RZESZÓW. Dzisiaj podpisano umowę z firmą Strabag na realizację strategicznej inwestycji drogowej w formule „Zaprojektuj i wybuduj”. Nowa droga połączy ulicę Warszawską z terenami strefy Dworzysko i ulicą Krakowską, tworząc nowy układ komunikacyjny dla północnej części miasta. Wartość przedsięwzięcia to ponad 262 miliony złotych
Przed podpisaniem umowy odbyła się konferencja prasowa z udziałem przedstawicieli władz miasta, w tym m.in. prezydenta Rzeszowa Konrada Fijołka, oraz wykonawcy, którego reprezentował m.in. Wojciech Trojanowski, członek zarządu Strabag Polska.
– Drodzy Rzeszowianie, dziś niezwykle ważny dzień dla naszego miasta… Oto bowiem po długim okresie przygotowań, potem zabiegania o środki, aż wreszcie przygotowywania przetargu, rozstrzygania przetargu, który trwał bardzo długo ze względu na skomplikowanie, ilość pytań, ale później również odwołania.
Po wielu miesiącach oczekiwań możemy już dziś wreszcie, wreszcie, wreszcie przekazać państwu informację, że oto za chwilkę podpisujemy umowę. Umowę na realizację i budowę największej w historii Rzeszowa inwestycji – mówił podczas porannej konferencji prasowej prezydent Rzeszowa, Konrad Fijołek.
– To inwestycja, która komunikuje dwie najważniejsze drogi w Rzeszowie – drogę na Warszawę i drogę na Kraków, czyli ulicę Warszawską z ulicą Krakowską – dodał prezydent.
4 km drogi, 41 miesięcy na realizację
O randze inwestycji i wyzwaniach, jakie stoją przed wykonawcą, mówił podczas konferencji Wojciech Trojanowski, członek zarządu Strabag Polska.
– Minął już pewnie rok czasu od złożenia oferty na budowę tej drogi, na którą umowę dzisiaj podpisujemy. Dlatego mamy dzisiaj powody do radości. 41 miesięcy przed nami: okres projektowania i budowy, ponad 4 kilometry drogi, 300-metrowa estakada nad drogą i nad liniami kolejowymi. No i 260 milionów złotych do wydania – mówił Wojciech Trojanowski.
– Panie Prezydencie, żeby to się wszystko udało, to liczymy na bardzo dobrą współpracę ze wszystkimi, szczególnie w tym okresie pierwszym, najbardziej wrażliwym dla inwestycji, czyli projektowania. Bo żeby tu wejść z tą przysłowiową łopatą i ją wbić, to potrzebujemy najpierw załatwić wszystkie formalności. Wiem, że to będzie długi czas, czy przynajmniej połowę okresu realizacji trwało, i od tego zależy powodzenie całości. Także trzymamy kciuki, cieszymy się na dalszą współpracę – dodał przedstawiciel firmy Strabag.
Zakres prac
Zakres prac obejmuje budowę dwujezdniowej drogi z pełną infrastrukturą towarzyszącą, wykonanie kilku nowych rond, a także realizację obiektów inżynierskich i systemów odwodnienia. Wzdłuż trasy powstaną chodniki oraz ścieżki pieszo-rowerowe, a całość zostanie wyposażona w nowoczesne oświetlenie.
Częścią tego połączenia drogowego będzie wiadukt o długości ponad 300 metrów, który przebiegać będzie nad ul. Warszawską i dwiema liniami kolejowymi.
W ramach zadania przewidziano również przebudowę instalacji podziemnych, zabezpieczenie skarp oraz uporządkowanie układu dróg serwisowych prowadzących do strefy ekonomicznej.
Nowa droga ułatwi przejazd pomiędzy północą a zachodem miasta, poprawi dostęp do strefy „Dworzysko” i odciąży zarówno ul. Warszawską, jak i centrum Rzeszowa.
Inwestycja ma być gotowa w maju 2029 roku.
Kolejny duży projekt spółki Strabag w Rzeszowie
Firma Strabag ma na koncie już kilka inwestycji drogowych zrealizowanych w stolicy Podkarpacia. Są to m.in. rozbudowa układu komunikacyjnego w centrum Rzeszowa (ul. Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego, Styki i okolice dworca kolejowego) oraz rozbudowa ul. Warszawskiej.
Strabag zajmie się również budową kładki nad rzeką Strug, łączącej ul. Jachowicza z ul. Koło, wraz z budową/rozbudową dróg dojazdowych. Umowę na realizację tej inwestycji podpisano pod koniec listopada br.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz