Rzeszów - Czwartek, 28.08.2025
Reklama

Ponad 500 zgłoszeń w miejskiej aplikacji mobilnej

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Ratusz rozwiązuje „drobniejsze” problemy w mieście, dzięki zgłoszeniom od mieszkańców korzystających z aplikacji #RzeszowToMy. Z ponad 500 spraw, udało się już załatwić prawie 300.

Aplikacja #RzeszowToMy wystartowała we wrześniu br. Powstała po to, aby usprawnić kontakt między mieszkańcami, a urzędnikami. Umożliwia, m.in. zgłaszanie problemów występujących w mieście, takich jak np. usterki chodników, dziura w drodze, dzikie wysypisko śmieci czy uszkodzone oświetlenie.

Jak wynika z danych Urzędu Miasta Rzeszowa mieszkańcy coraz chętniej korzystają z aplikacji. - Do tej pory za jej pośrednictwem zgłosili już ponad pół tysiąca spraw, z których prawie 300 udało się załatwić – informuje Bartosz Gubernat z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

Co zgłaszają mieszkańcy? Usterki chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej, czy czystości na ulicach.

Wśród spraw załatwionych w ostatnim czasie jest między innymi montaż nowych zjazdów dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej. W tym rejonie po zgłoszeniu użytkownika aplikacji naprawiono także chodnik, a jego generalny remont zaplanowano na przyszły rok.

Drogowcy pracują także w rejonie ulicy Błogosławionej Karoliny, gdzie jeden z mieszkańców osiedla im. Franciszka Kotuli zgłosił uszkodzenie nawierzchni chodnika. Kostka została już zdemontowana i zostanie ułożona od nowa.
Reklama
- Takie z pozoru drobne sprawy mają dla mieszkańców duże znaczenie. Cieszę się, że dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Mądre miasta to te, które korzystają z wiedzy, doświadczenia swoich  mieszkańców – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.

Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Aplikację #RzeszowToMY można pobrać bezpłatnie, zarówno dla użytkowników z systemem Android jak i IOS. Jest ona zintegrowana z internetowym kontem mieszkańca, które umożliwia zdalne załatwienie wybranych spraw urzędowych. - Dzięki takiemu rozwiązaniu mieszkaniec będzie miał dostęp do urzędu z każdego miejsca i o dowolnej porze – tłumaczy Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Miasta Rzeszowa.
 
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Boisko w parku na Zalesiu zyska nowy wygląd

RZESZÓW. Miasto poszukuje firmy, która udoskonali boisko w parku na Zalesiu. Inwestycja będzie realizowana w ramach Rzeszowskiego Budżetu Obywatelskiego. 

Rzeszów

Księża z parafii na Staromieściu zakończyli kwarantannę

RZESZÓW. 7 duchownych z parafii na osiedlu Staromieście zakończyło kwarantannę. Ósmy ksiądz nadal przebywa w szpitalu w Łańcucie.

Rzeszów

1 mln zł od PLK dla rzeszowskiego pogotowia na walkę koronawirusem

RZESZÓW. Pieniądze będa przeznaczone na zakup środków ochrony osobistej dla personelu.

Rzeszów

Ul. Matysowska będzie rozbudowana

RZESZÓW. Miasto poszukuje firmy, która zaprojektuje i rozbuduje ul. Matysowską na długości ponad 2,6 km.

Rzeszów

WSIiZ rozpoczęła rekrutację na studia I i II stopnia

RZESZÓW. Pojawiło się sporo nowości, zarówno na ścieżkach polskojęzycznych, jak i angielskojęzycznych. Dokumenty można przesyłać drogą elektroniczną.

Rzeszów

Poczta Polska prosi o dane mieszkańców. Prezydent Rzeszowa odmówił

RZESZÓW. Samorządy w całej Polscy otrzymują maile od Poczty Polskiej z prośbą o przekazanie „danych ze spisu wyborców”. Taka wiadomość trafiła również do rzeszowskiego magistratu. Prezydent Rzeszowa odmówił udzielenia tych informacji.

Rzeszów

Księża diecezji rzeszowskiej zebrali ponad 360 tys. zł na walkę z koronawirusem

RZESZÓW. „Kapłański dar miłosierdzia” – tak nazwano zbiórkę pieniędzy na walkę z koronawiursem, jaką zorganizowali duchowni diecezji rzeszowskiej.

Reklama