PODKARPACIE. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę z firmą Promost Consulting na prace przygotowawcze dla nowego przebiegu drogi krajowej nr 9 , od obwodnicy Kolbuszowej w m. Widełka do węzła Rzeszów Zachód na autostradzie A4. Ta sama firma zajmie się również przygotowaniem odcinka DK9 między obwodnicami Nowej Dęby i Kolbuszowej.
14-kilometrowy odcinek DK9, jest jednym z trzech fragmentów nowego przebiegu drogi krajowej nr 9 w województwie podkarpackim.
Pozostałe dwa to odcinki:
- od obwodnicy Nowej Dęby (m. Komorów) do obwodnicy Kolbuszowej) – umowę na prace przygotowawcze podpisano 14 kwietnia br.
- od drogi ekspresowej S74 w województwie podkarpackim do obwodnicy Nowej Dęby (ok. 19 km) – dla tego odcinka trwa procedura wyboru najkorzystniejszej oferty.
Nowy odcinek drogi krajowej nr 9 - od S74 w okolicy Tarnobrzega do węzła Rzeszów Zachód na A4 - będzie liczył 60 km, licząc razem z obwodnicami Nowej Dęby i Kolbuszowej, które czekają obecnie na decyzje środowiskowe.
Podpisana z firmą Promost Consulting umowa obejmuje wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU).
- W celu ustalenia optymalnego przebiegu nowego odcinka DK9, wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia szczegółowych analiz, m.in. ruchowych, środowiskowych, technicznych i ekonomicznych. Zostaną również wstępnie ustalone rozwiązania projektowe planowanej drogi, w tym sposób połączenia z sąsiednimi odcinkami drogi krajowej nr 9, obsługa terenów przyległych, a także rodzaj i zakres urządzeń ochrony środowiska - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Kolejnym etapem będą prace przygotowawcze w zakresie Koncepcji programowej. Na jej podstawie określony zostanie zakres niezbędnych robót potrzebnych do wykonania w trakcie realizacji inwestycji.
Budowa nowego przebiegu drogi krajowej nr 9 ma na celu przede wszystkim upłynnienie ruchu pojazdów, odsunięcie ruchu od obszarów zabudowanych oraz usprawnienie ruchu tranzytowego, który przeważa na obecnym przebiegu DK9.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz