Rzeszów - Wtorek, 17.06.2025
Reklama

Volvo Cars podsumowuje sprzedaż w 2020 roku pierwsza połowa roku ciężka, druga - rekordowo dobra

Dodano:

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
Pandemia koronawirusa skutecznie uniemożliwiła nam pobicie kolejnego rekordu sprzedaży. Mimo spowolnienia gospodarczego, nasza marka wyszła z tego okresu obronną ręką. Po znaczącym spadku sprzedaży w pierwszej połowie 2020 roku, drugie półrocze okazało się rekordowe. A przyszłość też maluje się w jasnych barwach.

To wszystko miało wyglądać inaczej. Kiedy zaczynaliśmy rok 2020, byliśmy zdeterminowani, aby po raz siódmy z rzędu pobić nasz globalny rekord sprzedaży. Mieliśmy wszelkie podstawy, aby tak sądzić. Świeża i atrakcyjna gama modeli, duży popyt na nasze zelektryfikowane samochody z gamy Recharge oraz działy sprzedaży gotowe do ciężkiej pracy. Czego chcieć więcej? I wtedy zaczęła się pandemia.

Nasze wyniki sprzedaży w drugiej połowie roku pokazują, jak naprawdę wyglądałby cały rok 2020, gdyby nie spowolnienie wywołane COVID-19 w ciągu pierwszych sześciu miesięcy. Ale nie pozwoliliśmy, aby wirus był dominującym akcentem tego roku. Podjęliśmy zdecydowane działania, aby złagodzić skutki pandemii, co pozwoliło nam szybko wznowić działalność po krótkim przestoju. To zapoczątkowało silne ożywienie, wspomagane przez szybko rosnący popyt na nasze samochody, szczególnie te ładowane z gniazdka. Zanotowaliśmy najlepszą drugą połowę roku w naszej historii, niwelując straty z pierwszej połowy. Po pierwszych sześciu miesiącach 2020 roku sprzedaż spadła o 21%. W drugim półroczu miało miejsce odbicie i sześć miesięcy wzrostu, miesiąc, po miesiącu.

W drugiej połowie roku sprzedaliśmy 391 751 samochodów, o 7,4 % więcej niż w tym samym okresie w 2019 roku. A przypomnijmy, że druga połowa 2019 roku była dotąd naszym rekordem.

Globalny spadek zaledwie o 6,2%, Chiny i USA – urosły

Ubiegły rok zamknęliśmy wynikiem 661 713 sprzedanych samochodów, co oznacza spadek o 6,2 % w porównaniu z 2019 r. W Chinach i Stanach Zjednoczonych, naszych dwóch największych indywidualnych rynkach, odnotowaliśmy wzrost sprzedaży w ciągu całego roku, niwelując straty związane z pandemią z pierwszej połowy. Po pandemicznym przestoju, klienci znów ruszyli do naszych salonów, także tych wirtualnych, by kupować przede wszystkim modele SUV, które zdobyły w ubiegłych latach liczne nagrody branżowe.

W Chinach byliśmy o 7,5 % mocniejsi niż w 2019 roku, w USA odnotowaliśmy wzrost o 1,8 %. Europa została bardziej dotknięta spowolnieniem gospodarczym i ograniczeniami związanymi z pandemią, ale i tak odnotowywała 1,4-% wzrost w drugiej połowie roku. Co ważne, w tym regionie świetnie sprzedawały się nasze hybrydy typu plug-in, a także pierwsza seria aut całkowicie elektrycznych. Zelektryfikowane samochody stanowiły około 30 % naszego całkowitego wolumenu w Europie.
Reklama
Udział samochodów z gamy Recharge (PHEV i BEV) w naszej globalnej sprzedaży był w tym roku dwukrotnie większy niż w 2019 r. Pandemia przyspieszyła również rozwój sprzedaży online, która w bieżącym roku będzie nadal rozwijana. W 2020 roku ponad dwukrotnie wzrosła liczba osób, która zdecydowała się na zakup on-line Volvo z abonamencie – czyli usługi Care by Volvo. Rosnąca sprzedaż online pozwoliła na wielu rynkach ograniczyć negatywne skutki pandemii.

Druga połowa roku była dla nas wspaniała, po ciężkiej pierwszej połowie. Zwiększyliśmy nasz udział w rynku we wszystkich głównych regionach sprzedaży – mówi Lex Kerssemakers, szef globalnych operacji handlowych. Naszym celem jest kontynuowanie tego pozytywnego trendu w 2021 r., Ponieważ nadal wprowadzamy nowe zelektryfikowane pojazdy Volvo i rozwijamy nasze inicjatywy sprzedaży online.

Nasze zelektryfikowane samochody znajdują coraz więcej klientów, a to dla nas świetna wiadomość. Bieżący rok będzie kolejnym etapem na drodze do całkowicie elektrycznej przyszłości. Volvo Cars planuje trzykrotne zwiększenie mocy produkcyjnych w Gandawie, aby sprostać rosnącemu popytowi. A właśnie w tej fabryce powstaje całkowicie elektryczny model XC40 P8 Recharge oraz XC40 T5 Recharge. W tym roku planujemy pokazać światu jeszcze jeden elektryczny model. Ale czas na zdradzanie szczegółów jeszcze nie nadszedł.

Porozmawiajmy o liczbach

W zeszłym roku do klientów trafiło 661 713 naszych aut (-6,2%). Rok wcześniej było to 705 452 pojazdów. W Europie sprzedaż zamknęła się liczbą 287 902 (-15,5%). W tym regionie skutki pandemii najmocniej wpłynęły na branżę motoryzacyjną. W Chinach trafiło do klientów 166 617 aut (+7,5%), a w USA – 110 129 aut (+1,8%). W pozostałych regionach świata sprzedano 97 065 pojazdów (-4,5%).
Bardzo dobre wyniki odnotowaliśmy również w Polsce osiągając 10 926 rejestracji. To wynik niższy od zeszłorocznego o 0,45%. W tym czasie cały rynek aut osobowych w Polsce skurczył się o 23%, a większość marek odnotowywała dwucyfrowe straty. Szczegóły polskich wyników sprzedaży przedstawimy w oddzielnej informacji prasowej.

Szerszych informacji na temat oferty VOLVO na Podkarpaciu uzyskać można w Autoryzowanym Salonie i Serwisie VOLVO D&R CZACH Rzeszów / Rudna Mała 610, 36-060 Głogów Małopolski, tel.  17 866-81-60 oraz na stronie https://czach.volvocars-partner.pl/
 
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Cyberbezpieczeństwo w osobistym i biznesowym użytkowaniu urządzeń mobilnych

Korzystanie z urządzeń mobilnych stało się integralną częścią życia osobistego i biznesowego. Od sprawdzania poczty e-mail po zarządzanie finansami, nasze smartfony są repozytoriami poufnych danych i kluczowymi kanałami komunikacji. Jednak wraz z...

Artykuł sponsorowany

Łóżka kontynentalne – modne i stylowe rozwiązanie do każdej sypialni

Sypialnia to miejsce, w którym spędzasz jedną trzecią swojego życia. Warto więc zadbać, aby była przestrzenią sprzyjającą relaksowi i regeneracji. Najważniejszym elementem każdej sypialni jest łóżko, które nie tylko wpływa na jakość...

Artykuł sponsorowany

Posiadasz cechy lidera i lubisz mieć porządek w papierach? Poznaj studia licencjackie dla Ciebie!

Dzisiejsze firmy i organizacje nieustannie poszukują talentów, którym niestraszne prowadzenie zespołu i takich, którzy łatwo dostosowują swoją pracę do ciągle zmieniających się przepisów prawa. Studia w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego sprawią, że...

Artykuł sponsorowany

Zmęczony po całym dniu? Sprawdź, jak fotel masujący może odmienić Twój relaks!

Wyobraź sobie, że wracasz do domu po ciężkim dniu. Siadasz w fotelu, a przemyślane ruchy ramion masujących zaczynają rozluźniać napięte mięśnie. W końcu możesz odetchnąć i znaleźć chwilę dla siebie. Brzmi dobrze,...

Artykuł sponsorowany

Jak uniknąć typowych oszustw na rynku samochodów używanych

Każdego dnia portale ogłoszeniowe z używanymi samochodami pękają w szwach. W ten sposób można przecież nie tylko sporo zaoszczędzić, ale i trafić naprawdę świetnej jakości auto, które służyć nam będzie przez kolejne...

Artykuł sponsorowany

Delegacja zagraniczna. Jak się do niej przygotować?

Delegacja zagraniczna to doskonała okazja do rozwoju zawodowego, nawiązania międzynarodowych kontaktów i zdobycia nowych doświadczeń. Aby przebiegła pomyślnie, warto się do niej odpowiednio przygotować. Dowiedz się, jak bez stresu zorganizować zagraniczny wyjazd...

Artykuł sponsorowany

Znaczenie promocji w strategii marketingowej

Promocje odgrywają kluczową rolę w strategii marketingowej każdej firmy, pomagając przyciągnąć nowych klientów i budować lojalność tych obecnych. Odpowiednio zaplanowane kampanie promocyjne mogą skutecznie zwiększyć rozpoznawalność marki, sprzedaż i zaangażowanie odbiorców. Sprawdź,...

Artykuł sponsorowany

Jak efektywnie zarządzać projektami graficznymi w firmie?

Poznaj skuteczne metody zarządzania projektami graficznymi. Dowiedz się, jak organizować pracę zespołu i radzić sobie z wyzwaniami w realizacji projektów.

Reklama