Rzeszów - Piątek, 08.08.2025
Reklama

Języki w CV – co, gdzie i dlaczego?

Dodano:

Niezwykle ważnym elementem każdego życiorysu jest informacja na temat znajomości języków obcych. Istnieje kilka prostych metod opisu swoich zdolności lingwistycznych, które zwiększą szansę na wymarzoną pracę.

Kluczem do sukcesu jest prawidłowy opis języków obcych w CV. Jak wszyscy wiedzą, znajomość i odpowiedni opis języków dają znaczną przewagę nad innymi na rynku pracy. Dzięki takim kwalifikacjom można spodziewać się również wyższych zarobków. Znajomość języków obcych to bez wątpienia bardzo istotna sprawa, nie można zatem pominąć tego tematu w CV. Jak jednak wpisać w ten dokument tego typu informacje? Podpowiadamy.

Po pierwsze: miejsce

Wielu kandydatów, mimo doskonałej znajomości konkretnego języka, nie wie, w którym miejscu dołączyć taką informację. Gdzie powinna znaleźć się sekcja z językami w CV? Należy pamiętać, aby sekcji nie umieszczać na końcu dokumentu. Kandydat powinien usytuować taką wiadomość np. w lewym dolnym rogu, pod zdjęciem i na pierwszej stronie.

Po drugie: opis

Opisując swoje zdolności językowe i ich poziom, można zwiększyć skuteczność CV, jeśli już pracowało się z konkretnym językiem. Wystarczy w jednym zdaniu zawrzeć krótki opis swoich obowiązków. Każdy język, którym kandydat potrafi się posługiwać, powinien też mieć skonkretyzowaną informację na temat poziomu. Taka notka powinna być zgodna ze standardami europejskimi np. A1, B2 itp. Inne opisy np. zwrot „dobry, podstawowy” mogą być inaczej rozumiane przez każdego. Dodatkowo można pochwalić się uzyskanymi certyfikatami i datą ich zdobycia. Jeśli kandydat chce subiektywnie ocenić swoje umiejętności, może dołączyć kropki lub paski dostępu. Ich zaletą jest to, że rzucają się w oczy i przyciągają wzrok pracodawcy.
Reklama
Po trzecie: prawda

Języki obce w CV i nasz poziom ich znajomości powinny być opisane zgodnie z rzeczywistością. Najprostszym sposobem ich zweryfikowania jest prowadzenie przez pracodawcę rozmowy kwalifikacyjnej właśnie w wymaganym języku. Coraz częściej już nawet podczas wstępnej rozmowy telefonicznej pracodawcy zachęcają do pogawędki i pochwalenia się swoimi umiejętnościami.
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Nowa kuchnia bez remontu? Jak dobrać tanie, ale trwałe szafki kuchenne

Odświeżenie kuchni kojarzy się zazwyczaj z kurzem, hałasem, brakiem dostępu do garnków przez tygodnie i... bardzo wysokimi kosztami. Ale czy naprawdę trzeba robić generalny remont, by kuchnia zyskała nowe życie? Absolutnie nie!

Artykuł sponsorowany

Kontener budowlany – do czego służy?

Kontenery budowlane to dziś stały element krajobrazu większości inwestycji w Polsce – od niewielkich prywatnych placów budowy po duże realizacje deweloperskie. Ich funkcjonalność, mobilność i możliwość szybkiej adaptacji sprawiają, że doskonale sprawdzają...

Artykuł sponsorowany

Praca w Niemczech: Liczne korzyści dla wykwalifikowanych pracowników zagranicznych

Niemcy, wiodący kraj przemysłowy, oferują wykwalifikowanym pracownikom z zagranicy dynamiczny rynek pracy, oferujący różnorodne możliwości.

Artykuł sponsorowany

Rozliczanie dotacji unijnych – jak skutecznie zarządzać funduszami i realizacją projektu

Rozliczanie dotacji unijnych to jeden z kluczowych etapów realizacji projektu współfinansowanego ze środków UE. Staranność, terminowość i zgodność z wytycznymi to podstawowe warunki, jakie musi spełnić beneficjent, by skutecznie zakończyć przedsięwzięcie i...

Artykuł sponsorowany

Jak wybrać ekspres do kawy? Najważniejsze wskazówki

Ekspres do kawy powinien być dostosowany do waszych potrzeb i upodobań. Dotyczy to zarówno zwykłych użytkowników, po prostu ceniących sobie aromatyczny napar na dobry początek dnia, jak i prawdziwych koneserów, którzy chcą...

Artykuł sponsorowany

Holenderski rynek pracy dla Polaków – jakie branże rekrutują najczęściej?

Dla wielu osób, które szukają pracy za granicą, jednym z najbardziej oczywistych kierunków jest Holandia. Nie chodzi jednak tylko o klimat i kulturę, ale przede wszystkim o realną możliwość zarobku w uczciwych...

Reklama