Rzeszów - Środa, 20.08.2025
Reklama

Spotkania brokerskie - szansa na zdobycie nowych rynków

Dodano:

Ubiegły rok dla wielu przedsiębiorców przebiegł pod znakiem niepewności spowodowanej pandemią COVID-19. Codzienna walka o przetrwanie nie sprzyjała rozwojowi aktywności zagranicznej i zdobywaniu nowych rynków, co widoczne było w wynikach handlu zagranicznego, szczególnie w I połowie 2020 r. W tym okresie, według danych Głównego Urzędu Statystycznego spadł zarówno eksport, jak i import odpowiednio o 5,3% i o 9,4%.

Wielu przedsiębiorców, mimo codziennych problemów, poszukiwało nowych rynków zbytu i zwiększało swoją aktywność na rynkach zagranicznych. W efekcie, w II połowie 2020 r. wymiana handlowa zwiększyła się znacząco, co przełożyło się na wyniki polskiego eksportu. Łącznie w 2020 r. polscy eksporterzy sprzedali za granicę produkty o łącznej wartości 1051,9 mld PLN. Według danych GUS opublikowanych w lutym 2021 r., wartość importu do Polski w całym 2020 r. wyniosła 998,3 mld PLN. Oznacza to, że w 2020 r. eksport z Polski był o 2,8% wyższy niż w 2019 r., a import do Polski spadł o 2,0%. To efekt wysiłków wielu przedsiębiorców, którzy różnymi kanałami skutecznie docierali ze swoją ofertą do klientów w innych krajach.

Wśród różnych dróg dotarcia do odbiorców zagranicznych, na uwagę zasługują spotkania brokerskie. Spotkania inicjowane są podczas międzynarodowych wydarzeń branżowych zarówno w Polsce, jak i za granicą. Udział w nich stwarza unikalną możliwość bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi partnerami biznesowymi, przedstawienia im oferty, poznania oczekiwań oraz nawiązania trwałych relacji biznesowych. Takie spotkania – to często początek wieloletniej, owocnej współpracy.

Każdego roku, partnerzy sieci Enterprise Europe Network organizują kilkadziesiąt spotkań brokerskich, w różnych krajach świata. Obecnie w czasie pandemii COVID-19 wydarzenia brokerskie zostały przeniesione w przestrzeń wirtualną, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, jednocześnie czyniąc dostęp do nich łatwiejszym.
Ośrodek Enterprise Europe Network działający przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, jako jeden z kilkuset Ośrodków sieci, zaprasza do udziału w spotkaniach brokerskich. Poniżej przedstawiamy listę najbliższych potwierdzonych wydarzeń.
 
European Packaging Talk – An International Marketplace for Ideas - 22-26.03.2021
Reklama
Wydarzenie skierowane jest do przedstawicieli branży opakowań.
Składać się na nie będzie:
Matchmaking – cały tydzień od 22 do 26 marzec 2021r.
European Expert Talk – 26 marzec 2021r.

SZCZEGÓŁY I REJESTRACJA: https://sustainable-packaging2021.b2match.io/

Technology & Business Cooperation Days 2021 - 12-15.04.2021

Wirtualne spotkania biznesowe przy HANNOVER MESSE 2021 skierowane do branż:
✔ automatyka/robotyka
✔ energia
✔ produkcja przemysłowa

SZCZEGÓŁY I REJESTRACJA: https://technology-business-cooperation-days-2021.b2match.io/
 
INNOFORM®2021 – Wirtualne Spotkania Brokerskie - 21.04.2021

Wydarzenie skierowane do producentów, dystrybutorów oraz specjalistów sektora wytwarzania narzędzi i przetwórstwa tworzyw polimerowych


SZCZEGÓŁY I REJESTRACJA: https://innoform-2021.b2match.io/
 
BE @Smart Manufacturing Matchmaking 2021 13-14.05.2021

Wyjątkowa okazja do spotkania firm, ośrodków badawczych i organów administracji publicznej działających w obszarze inteligentnej produkcji oraz przemysłu 4.0
Druga sesja spotkań planowana jest na listopad.

SZCZEGÓŁY I REJESTRACJA: https://smm2021.b2match.io/
 
Lista wydarzeń brokerskich jest stale aktualizowana, dlatego zachęcamy przedsiębiorców do stałego śledzenia strony internetowej Ośrodka (www.een.wsiz.pl), na której na bieżąco publikowane są informacje o kolejnych wydarzeniach i aktualnej ofercie Ośrodka.

Przedsiębiorcy zainteresowani udziałem w spotkaniach brokerskich są proszeni o kontakt z Ośrodkiem Enterprise Europe Network działającym przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

Osoba do kontaktu ws. Spotkań brokerskich: Monika Smaczna, tel. 17 860 57 52, email: msmaczna@wsiz.edu.pl





 

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Czy warto inwestować w wystrój, zapach i… dźwięk? 3 elementy, które budują klimat lokalu

W świecie gastronomii, handlu i usług detale mają ogromne znaczenie. Klient nie wraca wyłącznie po produkt czy danie — wraca po doświadczenie. To właśnie atmosfera sprawia, że zwykła kawa smakuje lepiej, a...

Artykuł sponsorowany

Jak stworzyć idealne zdjęcie smartfonem?

Fotografia smartfonem to sztuka, która staje się coraz bardziej dostępna. Dzięki nowoczesnym smartfonom, każdy może uchwycić piękno świata wokół siebie. zdjęcia za pomocą Twojego smartfona.

Artykuł sponsorowany

Wiosenny city break – co spakować do plecaka na weekendowy wypad?

Krótkie wypady na weekend lub kilka dni, na które wystarczy zabrać jedynie bagaż podręczny, dowód osobisty lub paszport i dużo dobrego humoru! Za sprawą tanich linii lotniczych takie wyjazdy stały się w...

Artykuł sponsorowany

Nowoczesne rozwiązania dla bezpieczeństwa na drodze - czujniki ciśnienia w oponach

W branży transportowej liczy się niezawodność. A niezawodność zaczyna się od czterech powierzchni styku pojazdu z nawierzchnią – opon. Nawet najnowocześniejsze systemy wspomagania nie pomogą, gdy opona traci przyczepność. Szczególnie istotne jest...

Artykuł sponsorowany

Jak uniknąć zatorów w portach Chin: porady dla importerów do Polski

Podczas importu z Chin do Polski, w praktyce importerzy niemal zawsze napotykają pewne komplikacje lub pytania. Jednym z nich są zatory w portach Chin. Mogą one powodować straty, utratę klientów oraz zakłócenia...

Artykuł sponsorowany

Bezpieczne mieszkanie dla alergików – jak stworzyć zdrową przestrzeń?

Alergie dotykają coraz większej części społeczeństwa, znacząco wpływając na jakość życia osób zmagających się z nimi na co dzień. Domowa przestrzeń powinna stanowić oazę bezpieczeństwa i komfortu, jednak dla alergików często staje...

Artykuł sponsorowany

Marketing lokalny – po co, dlaczego i w jakim celu jest potrzebny firmom?

Większość klientów stała się bardzo wymagająca wobec różnych firm. Wszyscy oczekują komfortu „podanego na tacy”. Komfort ten polega na chęci zakupu produktów, towarów lub zamawiania usług w pobliżu swojego miejsca zamieszkania.

Artykuł sponsorowany

Google Shopping – nowoczesne narzędzie dla współczesnego biznesu

W dzisiejszych czasach właściciele marek i firm poświęcają coraz więcej uwagi technologiom internetowym, które związane są z rozwiązaniami marketingowymi. Bardzo ważne jest, aby kupujący i sprzedający mogli z łatwością się odnaleźć.

Reklama