Rzeszów - Sobota, 20.12.2025
Reklama

Ile kosztuje kurs języka angielskiego w 2024 roku?

Dodano: 02.04.2024 r.

fot. Materiał reklamodawcy
fot. Materiał reklamodawcy
Kursy językowe cieszą się ogromną popularnością. Szczególnie kursy języka angielskiego. Niektóre z nich mogą być naprawdę drogie, podczas gdy inne są darmowe lub kosztują naprawdę niewiele. Od czego to zależy? W dzisiejszym tekście przeanalizujemy ceny kursów angielskiego w 2024 roku oraz, co wpływa na ich koszt.

Ten kurs jest za drogi?

Szukasz kursu języka angielskiego i nie wiesz, który wybrać? Większość profesjonalnych szkół językowych oferuje naprawdę drogie produkty. Często jest to koszt kilku tysięcy złotych. Zaletą kursy angielskiego w profesjonalnej szkole jest jednak otrzymanie certyfikatu ukończenia danego kursu. Taki dokument w formie dyplomu pozwala nam na dodanie szkolenia do swojego portfolio. To przydatne, kiedy szukamy pracy lub aplikujemy do szkoły wyższej.

No dobrze, ale dlaczego w takim razie ceny kursów tak drastycznie się różnią? Możemy znaleźć kursy angielskiego za 10 zł, 100 zł i takie za 5000 zł. Co wpływa na cenę poza certyfikatem? Ważny jest na pewno poziom kursu, czas trwania, to, czy kurs odbędzie się online, czy będziemy uczęszczać osobiście. O wiele droższe są kursy, które przeprowadzane są w czasie rzeczywistym od tych wcześniej nagranych.

Średnia cena za kurs języka angielskiego

Jak już wspomnieliśmy, cena za kurs zależy od wielu czynników. W 2024 roku ceny za profesjonalne kursy angielskiego wahają się w granicach 1000 zł i 3000 zł. Oczywiście możemy znaleźć droższe i tańsze produkty. Jeśli korzystasz z usług szkoły językowej warto zapytać, czy nie oferuje ona też tego typu kursów. Jako aktywny członek często można liczyć na zniżkę.

Co wpływa na cenę kursu z języka angielskiego?

Jest wiele kwestii, które mogą zwiększyć lub zmniejszyć cenę kursu językowego. Przede wszystkim lokalizacja. Lekcje angielskiego Kraków i Warszawa to jedne z droższych rozwiązań. W mniejszych miejscowościach kursy będą na pewno tańsze niż te w stolicy. Kolejna kwestia to forma przeprowadzania kursu. Kursy online są z reguły tańsze od tych przeprowadzanych na miejscu. Najtańsze są kursy wcześniej nagrane, które można odtwarzać w dowolnym czasie. Inna istotna kwestia to czas trwania kursu i omawiany program. Im więcej poruszonych tematów i więcej lekcji, tym wyższa cena kursu. Ostatnia kwestia to osoba prowadząca kurs. Im bardziej popularny lub doświadczony prowadzący, tym wyższa może być cena kursu.
Reklama
Porady dla przyszłych kursantów

Każdy kurs języka angielskiego jest inny i wymaga specyficznego przygotowania. Wybierając kurs powinniśmy zastanowić się, jaki materiał chcemy udoskonalić, a także czy zależy nam na uzyskaniu certyfikatu po ukończeniu kursu. To pomoże nam nie tylko znaleźć taki produkt, który jest w pełni dopasowany do naszych potrzeb, ale też przygotować się już do pierwszych zajęć. Jeśli kurs, który Cię interesuje jest zbyt drogi, możesz postarać się o dofinansowanie lub zapytać pracodawcy czy firma nie mogłaby pokryć kosztów kursu w całości lub częściowo.

Podsumowanie

Na koniec warto zaznaczyć, że bardzo ważne jest wybranie kursu, który pasuje nam cenowo, odpowiada nam poruszany materiał i forma przeprowadzania zajęć. Jeśli zależy nam na czasie, lepiej wybrać krótki kurs online, który możemy odbyć w dowolnym czasie. Jeśli z kolei lubimy towarzystwo innych kursantów, nie zależy nam na czasie i wolimy odbywać lekcje na żywo, to lepiej wybrać zajęcia osobiste lub grupowe z prawdziwym nauczycielem.

 
Źródło: Artykuł sponsorowany
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Żywica w nowej erze: trendy, technologia i cyfrowe innowacje w designie

Żywica jeszcze niedawno kojarzyła się głównie z przemysłem. Dziś jest jednym z najbardziej elastycznych materiałów w designie. Projektanci cenią ją za lekkość, trwałość i niemal nieograniczone formy. W nowej erze designu żywica...

Artykuł sponsorowany

Ile miodu można uzyskać z jednego ula?

Pszczoły to niezwykłe stworzenia, których ciężka praca dostarcza nam jednego z najcenniejszych darów natury – miodu. Wiele osób zastanawia się, ile tego złocistego przysmaku można realnie pozyskać z jednej pasieki, a zwłaszcza...

Artykuł sponsorowany

Głośniki sufitowe – nowoczesny sposób na rozbudowę domowego systemu audio

Głośniki sufitowe jeszcze kilka lat temu kojarzyły się głównie z przestrzeniami biurowymi lub obiektami komercyjnymi. Dziś coraz częściej trafiają do prywatnych domów i mieszkań, gdzie stają się wygodnym oraz estetycznym elementem rozbudowy...

Artykuł sponsorowany

Jak osoby prywatne oszczędzają na przelewach dzięki portfelom cyfrowym

Przelewy pieniędzy do bliskich, opłacanie usług czy rozliczenia ze znajomymi – to codzienne operacje finansowe, które stały się częścią naszego życia. Tradycyjne przelewy bankowe często wiążą się z prowizjami, które zmniejszają kwotę...

Artykuł sponsorowany

Dom wypełniony światłem – jak wpuścić słońce do każdego pomieszczenia?

Wpuszczenie naturalnego światła do wnętrza to doskonały sposób, aby je rozjaśnić i optycznie powiększyć. Promienie słońca nie tylko ogrzewają pomieszczenia, ale też korzystnie wpływają na samopoczucie domowników. Poznaj sprawdzone rozwiązania, dzięki którym...

Artykuł sponsorowany

Aktualne ceny nieruchomości w Rzeszowie

Rzeszów jako stolica Podkarpacia, w ostatnich latach zyskał miano europejskiego centrum innowacji. Prócz tego miasto to jest znane z atrakcyjnego zaplecza akademickiego i prężnie rozwijającego się sektora IT. Wszystko to sprawia, że...

Artykuł sponsorowany

Wpływ mediów społecznościowych na nasze emocje - przewodnik

Ciągłe scrollowanie i porównywanie się z innymi może prowadzić do obniżenia nastroju i poczucia lęku. Wpływ mediów społecznościowych na nasze emocje stał się więc kluczową kwestią dla naszego samopoczucia. W tym artykule...

Artykuł sponsorowany

Jak poprawić efektywność energetyczną domu?

Jako efektywność energetyczną budynku określa się ilość energii niezbędnej do zapewnienia w obiekcie komfortowych warunków dla mieszkańców, przy możliwym jak najmniejszym jej zużyciu.

Reklama