Rzeszów - Piątek, 23.05.2025
Reklama

Rzeszów będzie miał Strategię Rozwoju Publiczności Sektora Kultury

Dodano:

fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
RZESZÓW. Strategia Rozwoju Publiczności Rzeszowskiego Sektora Kultury to dokument który nie tylko nakreśla kierunki w jakich w przyszłości będzie rozwijała się kultura, porządkuje działania kulturalne w mieście ale stanie się również bazą przy ubieganiu się o dofinansowanie ze środków zewnętrznych, a szczególnie przy największym z programów, jaki dofinansowuje kulturę w Polsce czyli programie FEnIKS. Usystematyzuje również działania przy ubieganiu się Rzeszowa o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2029.

- Została stworzona aby zwiększać wiedzę o publiczności wśród instytucji i wszelkich organizacji zajmujących się kulturą, sztuką i dziedzictwem, aby podnieść jakość i dostępność oferty kulturalnej i zainteresować nią większą grupę ludzi – powiedziała Krystyna Stachowska, zastępczyni prezydenta Rzeszowa.

Strategię Rozwoju Publiczności dla Rzeszowa opracowała firma KPPM Doradztwo. Informacje niezbędne do jej opracowania zbierano podczas wywiadów, dyskusji z przedstawicielami Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Rzeszowa,  instytucji kultury działających na terenie miasta, rozmów z artystami i twórcami kultury podczas warsztatów w rzeszowskim Urban Labie. Badanie obejmowało również odbiorców oferty kulturalnej Rzeszowa (lokalnych, regionalnych i ponadregionalnych), w celu zbadania wizerunku, marki i zapotrzebowania na wydarzenia kulturalne organizowane w mieście. Na tej podstawie postawiono diagnozę i zbudowano plan strategiczny, który stopniowo ma być w mieście wdrażany.

-Podczas wdrażania, regularnie przeprowadzane będą ewaluacje, żeby sprawdzić co jest robione dobrze, jakie elementy wymagają poprawy lub ewentualnie w którym miejscu trzeba zmodyfikować plan np. jeśli wystąpią dodatkowe okoliczności, trudne do przewidzenia sytuacje – mówi Natasza Janczak-Nadczuk KPPM Doradztwo, która Strategię przygotowała.
Reklama
Dokument składa się z trzech części. Pierwsza to część TEORETYCZNA, w której przedstawiono koncepcję podejścia audience development, znaczenie tej idei dla wzmacniania potencjału instytucji kultury i rozwijania relacji z obecną, jak i z przyszłą (potencjalną) publicznością.  Część ta ma do pewnego stopnia charakter podręcznika, wskazującego najważniejsze elementy składające się na dobrze prowadzone procesy rozwoju publiczności.

Część druga DIAGNOSTYCZNO-BADAWCZA, która prezentuje podsumowanie najważniejszych wniosków i rekomendacji z przeprowadzonych badań jakościowych, ilościowych a także dodatkowych analiz, które stanowiły podstawę do opracowania Strategii. Kluczowym załącznikiem do tej części jest pełen raport z badań, liczący ponad 200 stron, wraz z rekomendacjami odnoszącymi się do badanych obszarów, które mają znaczenie dla rozwoju publiczności.

I trzecia część - STRATEGICZNA, w której na podstawie: zebranych informacji zaprezentowano plan wdrażania koncepcji rozwoju publiczności, wraz z rekomendacjami, planem ewaluacji i monitoringu Strategii.
 
Pełna Strategia to ponad 500 stron informacji i wniosków. Rzeszów będzie jednym z niewielu miast  w Polsce, rozwijającym sektor kultury w tak dokładnie zaplanowany sposób. Podobny, upubliczniony dokument posiada już Wrocław. Stworzył go w efekcie doświadczeń i pracy przy Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

W Rzeszowie o przyjęciu dokumentu zadecydują miejscy radni, podczas najbliższej sesji 29 sierpnia 2023r. Wtedy Strategia zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej i wszyscy zainteresowani będą mogli się z nią zapoznać.


 
Źródło: UM Rzeszowa
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

„Rzeszów to My”. Kolejne nagrody za meldunek

RZESZÓW. W piątek w rzeszowskim ratuszu po raz drugi rozdano nagrody rozlosowane wśród uczestników loterii „Rzeszów to My”: laptop, hulajnogę elektryczną i smartwatch. Kolejne losowanie dodatkowe już 22 grudnia, a nagrodą główną...

Rzeszów

Rzeszów z inteligentnym systemem parkingowym. Aplikacja pomoże w znalezieniu wolnego miejsca

RZESZÓW. Rzeszów jako pierwsze polskie miasto wprowadza hybrydowy monitoring stanu wolnych miejsc parkingowych. Powstała także specjalna aplikacja dla mieszkańców. 

Rzeszów

Policyjne kontrole na buspasach w Rzeszowie. Posypały się mandaty

RZESZÓW. Policjanci drogówki rozpoczęli akcję „BUSpas dla uprawnionych”. Zwiększone zostały kontrole nieuprawnionych samochodów, poruszających się wydzielonymi pasami. Są już pierwsze mandaty.

Rzeszów

Kolejne trzy osoby oszukane metodą „na policjanta”. Policja przypomina: to zawsze dzwoni oszust

RZESZÓW. Trzy kolejne kobiety dały się oszukać metodą „na policjanta i prokuratora”. W dwóch przypadkach pieniądze zostały przekazane przestępcom, przelew wykonany przez trzecią z pokrzywdzonych udało się zablokować.

Rzeszów

Za żłobek w nowym roku zapłacimy więcej

RZESZÓW. Podwyżki nie ominą rodziców najmłodszych dzieci w naszym mieście. Od lutego przyszłego roku stawki za pobyt dzieci w rzeszowskich żłobkach pójdą w górę.

Rzeszów

W czwartek utrudnienia na ul. Wierzbowej. Będą układać nową nawierzchnię

RZESZÓW. Przez cały czwartek, na ul. Wierzbowej w Rzeszowie mogą wystąpić utrudnienia w ruchu. Drogowcy będą układać nową nawierzchnię asfaltową.

Rzeszów

Nowy punkt szczepień przeciwko Covid-19 w Rzeszowie

RZESZÓW. W przychodni Nasz Gabinet przy ul. Rejtana 20, otwarto kolejny punkt szczepień przeciwko COVID-19. Zlokalizowany jest on na IV piętrze placówki.

Rzeszów

W Rzeszowie powstaje mural upamiętniający Tomasza Stańko

RZESZÓW. Dziś przy ul. Hetmańskiej ruszają prace nad muralem upamiętniającym Tomasza Stańko. Uroczyste odsłonięcie zaplanowano na 2022 rok – w 80-tą rocznicę urodzin artysty.

Reklama