RZESZÓW. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z wykonawcą na przygotowanie dokumentacji projektowej dla kolejowej inwestycji między Rzeszowem a Przemyślem i Medyką. Dzięki niej podkarpacki fragment trasy E30 Kraków – Medyka będzie dostosowany do prędkości maksymalnej pociągów 160 km/h.
Linie kolejowe nr 91 Rzeszów – Przemyśl i nr 92 Przemyśl – Medyka stanowią fragment trasy E30 Kraków – Medyka. Trasa E30 na odcinku Kraków – Rzeszów jest zmodernizowana. Dzięki nowej inwestycji, realizowanej przy wsparciu środków unijnych, prędkość maksymalna pociągów została zwiększona do 160 km/h, a czas przejazdu koleją między stolicami Małopolski i Podkarpacia skrócił się o ponad godzinę. Pasażerowie zyskali także lepszą dostępność i komfort podróżowania.
Projekt modernizacji podkarpackiego odcinka trasy E30 to kluczowy etap inwestycji, która usprawni przewóz pasażerów i towarów. Planowane prace umożliwią zwiększenie prędkości pociągów z 120 do 160 km/h na trasie Rzeszów–Przemyśl–Medyka, co skróci czas podróży.
– Kontynuujemy inwestycje, które przyczyniają się do rozwoju polskiej kolei, służą podniesieniu standardów przewozów pasażerskich i towarowych. Modernizacja linii Rzeszów – Medyka, na podkarpackim odcinku trasy magistralnej, ma istotne znaczenie, m.in. dla ruchu transgranicznego – powiedział Dariusz Klimczak, minister infrastruktury.
– Podpisana umowa przybliża nas do realizacji ważnego zadania inwestycyjnego na linii między Rzeszowem a Medyką, która jest częścią międzynarodowego szlaku E30. Kolejne prace zapewnią podniesienie prędkości pociągów pasażerskich i towarowych, zwiększą efektywność trasy i wzmocnią znaczenie kolei w regionie – powiedział Piotr Wyborski, prezes zarządu Polskich Linii Kolejowych S.A.
Przygotowanie dokumentacji projektowej umożliwi przejście do kolejnego etapu procesu inwestycyjnego, jakim będą roboty budowalne między Rzeszowem a Medyką.
Prace projektowe obejmą tory wraz z siecią trakcyjną oraz rozjazdy, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, perony na stacjach i przystankach, jak również systemy dynamicznej informacji pasażerskiej oraz cyfrowej łączności kolejowej. Zaprojektowane będą elementy niezbędne do skutecznej i sprawnej odprawy granicznej w ruchu pasażerskim na stacjach Przemyśl i Medyka oraz w ruchu towarowym na stacji Medyka. Dokumentacja ma uwzględnić budowę terminala pasażerskiego w Przemyślu oraz terminala towarowego w Medyce.
Dokumentację projektową o wartości blisko 112 mln zł netto zrealizuje konsorcjum firm w składzie: Dohwa Polska Sp. z o.o. Spółka komandytowa (Lider); Dohwa Engineering Co. Ltd (Członek Konsorcjum). Wykonawca ma 32 miesiące na przygotowanie materiału.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz