Rzeszów - Wtorek, 26.08.2025
Reklama

"Mobilny Urzędnik" pomaga załatwić sprawy bez wychodzenia z domu

Dodano:

Na zdjęciu pani Eugenia, mieszkanka Rzeszowa, którą odwiedził „Mobilny Urzędnik”, fot. Grzegorz Bukała/UM Rzeszowa
Na zdjęciu pani Eugenia, mieszkanka Rzeszowa, którą odwiedził „Mobilny Urzędnik”, fot. Grzegorz Bukała/UM Rzeszowa
RZESZÓW. Od 31 marca 2022 r. w Rzeszowie realizowany jest projekt pn. „Mobilny Urzędnik”. Dzięki usłudze, osoby o specjalnych potrzebach mogą załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu.

Usługa „Mobilny Urzędnik” polega na obsłudze spraw urzędowych na terenie Rzeszowa w miejscu zamieszkania osoby uprawnionej do skorzystania z usługi. Pracownik Urzędu Miasta Rzeszowa dostarczy potrzebne druki urzędowe, pomoże w ich wypełnieniu, przyjmie niezbędne dokumenty, a następnie zarejestruje je w urzędzie. (Wszelkie dokumenty wymagane do dołączenia w ramach procedury mieszkaniec ma obowiązek zgromadzić samodzielnie).

Z pomocy mogą skorzystać mieszkańcy o szczególnych potrzebach, którzy z powodu niepełnosprawności lub wieku mają ograniczenia w poruszaniu się w stopniu uniemożliwiającym samodzielną wizytę w Urzędzie Miasta Rzeszowa. Potrzebę załatwienia sprawy w ten sposób można zgłosić na dwa sposoby:

- telefonicznie dzwoniąc na Infolinię Urzędu Miasta Rzeszowa, pod numer tel. 1 77 88 99 00 (zgłoszenia można dokonać także za pośrednictwem członka rodziny, czy opiekuna) od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.30-15.30.
Reklama
- za pośrednictwem poczty elektronicznej – wysyłając zgłoszenie  na adres: mobilny.urzednik@erzeszow.pl

W zgłoszeniu należy krótko wyjaśnić czego dotyczy sprawa oraz podać swoje dane: imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu do kontaktu. Tą drogą załatwiane są różne sprawy, od złożenia wniosku i wydania Ogólnopolskiej Karty Seniora, przez pomoc dla przedsiębiorców, po kwestie dotyczące wymiany i wydawania dowodu osobistego.

Zgłoszenia do „Mobilnego Urzędnika” są realizowane w środy i czwartki w godzinach od 9:00 do 14:00. Urzędnicy spotykają się z mieszkańcem w najbliższym dniu, w którym dostępny jest wolny termin. Obsługa mieszkańców w ten sposób jest bezpłatna.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Ogłoszono listę zadań do realizacji w ramach RBO 2020

RZESZÓW. Spośród 107 zgłoszonych projektów, do realizacji wybrano 5 zadań z I kategorii, 21 z II kategorii oraz 21 projektów z II kategorii.

Rzeszów

Policyjna akcja „Przejezdne skrzyżowania”. Ponad 20 wykroczeń zakłócających płynność ruchu

RZESZÓW. Na wybranych skrzyżowaniach policjanci zwracali uwagę na wykroczenia popełniane przez kierujących.

Rzeszów

Znamy wyniki konsultacji ws. wodnego placu zabaw

RZESZÓW. W konsultacjach udział wzięło 371 mieszkańców.

Rzeszów

Ratusz jest zainteresowany autobusami napędzanymi wodorem

RZESZÓW. Władze miasta wybierają się w podróż do Londynu.

Rzeszów

Rośliny kotewki zabezpieczone. Kolejny etap to transport sprzętu do odmulenia rzeszowskiego zalewu

RZESZÓW. Trwają przygotowania do transportu sprzętu do odmulania rzeszowskiego zalewu. 

Rzeszów

Na os. Pobitno powstał nowy 18-kondygnacyjny budynek. Znajdzie się w nim 224 mieszkań [FOTO]

RZESZÓW. Na deweloperskiej mapie Rzeszowa pojawił się nowy, gotowy do zamieszkania kompleks budynków zlokalizowanych przy ul. Małopolskiej.

Rzeszów

Wikana Square coraz mocniej zaznacza swoją obecność w krajobrazie miasta [FOTO]

RZESZÓW. Nowe budynki znajdą się na ul. Lenartowicza pomiędzy halą Podpromie i ul. Bulwarową, tuż za budynkiem Szkoły Podstawowej nr 17.

Rzeszów

Rekordowy sezon lotniska w Jasionce. 25 proc. wzrost liczby podróżnych

RZESZÓW. W trakcie tegorocznego sezonu wakacyjnego, największą popularnością cieszyły się loty do Turcji.

Reklama