Rzeszów - Czwartek, 21.08.2025
Reklama

Rzeszów będzie miał Strategię Rozwoju Publiczności Sektora Kultury

Dodano:

fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
RZESZÓW. Strategia Rozwoju Publiczności Rzeszowskiego Sektora Kultury to dokument który nie tylko nakreśla kierunki w jakich w przyszłości będzie rozwijała się kultura, porządkuje działania kulturalne w mieście ale stanie się również bazą przy ubieganiu się o dofinansowanie ze środków zewnętrznych, a szczególnie przy największym z programów, jaki dofinansowuje kulturę w Polsce czyli programie FEnIKS. Usystematyzuje również działania przy ubieganiu się Rzeszowa o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2029.

- Została stworzona aby zwiększać wiedzę o publiczności wśród instytucji i wszelkich organizacji zajmujących się kulturą, sztuką i dziedzictwem, aby podnieść jakość i dostępność oferty kulturalnej i zainteresować nią większą grupę ludzi – powiedziała Krystyna Stachowska, zastępczyni prezydenta Rzeszowa.

Strategię Rozwoju Publiczności dla Rzeszowa opracowała firma KPPM Doradztwo. Informacje niezbędne do jej opracowania zbierano podczas wywiadów, dyskusji z przedstawicielami Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Rzeszowa,  instytucji kultury działających na terenie miasta, rozmów z artystami i twórcami kultury podczas warsztatów w rzeszowskim Urban Labie. Badanie obejmowało również odbiorców oferty kulturalnej Rzeszowa (lokalnych, regionalnych i ponadregionalnych), w celu zbadania wizerunku, marki i zapotrzebowania na wydarzenia kulturalne organizowane w mieście. Na tej podstawie postawiono diagnozę i zbudowano plan strategiczny, który stopniowo ma być w mieście wdrażany.

-Podczas wdrażania, regularnie przeprowadzane będą ewaluacje, żeby sprawdzić co jest robione dobrze, jakie elementy wymagają poprawy lub ewentualnie w którym miejscu trzeba zmodyfikować plan np. jeśli wystąpią dodatkowe okoliczności, trudne do przewidzenia sytuacje – mówi Natasza Janczak-Nadczuk KPPM Doradztwo, która Strategię przygotowała.
Reklama
Dokument składa się z trzech części. Pierwsza to część TEORETYCZNA, w której przedstawiono koncepcję podejścia audience development, znaczenie tej idei dla wzmacniania potencjału instytucji kultury i rozwijania relacji z obecną, jak i z przyszłą (potencjalną) publicznością.  Część ta ma do pewnego stopnia charakter podręcznika, wskazującego najważniejsze elementy składające się na dobrze prowadzone procesy rozwoju publiczności.

Część druga DIAGNOSTYCZNO-BADAWCZA, która prezentuje podsumowanie najważniejszych wniosków i rekomendacji z przeprowadzonych badań jakościowych, ilościowych a także dodatkowych analiz, które stanowiły podstawę do opracowania Strategii. Kluczowym załącznikiem do tej części jest pełen raport z badań, liczący ponad 200 stron, wraz z rekomendacjami odnoszącymi się do badanych obszarów, które mają znaczenie dla rozwoju publiczności.

I trzecia część - STRATEGICZNA, w której na podstawie: zebranych informacji zaprezentowano plan wdrażania koncepcji rozwoju publiczności, wraz z rekomendacjami, planem ewaluacji i monitoringu Strategii.
 
Pełna Strategia to ponad 500 stron informacji i wniosków. Rzeszów będzie jednym z niewielu miast  w Polsce, rozwijającym sektor kultury w tak dokładnie zaplanowany sposób. Podobny, upubliczniony dokument posiada już Wrocław. Stworzył go w efekcie doświadczeń i pracy przy Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

W Rzeszowie o przyjęciu dokumentu zadecydują miejscy radni, podczas najbliższej sesji 29 sierpnia 2023r. Wtedy Strategia zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej i wszyscy zainteresowani będą mogli się z nią zapoznać.


 
Źródło: UM Rzeszowa
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Ruszył nabór projektów w ramach Rzeszowskiego Budżetu Obywatelskiego

RZESZÓW. Zgłoszenia przyjmowane będą do 28 czerwca 2019 r.

Rzeszów

Rzeszów Business Run 2019 pomoże 17-letniej Iwonie. Trwają zapisy do charytatywnego biegu

RZESZÓW. Wystartowały zapisy do 2. edycji sztafety Rzeszów Business Run 2019

Rzeszów

Politechnika Rzeszowska rozpoczęła współpracę z Safran Aircraft Engines Poland

RZESZÓW. Dzięki porozumieniu studenci uczelni będą mogli m.in. odbyć w firmie praktyki i staże.

Rzeszów

Przystanek Trasy Czerwonej Nitki w Rzeszowie. Zagrają Lao Che i Baranovski

RZESZÓW. Już 15 czerwca 2019 r. o godzenie 14:00 na Rynku w Rzeszowie odbędzie się kolejna edycja corocznego święta krwiodawstwa.

Rzeszów

VI edycja Kongresu Business Without Limits w czerwcu w G2A Arena

Kongres BWL odbędzie się w dniach 13-14 czerwca 2019 r. w G2A Arena Centrum Wystawienniczo-Kongresowym Województwa Podkarpackiego w Jasionce k. Rzeszowa. 

Rzeszów

Rozpoczęto kolejny etap modernizacji hipermarketu E. Leclerc

RZESZÓW. Hipermarket E.Leclerc w Rzeszowie wszedł w drugą fazę modernizacji swojego obiektu.

Rzeszów

Rzeszów wśród zwycięzców programu Lechstarter. Nad Wisłokiem powstanie Przestrzeń

Zakończyło się głosowanie w IV edycji programu Lechstarter. Rzeszów znalazł się wśród zwycięzców, co oznacza, że wkrótce nad Wisłokiem stanie specjalna instalacja.

Rzeszów

Na parkingu przy hali na Podpromiu uruchomiono punkt kontroli autokarów

Komenda Miejska Policji w Rzeszowie uruchomiła stały punkt kontroli autokarów wycieczkowych. Znajduje się on przy hali widowiskowo-sportowej na Podpromiu.

Reklama