Rzeszów - Sobota, 13.09.2025
Reklama

Ponad 500 zgłoszeń w miejskiej aplikacji mobilnej

Dodano: 02.12.2022 r.

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Ratusz rozwiązuje „drobniejsze” problemy w mieście, dzięki zgłoszeniom od mieszkańców korzystających z aplikacji #RzeszowToMy. Z ponad 500 spraw, udało się już załatwić prawie 300.

Aplikacja #RzeszowToMy wystartowała we wrześniu br. Powstała po to, aby usprawnić kontakt między mieszkańcami, a urzędnikami. Umożliwia, m.in. zgłaszanie problemów występujących w mieście, takich jak np. usterki chodników, dziura w drodze, dzikie wysypisko śmieci czy uszkodzone oświetlenie.

Jak wynika z danych Urzędu Miasta Rzeszowa mieszkańcy coraz chętniej korzystają z aplikacji. - Do tej pory za jej pośrednictwem zgłosili już ponad pół tysiąca spraw, z których prawie 300 udało się załatwić – informuje Bartosz Gubernat z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

Co zgłaszają mieszkańcy? Usterki chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej, czy czystości na ulicach.

Wśród spraw załatwionych w ostatnim czasie jest między innymi montaż nowych zjazdów dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej. W tym rejonie po zgłoszeniu użytkownika aplikacji naprawiono także chodnik, a jego generalny remont zaplanowano na przyszły rok.

Drogowcy pracują także w rejonie ulicy Błogosławionej Karoliny, gdzie jeden z mieszkańców osiedla im. Franciszka Kotuli zgłosił uszkodzenie nawierzchni chodnika. Kostka została już zdemontowana i zostanie ułożona od nowa.
Reklama
- Takie z pozoru drobne sprawy mają dla mieszkańców duże znaczenie. Cieszę się, że dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Mądre miasta to te, które korzystają z wiedzy, doświadczenia swoich  mieszkańców – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.

Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Aplikację #RzeszowToMY można pobrać bezpłatnie, zarówno dla użytkowników z systemem Android jak i IOS. Jest ona zintegrowana z internetowym kontem mieszkańca, które umożliwia zdalne załatwienie wybranych spraw urzędowych. - Dzięki takiemu rozwiązaniu mieszkaniec będzie miał dostęp do urzędu z każdego miejsca i o dowolnej porze – tłumaczy Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Miasta Rzeszowa.
 
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Nie będzie strajku MPK. Jest porozumienie

RZESZÓW. Konrad Fijołek: Chciałbym przekazać dobrą wiadomość dla mieszkańców, że strajku nie będzie, udało się osiągnąć porozumienie.

Rzeszów

Nowa apteka całodobowa w Rzeszowie

RZESZÓW. Obecnie na terenie Rzeszowa w systemie całodobowym działają trzy apteki: na ul. Podchorążych 1, al. Rejtana 65 oraz nowa, na ul. Szopena 2.

Rzeszów

Tragedia na torach w Rzeszowie. Pociąg potrącił starszą kobietę

RZESZÓW. Wczoraj, na torach przy ul. Miłocińskiej w Rzeszowie, szynobus śmiertelnie potrącił starszą kobietę. Policjanci ustalają tożsamość zmarłej i okoliczności wypadku.

Rzeszów

Był poszukiwany czerwoną notą Interpolu. Wpadł na lotnisku w Jasionce

RZESZÓW. Zatrzymany mężczyzna trafił do zakładu karnego, gdzie odbędzie karę dwóch lat pozbawienia wolności.

Rzeszów

Centrum TUTU uroczyście otwarte [ZDJĘCIA]

RZESZÓW. W sobotę, 8 października w rzeszowskiej Plazie odbyło się uroczyste otwarcie Centrum Rozwoju Psychofizycznego TUTU. 

Rzeszów

ZTM wznawia sprzedaż biletów łączonych "Autobus + Autobus"

RZESZÓW. Od 7 października 2022 r. Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie wznawia sprzedaż biletów zintegrowanych „Autobus + Autobus”.

Rzeszów

Miał 3,2 promila, jechał całą szerokością jezdni. Zatrzymała go policjantka po służbie

RZESZÓW. 49-letniemu mieszkańcowki powiatu rzeszowskiego grozi kara do 2 lat pozbawienia wolności.

Rzeszów

ZTM w Rzeszowie przeprasza za długie kolejki w Punktach Obsługi Podróżnego

RZESZÓW. Dyrekcja Zarządu Transportu Miejskiego w Rzeszowie opublikowała oficjalne przeprosiny dla wszystkich mieszkańców zmuszonych do czekania w długich kolejkach na wydanie Rzeszowskiej Karty Miejskiej oraz zapisanie uprawnień.

Reklama