RZESZÓW. To już oficjalna informacja. Od 30 czerwca 2025 roku będzie można korzystać z 630-metrowego odcinka Wisłokostrady.
Odcinek, który zostanie oddany do użytku w najbliższy poniedziałek, obejmuje drogę od skrzyżowania ul. Siemieńskiego z ul. Maczka do ulicy Ciepłowniczej wraz z nowym Mostem Załęskim i nowym rondem.
Nowy Most Załęski jest znacznie szerszy niż poprzedni. Jego długość wynosi 81 m a szerokość 31,2 m. Ma dwa pasy ruchu w każdym kierunku. W ramach I etapu budowy Wisłokostrady, przebudowane zostało również skrzyżowanie ul. Siemieńskiego z ul. gen. Maczka wraz z przebudową akomodacyjnej sygnalizacji świetlnej oraz odcinek ul. Ciepłowniczej. Na skrzyżowaniu obecnie prowadzone są ostatnie prace, polegającego na wykonaniu oznakowania poziomego.
Za mostem wybudowane zostało nowe rondo (skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą) o średnicy zewnętrznej 75,0 m, które będzie obsługiwało zjazd z estakady, mostu oraz będzie łączyło się z ul. Ciepłowniczą. Nowy odcinek drogi umożliwi przejazd od ul. Siemieńskiego, przez ul. Ciepłowniczą do ul. Rzecha.
Ponadto w ramach I etapu Wisłokostrady wybudowano również obustronne chodniki i ścieżki rowerowe o długości ok. 1 kilometra, dwie zatoki autobusowe, przebudowano i wybudowano zjazdy oraz oświetlenie uliczne.
Konieczna była również przebudowa urządzeń infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją.
Prace wycenione na 50 mln zł zrealizowało Konsorcjum firm – ANTEX II Sp. z o.o. i Wysowa Mosty Sp. z o.o.
Budowa DW Nr 878 od al. T. Rejtana do ul. Gen. Maczka
Budowa tzw. Wisłokostrady, czyli drogi która połączy al. Rejtana z ul. gen. Maczka, to jedna z największych inwestycji drogowych ostatnich lat w stolicy Podkarpacia. Prace rozpoczęły się jesienią 2023 roku.
W ramach inwestycji wybudowane zostaną drogi o łącznej długości ponad 2 kilometrów. Powstaną również obustronne chodniki i ścieżki rowerowe o długości ok. 3,3 km. Oprócz dwóch mostów, powstaną także inne obiekty inżynierskie, takie jak: rondo w rejonie ulicy Ciepłowniczej oraz dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka.
Zadanie obejmuje również budowę 6 zatok autobusowych, 13 przejść dla pieszych, oświetlenie drogi oraz budowę całej infrastruktury podziemnej.
Koszt budowy Wisłokostrady to ponad 184 mln zł. Pieniądze pochodzą z budżetu miasta Rzeszowa oraz ze środków, które miasto zdobyło z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych - 65 mln zł i z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg – 30 mln zł. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm – ANTEX II Sp. z o.o. i Wysowa Mosty Sp. z o.o.
Zgodnie z umową, ta wielka inwestycja drogowa ma by ukończona wiosną 2026 roku. Ale w związku z tym, że prace są prowadzone bardzo sprawnie i szybko, niewykluczone jest, że uda się ją zrealizować do końca tego roku.
Komentarze
Zaloguj się aby móc dodać komentarz