Rzeszów - Wtorek, 26.08.2025
Reklama

Ponad 500 zgłoszeń w miejskiej aplikacji mobilnej

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Ratusz rozwiązuje „drobniejsze” problemy w mieście, dzięki zgłoszeniom od mieszkańców korzystających z aplikacji #RzeszowToMy. Z ponad 500 spraw, udało się już załatwić prawie 300.

Aplikacja #RzeszowToMy wystartowała we wrześniu br. Powstała po to, aby usprawnić kontakt między mieszkańcami, a urzędnikami. Umożliwia, m.in. zgłaszanie problemów występujących w mieście, takich jak np. usterki chodników, dziura w drodze, dzikie wysypisko śmieci czy uszkodzone oświetlenie.

Jak wynika z danych Urzędu Miasta Rzeszowa mieszkańcy coraz chętniej korzystają z aplikacji. - Do tej pory za jej pośrednictwem zgłosili już ponad pół tysiąca spraw, z których prawie 300 udało się załatwić – informuje Bartosz Gubernat z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

Co zgłaszają mieszkańcy? Usterki chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej, czy czystości na ulicach.

Wśród spraw załatwionych w ostatnim czasie jest między innymi montaż nowych zjazdów dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej. W tym rejonie po zgłoszeniu użytkownika aplikacji naprawiono także chodnik, a jego generalny remont zaplanowano na przyszły rok.

Drogowcy pracują także w rejonie ulicy Błogosławionej Karoliny, gdzie jeden z mieszkańców osiedla im. Franciszka Kotuli zgłosił uszkodzenie nawierzchni chodnika. Kostka została już zdemontowana i zostanie ułożona od nowa.
Reklama
- Takie z pozoru drobne sprawy mają dla mieszkańców duże znaczenie. Cieszę się, że dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Mądre miasta to te, które korzystają z wiedzy, doświadczenia swoich  mieszkańców – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.

Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Aplikację #RzeszowToMY można pobrać bezpłatnie, zarówno dla użytkowników z systemem Android jak i IOS. Jest ona zintegrowana z internetowym kontem mieszkańca, które umożliwia zdalne załatwienie wybranych spraw urzędowych. - Dzięki takiemu rozwiązaniu mieszkaniec będzie miał dostęp do urzędu z każdego miejsca i o dowolnej porze – tłumaczy Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Miasta Rzeszowa.
 
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Komunikacja linii PKS na Sylwestra i w Nowy Rok

RZESZÓW. Osoby podróżujące autobusami PKS będą musieli przygotować się na kilka zmian.

Rzeszów

Policja wyjaśnia przyczyny wypadku na autostradzie A4, w którym ucierpiało 5 osób

RZESZÓW. Do zdarzenia doszło w niedzielę około godz. 19.30.

Rzeszów

Radni województwa podkarpackiego przyjęli budżet. W nim m.in. 211 mln zł na inwestycje kolejowe

RZESZÓW, PODKARPACIE. Do wydania jest 1,3 mld zł, z czego 652 zł przeznaczone będą na inwestycje.

Rzeszów

Na pracowników szpitala „na górce” czekają podwyżki. Zapowiadają się także dwie duże inwestycje

RZESZÓW. Dwie duże inwestycje mają mieć miejsce w  Klinicznym Szpitalu Wojewódzkim nr 2 w przyszłym roku.

Rzeszów

Asseco Resovia Rzeszów kończy rok zwycięstwem

RZESZÓW. MVP spotkania został Bartłomiej Lemański.

Rzeszów

Wypadek przy rondzie Kuronia w Rzeszowie

RZESZÓW. Utrudniania w ruchu trwały do ok. godz. 14.00.

Rzeszów

Podmiejska Kolej Aglomeracyjna. Jest przetarg na budowę punktu obsługi technicznej

RZESZÓW. W rejonie stacji Rzeszów Staroniwa powstanie punkt obsługi technicznej wraz z niezbędnym zapleczem.

Reklama