowskiego Budżetu Obywatelskiego.

Rzeszów

Zamknięty fragment ścieżki pieszo-rowerowej przy rzeszowskiej plaży

RZESZÓW. Do końca kwietnia zamknięty będzie ponad 150 metrowy odcinek ścieżki pieszo-rowerowej przy plaży miejskiej. Tymczasowe przejście poprowadzono przez teren plaży.

Rzeszów

Bezpłatne badania prenatalne w KSW nr 2 w Rzeszowie

RZESZÓW. W ofercie Klinicznego Szpitala Wojewódzkiego nr 2 w Rzeszowie pojawiła się możliwość wykonania bezpłatnych badań prenatalnych.

Rzeszów

5 wypadków, 7 osób rannych – rzeszowscy policjanci podsumowali weekend na drogach

RZESZÓW. Podczas minionego weekendu w Rzeszowie i powiecie rzeszowskim doszło do pięciu wypadków, w których ucierpiało 7 osób.

Rzeszów

15-piętrowy biurowiec przy ul. Geodetów przechodzi metamorfozę [ZDJĘCIA]

RZESZÓW. Trwa modernizacja 15-piętrowego wieżowca przy ul. Geodetów 1, niegdyś najwyższego budynku w Rzeszowie. Prace wykonuje firma Erbud International.

Rzeszów

Ciąg dalszy kampanii promującej komunikację miejską. Tym razem z podobizną Matyldy Kowal

RZESZÓW. Matylda Kowal jest drugą po Krystianie Herbie ambasadorką kampanii promującej rzeszowską komunikację miejską. Reklamy z podobizną biegaczki pojawiły się na jednym z przystanków oraz na autobusie MPK.

Reklama