PODKARPACIE. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Brzostku i Kołaczyc w ciągu DK73. Najkorzystniejsza ofertę złożyła spółka PORR.
Do przetargu wpłynęło dziesięć ofert. Ich wartość wahała się między 406 a 555 mln zł. Spółka która zwyciężyła w przetargu zaproponowała realizację inwestycji za prawie 434 mln zł.
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty pod uwagę brane były trzy kryteria oceny: cena (60 proc.) przedłużenie okresu gwarancji jakości: na ekrany akustyczne wraz z ich elementami (20 proc.) oraz na obiekty mostowe wraz ich z wyposażeniem (20 proc.).
Obwodnica Brzostku i Kołaczyc będzie miała długość ok. 13,4 km. Rozpoczynać się będzie na DK73 w miejscowości Zawadka Brzostecka, a kończyć w Krajowicach. Droga przebiegać będzie po zachodniej stronie drogi krajowej nr 73.
W ramach zadania wybudowane zostaną obiekty inżynierskie oraz skrzyżowania jednopoziomowe. Konieczna będzie również przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z obwodnicą. Wykonawca przebuduje także kolidującą infrastrukturę techniczną, wybuduje drogi dojazdowe oraz urządzenia ochrony środowiska. Powstanie również infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Dodatkowo, na dwóch odcinkach obwodnicy, korpus drogi będzie pełnił funkcję wału przeciwpowodziowego o łącznej długości ok. 2,1 km.
Zgodnie z założeniem, prace projektowe i roboty budowlane zostaną ukończone w ciągu 39 miesięcy od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych (od 1 grudnia do 31 marca). Przy braku odwołań od wyboru i sprawnym przeprowadzeniu wszelkich formalności przed zawarciem kontraktu kierowcy skorzystają z obwodnicy w 2029 r.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, głównym celem budowy obwodnicy Brzostku i Kołaczyc jest wyprowadzenie ruchu z obu miejscowości. Dzięki tej drodze oraz przygotowywanej przebudowie istniejącego odcinka DK73 pomiędzy Pilznem a Brzostkiem oraz obwodnicami Jasła i Pilzna spowodują, kierowcy zyskają ok. 35 kilometrów wygodnej i bezpiecznej trasy, w dwóch trzecich poprowadzonej nowym śladem. Co ważne, poprawi się również przepustowość i bezpieczeństwo na całym ciągu DK73.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz