Rzeszów - Środa, 07.05.2025
Reklama

Rzeszów będzie miał Strategię Rozwoju Publiczności Sektora Kultury

Dodano:

fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
RZESZÓW. Strategia Rozwoju Publiczności Rzeszowskiego Sektora Kultury to dokument który nie tylko nakreśla kierunki w jakich w przyszłości będzie rozwijała się kultura, porządkuje działania kulturalne w mieście ale stanie się również bazą przy ubieganiu się o dofinansowanie ze środków zewnętrznych, a szczególnie przy największym z programów, jaki dofinansowuje kulturę w Polsce czyli programie FEnIKS. Usystematyzuje również działania przy ubieganiu się Rzeszowa o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2029.

- Została stworzona aby zwiększać wiedzę o publiczności wśród instytucji i wszelkich organizacji zajmujących się kulturą, sztuką i dziedzictwem, aby podnieść jakość i dostępność oferty kulturalnej i zainteresować nią większą grupę ludzi – powiedziała Krystyna Stachowska, zastępczyni prezydenta Rzeszowa.

Strategię Rozwoju Publiczności dla Rzeszowa opracowała firma KPPM Doradztwo. Informacje niezbędne do jej opracowania zbierano podczas wywiadów, dyskusji z przedstawicielami Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Rzeszowa,  instytucji kultury działających na terenie miasta, rozmów z artystami i twórcami kultury podczas warsztatów w rzeszowskim Urban Labie. Badanie obejmowało również odbiorców oferty kulturalnej Rzeszowa (lokalnych, regionalnych i ponadregionalnych), w celu zbadania wizerunku, marki i zapotrzebowania na wydarzenia kulturalne organizowane w mieście. Na tej podstawie postawiono diagnozę i zbudowano plan strategiczny, który stopniowo ma być w mieście wdrażany.

-Podczas wdrażania, regularnie przeprowadzane będą ewaluacje, żeby sprawdzić co jest robione dobrze, jakie elementy wymagają poprawy lub ewentualnie w którym miejscu trzeba zmodyfikować plan np. jeśli wystąpią dodatkowe okoliczności, trudne do przewidzenia sytuacje – mówi Natasza Janczak-Nadczuk KPPM Doradztwo, która Strategię przygotowała.
Reklama
Dokument składa się z trzech części. Pierwsza to część TEORETYCZNA, w której przedstawiono koncepcję podejścia audience development, znaczenie tej idei dla wzmacniania potencjału instytucji kultury i rozwijania relacji z obecną, jak i z przyszłą (potencjalną) publicznością.  Część ta ma do pewnego stopnia charakter podręcznika, wskazującego najważniejsze elementy składające się na dobrze prowadzone procesy rozwoju publiczności.

Część druga DIAGNOSTYCZNO-BADAWCZA, która prezentuje podsumowanie najważniejszych wniosków i rekomendacji z przeprowadzonych badań jakościowych, ilościowych a także dodatkowych analiz, które stanowiły podstawę do opracowania Strategii. Kluczowym załącznikiem do tej części jest pełen raport z badań, liczący ponad 200 stron, wraz z rekomendacjami odnoszącymi się do badanych obszarów, które mają znaczenie dla rozwoju publiczności.

I trzecia część - STRATEGICZNA, w której na podstawie: zebranych informacji zaprezentowano plan wdrażania koncepcji rozwoju publiczności, wraz z rekomendacjami, planem ewaluacji i monitoringu Strategii.
 
Pełna Strategia to ponad 500 stron informacji i wniosków. Rzeszów będzie jednym z niewielu miast  w Polsce, rozwijającym sektor kultury w tak dokładnie zaplanowany sposób. Podobny, upubliczniony dokument posiada już Wrocław. Stworzył go w efekcie doświadczeń i pracy przy Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

W Rzeszowie o przyjęciu dokumentu zadecydują miejscy radni, podczas najbliższej sesji 29 sierpnia 2023r. Wtedy Strategia zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej i wszyscy zainteresowani będą mogli się z nią zapoznać.


 
Źródło: UM Rzeszowa
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

W 14 min. z centrum Rzeszowa na lotnisko w Jasionce. Trwa budowa nowej linii kolejowej

RZESZÓW. Inwestycja realizowana jest w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.

Rzeszów

Cała branża ślubna w jednym miejscu! W niedzielę Targi Ślubne w Rzeszowie

RZESZÓW. Porady specjalistów, najnowsze kolekcje i trendy, różnorodność ofert oraz możliwość bezpośrednich rozmów z wystawcami – to wszystko czeka na przyszłe pary młode już w najbliższą niedzielę (5 lutego) w hali Podpromie.

Rzeszów

Tragiczny wypadek w Woli Rafałowskiej. Interweniował śmigłowiec LPR

RZESZÓW. 47-letni kierowca citroena, stracił panowanie nad pojazdem, uderzył w bariery energochłonne i betonowy przepust. Zginął na miejscu.

Rzeszów

Latem znów polecimy z Rzeszowa do Gdańska. Ruszyła sprzedaż biletów

RZESZÓW. Połączenie będzie realizowane od 2 czerwca do 5 września 2023, dwa razy w tygodniu.

Rzeszów

Radni nadali nazwę okrągłej kładce nad al. Piłsudskiego

RZESZÓW. Żartobliwie mówi się o niej „Aureola Ferenca”, od 31 stycznia ma już jednak  oficjalną nazwę im. Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy – mowa o „słynnej” okrągłej kładce nad al. Piłsudskiego.

Rzeszów

Uwaga kierowcy! Od 1 lutego zamknięta ul. Grottgera

RZESZÓW. Zamknięty zostanie odcinek ulicy Grottgera od skrzyżowania z ul. Asnyka do placu Kilińskiego.

Rzeszów

31-latek hodował konopie w łazience

RZESZÓW. 31-letni mieszkaniec Dynowa został zatrzymany przez Policję za nielegalną uprawę konopii. Funkcjonariusze ujawnili 6 sztuk sadzonek w łazience w domu 31-latka. Grozi mu kara do 3 lat pozbawienia wolności.

Rzeszów

Rekrutacja wystawców na XVI Europejskie Targi Pracy WORK EXPO w Rzeszowie

RZESZÓW. W dniach 1-2 marca 2023 r. w Hali Podpromie w Rzeszowie odbędą się XVI Europejskich Targach Pracy Work Expo. Organizatorem wydarzenia jest firma MTR Międzynarodowe Targi Rzeszowskie.

Reklama