Rzeszów - Środa, 01.10.2025
Reklama

Sprzedaż na rynkach krajowych i zagranicznych - Ryzyka w transakcjach handlowych

Dodano: 17.05.2021 r.

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
Decyzja o wyjściu na rynki zagraniczne – to milowy krok w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa i wielkie wyzwanie dla właścicieli i kierowników. Warto się do tego kroku dobrze przygotować, by uniknąć błędów i zminimalizować ryzyko niepowodzenia. 
 
Prowadzenie sprzedaży zagranicznej wiąże się z szeregiem działań, które należy podjąć wobec planowanego wejścia czy rozwoju na obcym rynku. Atrakcyjne produkty czy usługi, które chcemy sprzedawać zagranicznym kontrahentom – to nie wszystko. Przedsiębiorca rozpoczynający aktywność na rynkach zagranicznych „wyposażony” w solidną wiedzę o rynku i potencjalnych partnerach handlowych - wiedzę prawną, marketingową, strategię oraz umiejętności negocjacji warunków transakcji – zwiększa swoje szanse na sukces w nowych dla niego warunkach. 
 
W rozwoju działalności przedsiębiorstwa kluczową kwestią pozostaje wybór partnera zagranicznego. 
Ryzyko wyboru partnera związane jest często z brakiem informacji na jego temat, niepełną informacją, a w skrajnym przypadku zaniechaniem jej pozyskania. Wybór partnera zagranicznego pociąga za sobą konsekwencje - z jednej strony korzystne dla firmy, gdy mamy do czynienia z wiarygodnym klientem zainteresowanym długofalową współpracą, a z drugiej strony „bolesne” - w przypadku wyboru partnera nieuczciwego.
 
Ryzyka wyboru partnera nie można całkowicie wyeliminować, natomiast można je z pewnością ograniczyć. Mając świadomość ryzyk występujących w transakcjach zagranicznych nie tylko związanych z kontrahentem, ale także rynkowych i transakcyjnych, możemy próbować je minimalizować. 
 
Kluczową kwestią dla podmiotów przystępujących do zawarcia transakcji zagranicznych akty prawne regulujące zawieranie umów i następnie ich realizację. Umowy zawierane z partnerem zagranicznym są skomplikowane i na ogół wymagają szczególnej uwagi ze strony przystępującego podmiotu. Jest to spowodowane różnorodnością rozwiązań prawnych w różnych krajach, a także nie mniej ważnymi uwarunkowaniami kulturowymi. Na handlowca prowadzącego transakcję zagraniczną, spada więc obowiązek poruszania się w bardzo skomplikowanym, ulegającym ciągłym zmianom systemie prawnym i innym otoczeniu kulturowym.
 
Reklama
Wychodząc naprzeciw potrzebom podkarpackich Przedsiębiorców, Ośrodek Enterprise Europe Network  działający przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie, organizuje szkolenie on – line - ” SPRZEDAŻ NA RYNKACH KRAJOWYCH I ZAGRANICZNYCH – RYZYKA W TRANSAKCJACH HANDLOWYCH”, które odbędzie się 20 maja br., w godz. 10:00 – 14:30. Szkolenie jest skierowane do przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw z całego Podkarpacia. 
 
Szkolenie poprowadzi Pani Janetta Sałek – właściciel firmy Consulting Coaching Business (CCB). Ekspert z zakresu wprowadzania produktów i firm na rynki zagraniczne. Posiada doświadczenie w dziedzinie handlu zagranicznego obejmujące m.in. transakcje w handlu zagranicznym, handel międzynarodowy, prawo międzynarodowe, negocjacje handlowe, cło i podatki w eksporcie, finansowanie handlu zagranicznego, ryzyko w handlu zagranicznym, współpraca z partnerami handlowymi i pośrednikami na rynkach zagranicznych.
 
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają zaświadczenie o uczestnictwie.
 
Udział w szkoleniu – po uprzednim zgłoszeniu – jest bezpłatny. Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać pocztą elektroniczną na adres: een@wsiz.edu.pl  lub pod numerem telefonu 17 860 57 45, najpóźniej do 19 maja br. 
 
Szczegóły dotyczące szkolenia znajdziecie Państwo w linku poniżej:
https://www.een.wsiz.pl/wydarzenia/556/
 
Serdecznie zapraszamy !!


 

Źródło: Art. sponsorowany
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Wernisaż wystawy pokonkursowej XXI Międzynarodowego Niekonwencjonalnego Konkursu Fotograficznego „Foto Odlot”

Wojewódzki Dom Kultury w Rzeszowie zaprasza 4 października 2025 r. (sobota) o godz. 17:00 na wernisaż wystawy pokonkursowej XXI Międzynarodowego Niekonwencjonalnego Konkursu Fotograficznego „Foto Odlot” organizowanego pod patronatem Międzynarodowej Federacji Sztuki Fotograficznej...

Artykuł sponsorowany

Ostatnia szansa na 40 000 zł i wsparcie ekspertów – kończy się nabór do programu Startuj z Pomysłem – InnoStart Hub Polska

Masz innowacyjny pomysł, ale brakuje Ci zaplecza, prototypu albo środków na start? To ostatni moment, by skorzystać z unikalnej oferty Podkarpackiego Centrum Innowacji.

Artykuł sponsorowany

Nie strzelaj w ciemno. Badaj potrzeby klientów zanim zaczniesz działać | Webinar dla innowatorów

Już 13 sierpnia (wtorek) w godz. 11:00–12:30 zapraszamy na bezpłatny webinar z Łukaszem Szymańskim, mentorem InnoStart Hub Polska oraz Head of Marketing and PR w Ideo Software.

Artykuł sponsorowany

Przewodnik po stylu i wzornictwie pasków do smartwatchów

Wybór idealnego smartwatcha to nie tylko kwestia funkcji technologicznych. Styl i design odgrywają kluczową rolę w uzupełnianiu Twojego stylu życia. Ten przewodnik pomoże Ci odkryć różne style smartwatchy i materiały pasków.

Artykuł sponsorowany

To już ostatni dzień naboru do InnoStart Hub Polska

Podkarpackie Centrum Innowacji zaprasza do udziału w programie Startuj z Pomysłem – InnoStart Hub Polska. Jeśli masz innowacyjny pomysł i chcesz go rozwinąć pod okiem doświadczonych mentorów oraz skorzystać z 40 000...

Artykuł sponsorowany

Masz pomysł na innowację? Zdobądź 40 000 zł na jego rozwój

Jeśli masz innowacyjny pomysł i chcesz go rozwinąć pod okiem doświadczonych mentorów oraz skorzystać z 40 000 zł finansowania, to idealna okazja, by ruszyć z miejsca! Podkarpackie Centrum Innowacji zaprasza na bezpłatny...

Reklama