Rzeszów - Niedziela, 16.11.2025
Reklama

Live streaming - najważniejsze trendy 2022

Dodano: 25.10.2022 r.

Popularność live streamingu rośnie z roku na rok. Dziś nikogo już nie dziwi fakt, że transmisja popularnych wydarzeń sportowych czy koncertów odbywa się odpłatnie przez Internet. Z dużo większą łatwością angażujemy się w kursy i webinary transmitowane na żywo. Jednym słowem oglądamy coraz więcej transmisji na żywo. Co będzie dalej? Dziś wskazujemy kilka widocznych już trendów live streamingu, które mają szanse zyskać na popularności w 2022 roku. Oto i one.
 

Live streaming shopping


Jeden z najsilniejszych trendów w Chinach. Generujący setki miliardów dolarów zysku. W USA rynek handlu społecznościowego na dziś wyceniany jest na 51 miliarda dolarów. W naszym kraju wciąż w powijakach. Trend powoli się rozpędza, kto wie czy jego krokiem milowym nie będzie właśnie 2022 rok. Czym jest live streaming shopping? W praktyce to sprzedaż realizowana podczas transmisji na żywo. Prezentacja produktu realizowana jest w dość luźnej formie, nie ma stricte charakteru reklamowego. Obok prezentacji dostępne są linki do prezentowanych towarów poprzez które można nabyć w łatwy sposób. Wyobraźmy sobie sytuacje, że podczas transmisji na żywo naszego ulubionego streamera widzimy dokładnie w co jest ubrany, czego używa na filmie, w którym sklepie internetowym można to kupić i za ile. Wydaje się jednak, że rozwój tego trendu spowalnia nieco oprogramowania, które na dziś dzień mało intuicyjnie łączy transmisję z zakupami. Miejmy nadzieję, że rok 2022 przyniesie rozwiązania, które przecież nie są trudne do wdrożenia.


Programy afiliacyjne


Rozwój live streaming shoppingu powinien przynieść wprost proporcjonalny rozwój programów afiliacyjnych. Wzorem Amazon i innych dużych serwisów, każdy streamer będziemy mógł utworzyć swój sklep i zarabiać na sprzedaży rekomendowanych przez siebie produktów przez program afiliacyjny. Na dziś dzień programy afiliacyjne realizowane są zazwyczaj przez duże sklepu internetowe. Spodziewać się jednak możemy, że już za kilka lat stanie się to absolutnym must have, w każdej branży, która na serio myśli o sprzedaży online.


Transmisje VIP


Początki tego trendu widoczne są już powoli również w polskim Internecie. Popularni Youtuberzy już dziś posiadają własne grupy, dla których produkują dedykowaną treść. Dostęp do grupy zwykle wiąże się z odpłatnością. Na dziś dzień w cenie, obok zamkniętej grupy i dodatkowych materiałów, jest również promowany przez twórcę produkt. Jest to jednak kwestia czasu, kiedy sam streaming będzie wartością, za którą odbiorcy będą gotowi zapłacić.


Odejście od długich formatów

Reklama
TikTok zyskał 45% wzrost liczy użytkowników na przestrzeni roku. Jest to o tyle ważne, że na platformie tej dominują bardzo krótkie formaty. 60% publikowanych filmów trwało mniej niż dwie minuty. Te właśnie dwie minuty to dziś tzw. format TikTokowy, który utrwala się coraz bardziej. Dowodzi to, że jeśli chodzi o treści typowo rozrywkowe, to konsumenci wolą jednak krótsze formy. Mogą dzięki temu obejrzeć ich więcej. Także Instagram skupił się na formacie TikTok like Reels. YouTube wdrożył YouTube Shorts. Skrócona transmisja to także większe szanse dla twórcy na pozyskanie większej liczby wyświetleń.


Jakość 4K


O jakości 4k mówi się od co najmniej kilku lat. Jak do tej pory jednak główną przeszkodą były niskie przepustowości łączy internetowych, które nie dałyby rady gdyby standardem był format 4K. Dziś, wraz z rozwojem sieci 5G, wschód filmów w formacie 4K nadchodzi szybkimi krokami.


Transmisje 360 stopni


Wideo 360 stopni to format, który obecny jest od kilkunastu już lat. Nie był zbytnio popularny bo w praktyce jest dość skomplikowany do realizacji. Wraz z wprowadzeniem w nowoczesnych smar fonach możliwości nagrywania wideo i streamingu w formacie 360 stopni otwiera się jednak rynek dla takich streamingów.


Sport tylko w formie streamingu


Organizatorzy dużych wydarzeń sportowych coraz częściej sięgają po live streaming. Transmisje online umożliwiają nie tylko pełną kontrolę nad tym co jest wyświetlane, ale również dają pełnię zysków. Oprogramowanie do live streamingu pozwala na elastyczne kształtowanie pakietów subskrypcji, ustalanie cen, a także sprzedaż dostępu do transmisji z wydarzenia. Organizatorzy wydarzeń sportowych nie są już skazania na łaskę i niełaskę stacji telewizyjnych, z którymi często trudno im negocjować. Dziś mogą wziąć sprawy w swoje ręce.


Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

DeepTech Akcelerator: Zdobądź 400 000 zł na rozwój swojego innowacyjnego start-upu!

Tworzysz innowacyjne rozwiązania technologiczne, które mogą zrewolucjonizować branżę? Pracujesz nad przełomową technologią, która zmieni przyszłość? W ramach programu DeepTech Akcelerator, daje Ci nie tylko kapitał do 400 000 zł, ale także wszechstronną...

Artykuł sponsorowany

Zainwestuj w przyszłość — aplikuj do akceleratora Deeptech i otrzymaj do 400 tys. zł na rozwój swojego innowacyjnego projektu!

Masz projekt oparty na zaawansowanych technologiach, które mogą zrewolucjonizować branżę? Pracujesz nad rozwiązaniem w takich obszarach jak sztuczna inteligencja, obliczenia kwantowe, biotechnologia, nowe materiały czy technologie energetyczne? Jeśli tak, to masz szansę...

Artykuł sponsorowany

Edukacja dla bezpieczeństwa ważna jak nigdy wcześniej. Co zrobić, by jej nauczać?

Chcesz uczyć tego, co naprawdę ma znaczenie – pierwszej pomocy, ewakuacji, działania pod presją czasu i odpowiedzialności za innych? Edukacja dla bezpieczeństwa to przedmiot, który zyskuje na znaczeniu w obliczu nasilających się...

Artykuł sponsorowany

Optymalizacja zużycia energii w czasie: oszczędzanie pieniędzy dzięki inteligentnym strategiom magazynowania energii

Na całym świecie osoby prywatne i firmy coraz bardziej odczuwają presję rosnących kosztów energii elektrycznej. Wielu nie zdaje sobie sprawy, żeKiedyenergia jest wykorzystywana, może być równie ważna, jakilejest używany.

Artykuł sponsorowany

Rozwijasz innowacyjny startup? Aplikuj do Programu "Deeptech Akcelerator" i zdobądź do 200 tys. zł finansowania!

Jeśli jesteś założycielem startupu technologicznego, który dopiero zaczyna swoją drogę na rynku, a Twoim celem jest rozwój przełomowych rozwiązań technologicznych – mamy dla Ciebie dobrą wiadomość.

Artykuł sponsorowany

To już ostatnie dni naboru! Zgłoś swoją innowację do Deeptech Akcelerator i zrealizuj swoje technologiczne marzenia!

Deeptech Akcelerator to wyjątkowa okazja dla startupów i młodych firm technologicznych, które pragną rozwinąć swój potencjał i wdrożyć przełomowe rozwiązania w dziedzinach takich jak sztuczna inteligencja, robotyka, biotechnologia, nanotechnologia czy Internet Rzeczy...

Artykuł sponsorowany

Jak chronić swój smartfon przed hakerami?

Nasze codzienne życie jest nierozerwalnie związane ze smartfonami, które gromadzą wszystko, od intymnych rozmów po informacje finansowe. Wraz ze wzrostem zagrożeń cybernetycznych, ochrona smartfona przed hakerami jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Hakerzy używają...

Reklama