Rzeszów - Sobota, 24.05.2025
Reklama

Rzeszów będzie miał Strategię Rozwoju Publiczności Sektora Kultury

Dodano:

fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
RZESZÓW. Strategia Rozwoju Publiczności Rzeszowskiego Sektora Kultury to dokument który nie tylko nakreśla kierunki w jakich w przyszłości będzie rozwijała się kultura, porządkuje działania kulturalne w mieście ale stanie się również bazą przy ubieganiu się o dofinansowanie ze środków zewnętrznych, a szczególnie przy największym z programów, jaki dofinansowuje kulturę w Polsce czyli programie FEnIKS. Usystematyzuje również działania przy ubieganiu się Rzeszowa o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2029.

- Została stworzona aby zwiększać wiedzę o publiczności wśród instytucji i wszelkich organizacji zajmujących się kulturą, sztuką i dziedzictwem, aby podnieść jakość i dostępność oferty kulturalnej i zainteresować nią większą grupę ludzi – powiedziała Krystyna Stachowska, zastępczyni prezydenta Rzeszowa.

Strategię Rozwoju Publiczności dla Rzeszowa opracowała firma KPPM Doradztwo. Informacje niezbędne do jej opracowania zbierano podczas wywiadów, dyskusji z przedstawicielami Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Rzeszowa,  instytucji kultury działających na terenie miasta, rozmów z artystami i twórcami kultury podczas warsztatów w rzeszowskim Urban Labie. Badanie obejmowało również odbiorców oferty kulturalnej Rzeszowa (lokalnych, regionalnych i ponadregionalnych), w celu zbadania wizerunku, marki i zapotrzebowania na wydarzenia kulturalne organizowane w mieście. Na tej podstawie postawiono diagnozę i zbudowano plan strategiczny, który stopniowo ma być w mieście wdrażany.

-Podczas wdrażania, regularnie przeprowadzane będą ewaluacje, żeby sprawdzić co jest robione dobrze, jakie elementy wymagają poprawy lub ewentualnie w którym miejscu trzeba zmodyfikować plan np. jeśli wystąpią dodatkowe okoliczności, trudne do przewidzenia sytuacje – mówi Natasza Janczak-Nadczuk KPPM Doradztwo, która Strategię przygotowała.
Reklama
Dokument składa się z trzech części. Pierwsza to część TEORETYCZNA, w której przedstawiono koncepcję podejścia audience development, znaczenie tej idei dla wzmacniania potencjału instytucji kultury i rozwijania relacji z obecną, jak i z przyszłą (potencjalną) publicznością.  Część ta ma do pewnego stopnia charakter podręcznika, wskazującego najważniejsze elementy składające się na dobrze prowadzone procesy rozwoju publiczności.

Część druga DIAGNOSTYCZNO-BADAWCZA, która prezentuje podsumowanie najważniejszych wniosków i rekomendacji z przeprowadzonych badań jakościowych, ilościowych a także dodatkowych analiz, które stanowiły podstawę do opracowania Strategii. Kluczowym załącznikiem do tej części jest pełen raport z badań, liczący ponad 200 stron, wraz z rekomendacjami odnoszącymi się do badanych obszarów, które mają znaczenie dla rozwoju publiczności.

I trzecia część - STRATEGICZNA, w której na podstawie: zebranych informacji zaprezentowano plan wdrażania koncepcji rozwoju publiczności, wraz z rekomendacjami, planem ewaluacji i monitoringu Strategii.
 
Pełna Strategia to ponad 500 stron informacji i wniosków. Rzeszów będzie jednym z niewielu miast  w Polsce, rozwijającym sektor kultury w tak dokładnie zaplanowany sposób. Podobny, upubliczniony dokument posiada już Wrocław. Stworzył go w efekcie doświadczeń i pracy przy Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

W Rzeszowie o przyjęciu dokumentu zadecydują miejscy radni, podczas najbliższej sesji 29 sierpnia 2023r. Wtedy Strategia zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej i wszyscy zainteresowani będą mogli się z nią zapoznać.


 
Źródło: UM Rzeszowa
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Różowa sobota w Rzeszowie. Bezpłatne badania i konsultacje dla kobiet

​RZESZÓW. W sobotę 23 października w KSW nr 1 w Rzeszowie wszystkie chętne kobiety będą mogły skorzystać z bezpłatnych badań piersi w ramach tzw. różowego października.

Rzeszów

Powstaną kolejne przejścia dla pieszych w powiecie rzeszowskim

W przyszłym roku Zarząd Dróg Powiatowych w Rzeszowie wykona kolejnych pięć przejść dla pieszych w czterech miejscowościach powiatu. Pieniądze na ten cel udało się pozyskać w naborze uzupełniającym z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Rzeszów

Znamy listę zadań do realizacji w ramach RBO na 2022 r.

RZESZÓW. Dzisiaj poznaliśmy zwycięzców przyszłorocznej edycji Rzeszowskiego Budżetu Obywatelskiego. Środki o łącznej wartości 8,2 mln w ramach trzech kategorii otrzyma 37 inicjatyw. Na projekty padło rekordowo dużo głosów.

Rzeszów

Zdemontowano inteligentną wiatę przystankową przy ul. Lisa Kuli. Powróci za kilka dni

RZESZÓW. Wiata będzie prezentowana podczas targów Smart City Expo. Zastąpi ją tymczasowy przystanek.

Rzeszów

Uniwersytet Rzeszowski wyróżniony w konkursie Lodołamacze 2021

RZESZÓW. Podczas XVI edycji konkursu Lodołamacze 2021 Uniwersytet Rzeszowski został dwukrotnie nagrodzony. Laureaci konkursu to pracodawcy przełamujący stereotypy i uprzedzenia wobec osób z niepełnosprawnościami.

Rzeszów

Rusza kolejna edycja akcji profilaktycznej "Rak a Zdrowie"

RZESZÓW. ZOZ nr 2 w Rzeszowie zaprasza Panie w wieku 50-69 lat na profilaktyczne badania mammograficzne w ramach VIII edycji kampanii „RAK a ZDROWIE”.

Rzeszów

Rzeszów ma już trzecią kładkę rowerową

RZESZÓW. ​Dobre wieści dla rzeszowskich rowerzystów. Od dzisiaj mogą już oni korzystać z nowej rowerowej kładki, która powstała przy moście Narutowicza.

Rzeszów

Kto przyozdobi w tym roku Rzeszów na Święta?

RZESZÓW. Ruszył przetarg na wykonanie oświetlenia świątecznego w Rzeszowie. Poszukiwana jest firma, która podejmie się tego zadania i ozdobi miasto w okresie bożonarodzeniowym.

Reklama