Rzeszów - Wtorek, 26.08.2025
Reklama

W Rzeszowie powstał nowy mural. Ozdobił ścianę przy hali Podpromie [ZDJĘCIA]

Dodano: /

Tworze muralu w rejonie hali Podpromie w Rzeszowie - fot. ViC / RESinet.pl
Tworze muralu w rejonie hali Podpromie w Rzeszowie - fot. ViC / RESinet.pl

RZESZÓW. Na murze przy chodniku i schodach prowadzących do hali Podpromie powstał nowy mural. Malowidło stworzyli wolontariusze z rzeszowskiego oddziału Deloitte CE BSC w ramach inicjatywy charytatywnej Impact Week.

Do wykonania muralu użyto farbę fotokatalityczną, która – reagując ze szkodliwymi substancjami obecnymi w powietrzu przekształca je w bezpieczne produkty. Dzięki temu, malowidło nie tylko zdobi przestrzeń miasta, ale również aktywnie oczyszcza powietrze.

- Powstanie tego muralu to fantastyczny przykład tego jak firma i jej pracownicy mogą angażować się w upiększanie przestrzeni naszego miasta. W ramach akcji Impact Week, która ma już wieloletnią tradycję, pracownicy rzeszowskiego oddziału Deloitte pomagają innym ludziom, dbają o estetykę i przestrzeń miasta. Wspaniała inicjatywa, za którą pięknie dziękuję – mówi Konrad Fijołek, Prezydent Rzeszowa.

- To już piąta edycja Impact Week, który zawsze jest dobrą okazją, by zrobić coś ciekawego dla miasta. Tegoroczna akcja była szczególna, ponieważ to jest dziesiąty rok funkcjonowania naszego centrum w Rzeszowie. Mural, który powstał w sąsiedztwie hali na Podpromiu, odwołuje się do wartości bliskich zarówno mieszkańcom Rzeszowa, jak i samej lokalizacji – akcentuje znaczenie natury, troski o środowisko, wspólnoty, aktywności fizycznej – dodaje Tomasz Pałka, lider rzeszowskiego oddziału Deloitte CE BSC.

Reklama

Przypomnijmy, że to nie jest pierwszy ekologiczny mural zrealizowany przez firmę Deloitte w stolicy Podkarpacia. W 2022 roku wielkie malowidło antysmogowe ozdobiło ścianę bloku przy Rejtana 14, w sąsiedztwie Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Do stworzenia tamtego muralu wykorzystano specjalną farbę Knoxout, która dzięki technologii Crystal Activ pochłania z atmosfery toksyczne produkty niskiej emisji.

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

"A[u]kcja Trzy Serca". Studenci Politechniki Rzeszowskiej zbierają na pomoc dla Milenki

RZESZÓW. Już po raz szósty studenci z Politechniki Rzeszowskiej organizują aukcję charytatywną na rzecz chorego dziecka. Tym razem pomocy potrzebuje Milenka, która zmaga się wieloma chorobami.

Rzeszów

Zmiany w komunikacji miejskiej. Zwiększony limit pasażerów i powrót "ciepłego guzika"

RZESZÓW. Pasażerowie MPK będą mogli ponownie samodzielnie otwierać drzwi autobusu. Zwiększony zostaje również limit pasażerów.

Rzeszów

Ewa Leniart chce tańszej komunikacji miejskiej. Proponuje "bilet 365"

RZESZÓW. Ewa Leniart chce wprowadzić  w Rzeszowie roczny „bilet 365”. Zadeklarowała również integrację komunikacji miejskiej z innymi środkami transportu.

Rzeszów

Rzeszów metą III etapu Tour de Pologne. Podpisano umowę

RZESZÓW. Trzeci etap tegorocznej edycji Tour de Pologne zakończy się w Rzeszowie. Wyścig odbędzie się w dniach 9-15 sierpnia, a do stolicy Podkarpacia kolarze przyjadą 11 sierpnia.

Rzeszów

Konrad Fijołek podpisał "kontrakt" dla osiedla Budziwój

RZESZÓW. Kandydat na prezydenta Rzeszowa Konrad Fijołek, gościł dziś na osiedlu Budziwój, gdzie podpisał „kontrakt” dotyczący realizacji najpilniejszych inwestycji na osiedlu.

Rzeszów

Przebudują most Załęski i skrzyżowanie ulic Siemieńskiego i gen. Maczka. Jest decyzja ZRID

RZESZÓW. Wydano zezwolenie na realizację dwóch ważnych inwestycji drogowych w Rzeszowie. Chodzi o rozbudowę mostu Załęskiego oraz przebudowę skrzyżowania ulic Siemieńskiego i gen. Maczka. Inwestycje te są częścią większej całości.

Rzeszów

Czytelnia Główna WiMBP udostępnia zbiory "na zewnątrz"

RZESZÓW. Od 4 maja czytelnicy WiMBP w Rzeszowie mogą wypożyczać do domu część zbiorów z Czytelni Głównej przy ul. Sokoła 13.

Rzeszów

CH Plaza powiększa ofertę dla najmłodszych

RZESZOW. CH Plaza ma nowego najemcę. Do portfolio dołączyła lokalna marka dzieciakowi.pl. Sklep oferuje gry oraz zabawki kreatywne i sensoryczne dla najmłodszych klientów.

Reklama