Zakończył się kolejny etap elektryfikacji linii Ocice - Rzeszów
Dodano: 20.01.2021 r.
fot. Materiały prasowe PKP PLK
PODKARPACIE. Zakończył się ważny etap elektryfikacji trasy Ocice - Rzeszów, która zapewni sprawniejsze podróże dalekobieżne i regionalne. Wartość inwestycji to 67 mln zł.
Na linii Ocice – Rzeszów rozwieszono sieć trakcyjną. Wcześniej przygotowano konstrukcje, m.in., 1300 stalowych słupów. Teraz prace obejmują przygotowanie sieci do załączenia napięcia. By zapewnić rozkładowe kursowanie pociągów, roboty prowadzone są głównie nocą. Montowane jest także zabezpieczenie przeciwporażeniowe na wiaduktach drogowych oraz także tablice informacyjne wymagane na zelektryfikowanej linii. Zasilanie trasy w energię elektryczną zapewnią tzw. podstacje trakcyjne.
W ubiegłym roku zbudowano trzy z pięciu podstacji w Chmielowie, Nowej Dębie i Cmolasie. Budowane są pozostałe obiekty w Widełce i w Rzeszowie.
Elektryfikacja zwiększy ofertę kolei na Podkarpaciu
Elektryfikacja jednotorowa trasy Ocice – Rzeszów zapewni dogodniejsze połączenia między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz, Skarżysko-Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg, Stalową Wolę i Lublin. Krótsze podróże będą m.in. dzięki wyeliminowaniu zmian lokomotyw spalinowych na elektryczne. Przewoźnicy będą mogli korzystać z nowoczesnych bardziej ekologicznych pojazdów elektrycznych. Będzie lepsza oferta podróży Podmiejską Koleją Aglomeracyjną.
REKLAMA
Prace przy elektryfikacji linii nr 71 Ocice – Rzeszów powinny zakończyć się w połowie 2021 r. Od nowego rozkładu jazdy 2021/2022, po uzyskaniu certyfikatów i zezwoleń, podróżni pojadą pociągami elektrycznymi.
W 2019 r. na linii Ocice – Rzeszów PLK wybudowały mijankę w Majdanie Królewskim, dzięki czemu zwiększyła się przepustowość trasy. Na przystanku przygotowano też nowy peron. Wcześniej na linii dla wszystkich podróżnych zapewniono dostępność do pociągów. W 2016 r. wybudowano nowy przystanek w Chmielowie i wydłużono peron w Głogowie Małopolskim.
Od grudnia trakcją elektryczna kursują pociągi na zelektryfikowanej linii Lublin – Stalowa Wola. W 2019 r., PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały do eksploatacji zelektryfikowany odcinek Węgliniec – Zgorzelec na międzynarodowej linii E 30. Elektryfikacja linii zwiększ możliwości sprawnych podróży i przewozu ładunków na sieci kolejowej. Nowe możliwości kolej wpisują się w rozwój ekologicznego transportu (Europejski Zielony Ład).
Portal resinet.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy i wypowiedzi zamieszczanych przez internautów. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Chcielibyśmy Państwa poinformować o tym, że w RESinet.pl szanujemy prywatność naszych Uzytkowników, a tym samym starannie zabezpieczamy Państwa dane osobowe. Szczegółowe informacje na temat tego, kto jest administratorem danych, w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe oraz w jaki sposób wykorzystujemy piki cookie znajduj? się w naszej Polityce prywatności, z której dowiesz się między innymi o tzw. rozwi?zaniach opt-out, które umożliwiaj? określenie Twoich ustawień prywatności w trakcie korzystania z Internetu.