RZESZÓW. „Kończy się właśnie realizacja strategicznej inwestycji Rzeszowa, czyli Wisłokostrady. Wykonawca kładzie już ostatnie warstwy masy bitumicznej. I jako prezent na Nowy Rok, w styczniu, Wisłokostradę będziemy chcieli oddać do użytku” – napisał w mediach społecznościowych Prezydent Rzeszowa, Konrad Fijołek.
Strategiczna inwestycja dla układu drogowego Rzeszowa
Budowa drogi, która połączy aleję Rejtana z ulicą Ciepłowniczą to największa realizowana obecnie inwestycja drogowa w Rzeszowie. W ramach zadania powstaną drogi o łącznej długości ponad 2 kilometrów, obustronne chodniki i ścieżki rowerowe o długości ok. 3,3 km, 6 zatok autobusowych, 13 przejść dla pieszych, oświetlenie oraz kilka obiektów inżynierskich, takich jak: nowy most Załęski, most na rzece Młynówka czy estakada nad torami kolejowymi.
Nowa trasa stanowi strategiczną dla układu drogowego miasta inwestycję. Ułatwi ona dojazd z południowej części Rzeszowa do drogi ekspresowej S19. Trasa odciąży również z ruchu samochodowego m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum miasta – al. Piłsudskiego.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm - ANTEX II Sp. z o.o. i Wysowa Mosty Sp. z o.o. Jej wartość to ponad 184 mln zł. Pieniądze na budowę Wisłokostrady pochodzą z budżetu miasta Rzeszowa oraz ze środków, które miasto zdobyło z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych - 65 mln zł i z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – 30 mln zł.
Prace na finiszu. Co dzieje się obecnie na budowie Wisłokostrady?
Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie poinformował, że została już ułożona ostatnia warstwa ścieralna na estakadzie oraz dojazdach tj. na odcinku od ronda w ciągu ul. Ciepłowniczej do estakady. Obecnie trwa układani ostatniej warstwy na odcinku od ul. Dworaka do estakady.
Dobiegają końca prace związane z wykonaniem elementów bezpieczeństwa ruchu w postaci barier ochronnych i balustrad oraz roboty brukarskie związane z układaniem chodników dla pieszych. Na ścieżkach rowerowych również została wykonana warstwa ścieralna. Zakończono roboty związane z betonowaniem zatok autobusowych. Zostały zamontowane słupy oświetleniowe.
- Aktualnie prowadzone są prace związane z zabezpieczeniem antykorozyjnym na estakadzie. Dodatkowo kontynuowane są prace z zabezpieczeniem brzegu rzeki Wisłok w technologii materacy siatkowo-kamiennych wraz z gwoździowaniem skarpy. Długość zabezpieczenia brzegu rzeki Wisłok wynosi około 300 metrów – przekazała Beata Bąk, kierownik w dziale realizacji inwestycji w Miejskim Zarządzie Dróg w Rzeszowie. Jak dodała, podobne prace zabezpieczające prowadzone są na 310 metrowym odcinku skarpy.
Wykonawca prowadzi również nasadzenia drzew i krzewów w pasie drogowym. - Na rondzie w ciągu ulicy Ciepłowniczej zostały już zakończone nasadzenia – mówi Beata Bąk.
Do wykonania pozostały jeszcze prace związane z ustawieniem barierek wzdłuż ciągów pieszo rowerowych oraz wykonanie oznakowania poziomego i pionowego.
Poniżej możecie zobaczyć filmik z przelotu dronem nad budową Wisłokostrady autorstwa Adam Lamparta z Urzędu Miasta Rzeszowa.
Nową trasą pojedziemy już w styczniu?
Już od dawna mówiło się, że zakończenie budowy Wisłokostrady prawdopodobnie odbędzie się znacznie wcześniej niż pierwotnie zakładano. Wczoraj Prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek ogłosił, że nową trasą pojedziemy już w styczniu 2026 r. i podkreślił że „inwestycja zostanie oddana do użytku prawie pół roku wcześniej niż planowano”.
- Kończy się właśnie budowa legendarnej, wyczekiwanej dziesiątek lat Wisłostrady w Rzeszowie. To ekscytujący moment, bo dosłownie ostatnie warstwy masy bitumicznej, tej ścieralnej warstwy są kładzione. Mogę powiedzieć, że przyspieszyliśmy wspólnie z dobrym wykonawcą. Prawie pół roku realizacji tej inwestycji i już na Nowy Rok, …będziemy chcieli mieszkańcom Rzeszowa ją oddać. W zależności tak dokładnie od tego kiedy i ile tego śniegu i mrozu będzie. Ale jak wszystko dobrze pójdzie, na pewno w miesiącu styczniu będziemy jeździć Szanowni Państwo już tym pięknym, najdłuższym kolejowym nad kolejowym wiaduktem w Rzeszowie, mostem generała Maczka i całym układem komunikacyjnym w tej części miasta i domykamy układ obwodowy śródmieścia Rzeszowa, drogowy, po wielu latach. I to jest piękny moment - mówi prezydent Rzeszowa.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz