Rzeszów - Piątek, 04.07.2025
Reklama

Jak uniknąć zatorów w portach Chin: porady dla importerów do Polski

Dodano: /

Podczas importu z Chin do Polski, w praktyce importerzy niemal zawsze napotykają pewne komplikacje lub pytania. Jednym z nich są zatory w portach Chin. Mogą one powodować straty, utratę klientów oraz zakłócenia w procesach biznesowych. Jednak znając przyczyny powstawania zatorów i odpowiednio się przygotowując, można znacznie zmniejszyć ryzyko. Przeczytaj przydatny materiał od ekspertów M3Сargo – z nami import z Chin jest zawsze prosty i opłacalny!

Dlaczego powstają zatory w portach

Istnieje wiele powodów tworzenia się kolejek w portach Chin. Najważniejsze z nich warto uwzględnić już na etapie planowania dostaw:

  • Sezonowe przeciążenie. W okresach świątecznych, takich jak Chiński Nowy Rok czy przed „czarnym piątkiem”, wolumen wysyłek gwałtownie rośnie. Porty nie nadążają z obsługą takiego ruchu, co prowadzi do opóźnień w załadunku i wysyłce.
  • Niewystarczająca przepustowość portów. Pomimo ogromnej skali chińskiej logistyki, infrastruktura portowa nie zawsze odpowiada bieżącym wolumenom handlu międzynarodowego. W rezultacie powstaje nagromadzenie statków oczekujących na miejsce przy nabrzeżu.
  • Zakłócenia w harmonogramie żeglugi. Niespodziewane warunki pogodowe, ostrzeżenia sztormowe lub opóźnienia w poprzednich punktach mogą powodować zmiany w rozkładzie. To prowadzi do nagromadzenia kontenerów i dodatkowego obciążenia logistyki.
  • Powolna praca służb celnych lub brak dostępnych kontenerów również mogą być krytycznymi czynnikami. Jeśli brakuje wolnych kontenerów do załadunku lub odprawa towaru zajmuje więcej czasu — partia „utkwi” w porcie.

Jak maksymalnie przygotować się na możliwe opóźnienia

Reklama

Aby zmniejszyć ryzyko i zminimalizować straty, importerom ważne jest wdrażanie działań prewencyjnych. Wśród nich:

  • Planowanie z wyprzedzeniem. Zalecamy rozpoczęcie planowania logistyki co najmniej 2–4 tygodnie przed datą wysyłki. Takie podejście pozwala uwzględnić nieprzewidziane czynniki i uniknąć pośpiechu, który często prowadzi do błędów.
  • Uwzględnienie sezonowości. Nie zamawiaj hurtowych partii z Chin w okresach szczytowego obciążenia — listopad, luty, marzec. To właśnie w tych miesiącach obserwuje się największe opóźnienia spowodowane sezonami świątecznymi. Jeśli uniknięcie sezonu nie jest możliwe — logistykę należy zaplanować szczególnie starannie.
  • Plan awaryjny. Zawsze warto mieć alternatywne trasy. Jeśli droga morska jest przeciążona — można rozważyć dostawę koleją. Skuteczne może być także transportowanie towaru w sposób kombinowany — morski + kolejowy.
  • Współpraca z profesjonalnym partnerem logistycznym. Niezawodna firma logistyczna lub specjalista z doświadczeniem w pracy z Chinami to klucz do terminowej dostawy. Taki partner opracowuje najlepszą trasę, monitoruje sytuację w czasie rzeczywistym, szybko reaguje na zmiany i proponuje optymalne rozwiązania. Jest to szczególnie ważne w krytycznych okresach, gdy sytuacja zmienia się z dnia na dzień.

Wnioski

Import z Chin do Polski wymaga nie tylko korzystnego kontraktu z dostawcą, ale także głębokiego zrozumienia logistyki. Zator w porcie może zniweczyć wszystkie ustalenia. Jednak dzięki odpowiedniemu planowaniu, analizie sezonowości oraz wsparciu profesjonalistów nawet najtrudniejsze sytuacje można kontrolować. Dlatego skontaktuj się z M3Cargo, aby mieć pewność terminowej dostawy Twojego ładunku!

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Kolumny do kina domowego będą niezastąpione w tych 4 przypadkach. Sprawdzą się też u Ciebie?

Odpowiednio dobrane głośniki zestawione z wysokiej klasy telewizorem po prostu robią różnicę. To niezawodny sposób na stworzenie prywatnego, nowoczesnego i gwarantującego niezapomniane emocje centrum rozrywki... we własnym domu. Jak się okazuje, nie...

Artykuł sponsorowany

Volvo XC60 za 850 zł netto miesięcznie

Firma Volvo Car Poland uruchomiła ofertę specjalną obejmującą Volvo XC60 B4 w wersji Momentum za 850 zł netto miesięcznie. 

Artykuł sponsorowany

Nissan ponownie numerem 1 na rynku samochodów elektrycznych w Polsce

Nissan zakończył 2020 rok jako marka numer jeden w Polsce na rynku pojazdów elektrycznych. W raportowanym okresie sprzedaż bezemisyjnych modeli Nissana wzrosła aż o 120 proc. w porównaniu do 2019 r.

Artykuł sponsorowany

Nowe prawo zamówień publicznych wchodzi w życie

Z dniem 1 stycznia 2021 weszły w życie przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Zmiany, które wprowadziła, są odpowiedzią na .zidentyfikowane kluczowe problemy sektora MŚP w zakresie...

Artykuł sponsorowany

Nowy Nissan Qashqai - gama zelektryfikowanych jednostek napędowych przenosi najpopularniejszego w Europie crossovera w przyszłość

Nowy Nissan Qashqai będzie dostępny z unikatową gamą jednostek napędowych, które gwarantują dynamikę, wysoką kulturę pracy oraz niskie zużycie paliwa.

Artykuł sponsorowany

Co czeka polskich przedsiębiorców w 2021 roku

Co czeka polskich przedsiębiorców działających na europejskich rynkach po roku recesji wywołanej pandemią COVID-19? 

Artykuł sponsorowany

Volvo Cars podsumowuje sprzedaż w 2020 roku pierwsza połowa roku ciężka, druga - rekordowo dobra

Pandemia koronawirusa skutecznie uniemożliwiła nam pobicie kolejnego rekordu sprzedaży. Mimo spowolnienia gospodarczego, nasza marka wyszła z tego okresu obronną ręką.

Artykuł sponsorowany

18. urodziny E. Leclerc w Rzeszowie

Rzeszowski sklep E.Lecrerc świętuje w tym roku 18 urodziny. Z okazji tego jubileuszu dla swoich klientów przygotował dwuetapowy konkurs.

Reklama