Rzeszów - Sobota, 10.05.2025
Reklama

Czy warto inwestować w wystrój, zapach i… dźwięk? 3 elementy, które budują klimat lokalu

Dodano: /

fot. Materiał reklamodawcy
fot. Materiał reklamodawcy

W świecie gastronomii, handlu i usług detale mają ogromne znaczenie. Klient nie wraca wyłącznie po produkt czy danie — wraca po doświadczenie. To właśnie atmosfera sprawia, że zwykła kawa smakuje lepiej, a zakupy w sklepie stają się przyjemnością. Właściciele lokali coraz częściej zdają sobie sprawę, że o sukcesie biznesu nie decyduje wyłącznie oferta, ale również to, jak czują się w nim ludzie. Sprawdźmy więc, dlaczego wystrój, zapach i dźwięk to kluczowe składniki udanej przestrzeni komercyjnej.

1. Wystrój – pierwsze wrażenie robi się tylko raz

To, co widzi klient zaraz po wejściu, ma ogromne znaczenie. Kolory ścian, oświetlenie, rozkład stolików, styl mebli czy dekoracje sezonowe – to wszystko wpływa na to, jak odbierana jest przestrzeń. Estetyczny, spójny i funkcjonalny wystrój sprawia, że klient czuje się dobrze, chce zostać dłużej i... wrócić.

Nie trzeba od razu inwestować tysięcy złotych w architekta wnętrz. Czasem wystarczą małe zmiany – nowe oświetlenie, ciekawe grafiki, naturalne rośliny czy zmiana kolorystyki. Ważne, by wnętrze oddawało charakter marki i pasowało do grupy docelowej.

2. Zapach – niedoceniany bohater nastroju


Ludzki węch ma ogromną moc – jeden zapach może przywołać wspomnienia, wywołać emocje, a nawet wpłynąć na decyzję zakupową. Właśnie dlatego duże sieci handlowe i hotele od lat korzystają z tzw. marketingu zapachowego.

Reklama

W przypadku restauracji czy kawiarni naturalny zapach potraw działa najlepiej. Ale w sklepach, salonach kosmetycznych czy biurach warto pomyśleć o delikatnych kompozycjach zapachowych, które kojarzą się z czystością, świeżością lub relaksem. Klienci będą bardziej zrelaksowani i chętniej zostaną na dłużej.

3. Dźwięk – niewidzialna warstwa emocji

Dobrze dobrana muzyka potrafi zdziałać cuda. Wprowadza nastrój, wpływa na tempo poruszania się klientów, a nawet… na poziom sprzedaży. W restauracji może podkreślać klimat miejsca – od romantycznej kolacji po rodzinny obiad. W sklepie może motywować do zakupów albo wprowadzać spokojny rytm.

Coraz więcej przedsiębiorców odkrywa, że nie musi korzystać z drogich licencji ZAiKS, by legalnie odtwarzać muzykę. Serwisy takie jak moodby.com oferują gotowe playlisty z muzyką royalty free, stworzoną specjalnie dla biznesów – od gastronomii po usługi. To nie tylko oszczędność, ale i większy spokój ducha – bez opłat, bez kontroli, z pełną zgodnością z prawem.

Klimat to inwestycja, która się zwraca


Zarówno wystrój, zapach, jak i dźwięk wpływają na percepcję marki, czas spędzony w lokalu, a ostatecznie – na dochody. Klient, który czuje się dobrze, zostaje dłużej, zamawia więcej i chętniej wraca. W dobie ogromnej konkurencji liczy się nie tylko to, co oferujesz, ale jak to oferujesz.

Inwestycja w atmosferę to inwestycja w relację z klientem. A te, jak wiemy, są najcenniejsze.

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Kolumny do kina domowego będą niezastąpione w tych 4 przypadkach. Sprawdzą się też u Ciebie?

Odpowiednio dobrane głośniki zestawione z wysokiej klasy telewizorem po prostu robią różnicę. To niezawodny sposób na stworzenie prywatnego, nowoczesnego i gwarantującego niezapomniane emocje centrum rozrywki... we własnym domu. Jak się okazuje, nie...

Artykuł sponsorowany

Volvo XC60 za 850 zł netto miesięcznie

Firma Volvo Car Poland uruchomiła ofertę specjalną obejmującą Volvo XC60 B4 w wersji Momentum za 850 zł netto miesięcznie. 

Artykuł sponsorowany

Nissan ponownie numerem 1 na rynku samochodów elektrycznych w Polsce

Nissan zakończył 2020 rok jako marka numer jeden w Polsce na rynku pojazdów elektrycznych. W raportowanym okresie sprzedaż bezemisyjnych modeli Nissana wzrosła aż o 120 proc. w porównaniu do 2019 r.

Artykuł sponsorowany

Nowe prawo zamówień publicznych wchodzi w życie

Z dniem 1 stycznia 2021 weszły w życie przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Zmiany, które wprowadziła, są odpowiedzią na .zidentyfikowane kluczowe problemy sektora MŚP w zakresie...

Artykuł sponsorowany

Nowy Nissan Qashqai - gama zelektryfikowanych jednostek napędowych przenosi najpopularniejszego w Europie crossovera w przyszłość

Nowy Nissan Qashqai będzie dostępny z unikatową gamą jednostek napędowych, które gwarantują dynamikę, wysoką kulturę pracy oraz niskie zużycie paliwa.

Artykuł sponsorowany

Co czeka polskich przedsiębiorców w 2021 roku

Co czeka polskich przedsiębiorców działających na europejskich rynkach po roku recesji wywołanej pandemią COVID-19? 

Artykuł sponsorowany

Volvo Cars podsumowuje sprzedaż w 2020 roku pierwsza połowa roku ciężka, druga - rekordowo dobra

Pandemia koronawirusa skutecznie uniemożliwiła nam pobicie kolejnego rekordu sprzedaży. Mimo spowolnienia gospodarczego, nasza marka wyszła z tego okresu obronną ręką.

Artykuł sponsorowany

18. urodziny E. Leclerc w Rzeszowie

Rzeszowski sklep E.Lecrerc świętuje w tym roku 18 urodziny. Z okazji tego jubileuszu dla swoich klientów przygotował dwuetapowy konkurs.

Reklama