RZESZÓW. Od poniedziałku, 30 czerwca 2025 r. kierowcy, piesi i rowerzyści mogą już korzystać z 630-metrowego I odcinka Wisłokostrady. Co prawda wykonawca prowadzi tam jeszcze drobne prace, jednak jest już możliwość przejazdu od ul. Maczka, ulicą Ciepłowniczą do ul. Rzecha.
- Nowy most otwieramy ostatniego dnia czerwca, tak jak obiecałem to rzeszowianom. Wielokrotnie rozmawiałem z mieszkańcami, by tę przeprawę i drogi do niej prowadzące uruchomić szybciej, nie czekając do zakończenia budowy całej Wisłokostrady. Bardzo mocno prosili o to także działkowcy, którzy w rejonie ul. Ciepłowniczej mają swoje ogrody i chcieli do nich szybciej i bardziej komfortowo docierać – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Nowy Most Załęski jest obiektem trzyprzęsłowym. Jest znacznie szerszy niż poprzednia przeprawa. Jego długość wynosi 81 m a szerokość 31,2 m. Ma dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Kierowcom, pieszym i rowerzystom zostało oddane do użytku także przebudowane skrzyżowanie ul. Siemieńskiego z ul. gen. Maczka oraz odcinek ul. Ciepłowniczej wraz z nowym rondem, które obsługuje zjazd z mostu a w przyszłości także z budowanej obecnie estakady nad torami.
Oddany w poniedziałęk do użytku odcinek Wisłokostrady ma długość 630 metrów. Znajdujące się tam chodniki i ścieżki rowerowe mają łączną długość 1 073,0 m. Na tym odcinku przebudowane zostało także oświetlenie uliczne – zamontowane zostały 43 słupy z oprawami typu LED, wybudowano i przebudowano także zjazdy. Wartość tych wszystkich prac to 50 mln zł.
Jak infmruje Urząd Miasta Rzeszowa, na części oddanego dziś do użytku odcinka występują jeszcze miejscowo zwężenia jezdni a ruch pieszy i rowerowy odbywa się po stronie północnej mostu. Kierowców, pieszych i rowerzystów prosimy o ostrożność i zwracanie uwagi na oznakowanie.
Koszt budowy Wisłokostrady to ponad 184 mln zł. Pieniądze pochodzą z budżetu miasta Rzeszowa oraz ze środków, które miasto zdobyło z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych - 65 mln zł i z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – 30 mln zł. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm – ANTEX II Sp. z o.o. i Wysowa Mosty Sp. z o.o.
Zgodnie z umową, ta wielka inwestycja drogowa ma by ukończona wiosną 2026 roku. Ale w związku z tym, że prace są prowadzone bardzo sprawnie i szybko, niewykluczone jest, że uda się ją zrealizować do końca tego roku.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz