Rzeszów - Sobota, 19.07.2025
Reklama

Czy w Rzeszowie powstanie całkowicie nowy i kryty skatepark? Są takie plany

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Szkółka sportów ekstremalnych z Rzeszowa chce stworzyć kryty skatepark. Problemem lokalizacja i koszty utrzymania obiektu. Oficjalnym powodem braku zadaszenia nad obiektem przy ul. Podpromie są wysokie koszty jego montażu.

W Rzeszowie funkcjonuje jeden skatepark przy ul. Podpromie, którym zarządza Rzeszowski Ośrodek Sportu i Rekreacji. Problemem jest jednak okres, w którym „riderzy” mogą z niego korzystać i nie chodzi tutaj o regulamin obiektu, który by w jakikolwiek sposób ograniczał dostęp, a o zagospodarowanie przestrzeni, gdyż skatepark nie jest zadaszony, co w znacznym stopniu utrudnia użytkownikom jazdę w okresie jesienno-zimowym. Mało kto ma ochotę na jazdę wyczynową przy ujemnych temperaturach.

Co z funkcjonującym dotychczas zadaszeniem?

Co prawda w ubiegłych latach rozkładano duży namiot nad obiektem, jednak w tym roku tego typu „udogodnień” zabrakło. Jaki jest powód takich działań? „Wykonawcy za zadaszenie obiektu życzyli sobie za dużo pieniędzy. Chodzi przede wszystkim o ceny” – odpowiada Maciej Chłodnicki, rzecznik prasowy prezydenta Rzeszowa.

Warto dodać, że zadaszenie, które pierwszy raz zostało zamontowane w 2015 roku powstało w ramach pierwszego Rzeszowskiego Budżetu Obywatelskiego i kosztowało ponad 700 tys. zł. Od wiosny 2017 roku zadaszenie nie zostało ponownie rozłożone.

Lekiem na całe zło może być kryty skatepark, o którego powstanie zabiega działająca w Rzeszowie szkółka sportów ekstremalnych „SK8 School”: „Poszukiwaliśmy przestrzeni o minimalnej powierzchni 250m2. Poszukiwania miejsca trwały 5 miesięcy, kilka lokalizacji się znalazło. Na chwilę obecną liczymy, że uda nam się stworzyć kryty skatepark na przyszły sezon zimowy (październik-marzec)” – mówi Mirosław Tajchman ze szkółki.

Przestrzeń nie jest największym problemem

Wiemy również, że udało im się odnaleźć odpowiednią przestrzeń w centrum miasta w porozumieniu z jej właścicielem. Realizację projektu uniemożliwiła jedna ze spółdzielni mieszkaniowych: „Udało nam się porozumieć w właścicielem pewnej przestrzeni, która idealnie nadawała się do planowanego celu. Niestety na drodze stanęła jedna ze spółdzielni mieszkaniowych, która przyblokowała projekt” - wyjaśnia Mirosław Tajchman.
Reklama
Największym problemem nie jest jednak lokalizacja, a koszt utrzymania hali, które zdaniem pomysłodawców projektu mogą być wyższe od szacunkowych przychodów, w związku z czym niezbędny będzie sponsor. Warto zaznaczyć, że sporty uprawiane na tego typu obiektach, należą do dyscyplin olimpijskich.

„Naszym celem było stworzenie miejsca dostępnego dla wszystkich, gdzie cena za wejście będzie na tyle przystępna, aby każdego było stać na opłacenie (10zł wejście jednorazowe/200zł karnet miesięczny). Według naszych szacunków koszt miesięczny to 12 000 zł/brutto. Niestety przedsiębiorcy w Polsce, związani z interesującymi nas sportami nie są zainteresowani. Mimo licznych kontaktów rodziców, których pociechy uczęszczają na nasze zajęcia, nie znaleźliśmy chętnych inwestorów spoza środowiska” – dodaje Tajchman.

ROSIR-owi montaż się nie opłaca

Jak widać w całej sprawie jest dużo niewiadomych, jednak zapału do działania nie brakuje, zważywszy na to, że tematem krytego skateparku zajmują sięludzie z pasją, którzy od wielu lat działają w branży i przekonują, że zainteresowanie tym sportem w Rzeszowie jest bardzo duże: „Ludzi jeżdżących na deskorolce, rolkach, BMX-ach i hulajnodze jest w Rzeszowie bardzo wielu” – podsumowuje Mirosław Tajchman.

Nieoficjalnie udało nam się dowiedzieć, że sprawa z zadaszeniem istniejącego obiektu komplikuje sam ROSIR. Jaki jest powód ich działań? Zapewne finansowy, gdyż skatepark jest ich jedynym obiektem, z którego nie są pobierane żadne profity, a rozkładanie zadaszenia kosztuje.

 
Rafał Bolanowski (rafal.bolanowski@resinet.pl)
 

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Budowa nowej stacji paliw w Rzeszowie na finiszu [ZDJĘCIA]

RZESZÓW. Przy al. Armii Krajowej, w pobliżu skrzyżowania z al. Krzyżanowskiego, powstaje nowa stacja paliw Orlen. Inwestycja jest na końcowym etapie realizacji. Otwarcie zaplanowano na przełomie lipca i sierpnia.

Rzeszów

Rozpoczyna się betonowanie jezdni lewej estakady na Wisłokostradzie

RZESZÓW. W najbliższy poniedziałek rusza betonowanie jezdni lewej estakady na Wisłokostradzie. Proces potrwa około 80 godzin i będzie prowadzony w trybie ciągłym przez dwie 40-osobowe brygady. Na plac budowy trafi ponad 4,4...

Rzeszów

Zmiany w organizacji ruchu przy Dworcu PKP Rzeszów Główny

RZESZÓW. W dniach 21 lipca – 10 sierpnia 2025 r. na górnej płycie Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego prowadzone będą prace związane z uszczelnianiem dylatacji parkingu podziemnego. Roboty wykonywane będą przez firmę Budimex w...

Rzeszów

Od 17 lipca koniec utrudnień na ul. Wieniawskiego

RZESZÓW. Od czwartku, 17 lipca 2025 kierowcy nie muszą już korzystać z objazdu, który funkcjonował przez kilka miesięcy na ul. Wieniawskiego.

Rzeszów

Remont przy Placu Dworcowym w Rzeszowie. Zmiana rozkładu jazdy 4 linii MPK

RZESZÓW. W związku z remontem w obrębie Placu Dworcowego, na blisko 3 tygodnie zmianie ulegną trasy przejazdów linii 0B oraz nocnych N1 – N3.

Rzeszów

Dodatkowe miliony na budowę łącznika ul. Krzyżanowskiego z Wieniawskiego [nowe zdjęcia z budowy]

RZESZÓW. Rzeszów otrzymał dotację z Ministerstwa Infrastruktury na dużą inwestycję drogową, która jest obecnie w trakcie realizacji. Chodzi o budowę drogi, która połączy ul. Krzyżanowskiego z ul. Wieniawskiego.

Rzeszów

Na rzeszowskim Nowym Mieście powstanie miasteczko ruchu drogowego

RZESZÓW. Młodsi mieszkańcy Rzeszowa zyskają kolejne miejsce, w którym będą mogli zdobywać wiedzę i doświadczenie niezbędne do bezpiecznego poruszania się po drogach.

Rzeszów

Historyczny rekord lotniska w Jasionce. Podsumowanie I półrocza 2025 r.

RZESZÓW/JASIONKA. To było rekordowe półrocze w historii Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów. Lotnisko obsłużyło największą dotychczas liczbę pasażerów, rozwija się w segmencie cargo e-commerce, a jednocześnie realizuje inwestycje infrastrukturalne.

Reklama