PODKARPACIE. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Pilzna w ciągu DK73. W przypadku braku odwołań oraz przedłożenia przesz wykonawcę gwarancji należytego wykonania umowy, możliwe będzie jej podpisanie.
W przetargu złożono osiem ofert, których wartość wynosiła od 88 do 126 mln zł. Najkorzystniejsza okazała się propozycja Przedsiębiorstwa Drogowo-Mostowego z Dębicy. Wykonawca wycenił realizację inwestycji na 87 833 538,05 zł.
Przebieg obwodnicy Pilzna
Obwodnica Pilzna będzie miała 2,6 kilometra długości. Będzie drogą klasy GP o przekroju 1x2, czyli po jednym pasie w każdym kierunku. W ramach zadania wybudowane zostaną jezdnie dodatkowe (równoległe do trasy głównej), obsługujące tereny przyległe do obwodnicy, drogi dla pieszych i rowerów oraz system zarządzania ruchem. Przez rzekę Dulcza zostanie wybudowany most. Powstaną także przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe oraz zbiorniki retencyjne.
Początek obwodnicy planowany jest w miejscu skrzyżowania DK94 z DK73 w Pilźnie (ul. Lwowska). Powstanie tam rondo. Natomiast koniec odcinka będzie zlokalizowany w miejscowości Zawadka Brzostecka (początek obwodnicy Brzostku i Kołaczyc). Obwodnica będzie przebiegała nad rzeką Dulcza. Na końcowym odcinku włączy się do istniejącej DK73 przez rondo w odległości ok. 1,2 km za istniejącym skrzyżowaniem z drogą gminną w Strzegocicach w kierunku Jasła.
Na realizację inwestycji wykonawca będzie miał 35 miesięcy od daty podpisania umowy. Przy braku odwołań od wyboru i sprawnym przeprowadzeniu wszelkich formalności poprzedzających podpisanie umowy, kierowcy skorzystają z obwodnicy w 2029 r.
Budowa obwodnicy Pilzna, to jedna z trzech inwestycji w ciągu drogi krajowej nr 73, które powstaną w ramach rządowego programu budowy 100 obwodnic (PB100) na Podkarpaciu. Kolejne to obwodnice Brzostku i Kołaczyc, a także Jasła.
Wraz z przygotowywaną przebudową istniejącego odcinka DK73 pomiędzy Pilznem a Brzostkiem, inwestycje te spowodują, że kierowcy zyskają finalnie ok. 35 km wygodnej i bezpiecznej trasy, w dwóch trzecich poprowadzonej nowym śladem. Pozwoli to nie tylko wyprowadzić ruch, jaki koncentruje się w tych miastach, ale przede wszystkim poprawić przepustowość i bezpieczeństwo na całym ciągu DK73.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz