Rzeszów - Środa, 01.10.2025
Reklama

Sprzedaż na rynkach krajowych i zagranicznych - Ryzyka w transakcjach handlowych

Dodano: 17.05.2021 r.

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
Decyzja o wyjściu na rynki zagraniczne – to milowy krok w funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa i wielkie wyzwanie dla właścicieli i kierowników. Warto się do tego kroku dobrze przygotować, by uniknąć błędów i zminimalizować ryzyko niepowodzenia. 
 
Prowadzenie sprzedaży zagranicznej wiąże się z szeregiem działań, które należy podjąć wobec planowanego wejścia czy rozwoju na obcym rynku. Atrakcyjne produkty czy usługi, które chcemy sprzedawać zagranicznym kontrahentom – to nie wszystko. Przedsiębiorca rozpoczynający aktywność na rynkach zagranicznych „wyposażony” w solidną wiedzę o rynku i potencjalnych partnerach handlowych - wiedzę prawną, marketingową, strategię oraz umiejętności negocjacji warunków transakcji – zwiększa swoje szanse na sukces w nowych dla niego warunkach. 
 
W rozwoju działalności przedsiębiorstwa kluczową kwestią pozostaje wybór partnera zagranicznego. 
Ryzyko wyboru partnera związane jest często z brakiem informacji na jego temat, niepełną informacją, a w skrajnym przypadku zaniechaniem jej pozyskania. Wybór partnera zagranicznego pociąga za sobą konsekwencje - z jednej strony korzystne dla firmy, gdy mamy do czynienia z wiarygodnym klientem zainteresowanym długofalową współpracą, a z drugiej strony „bolesne” - w przypadku wyboru partnera nieuczciwego.
 
Ryzyka wyboru partnera nie można całkowicie wyeliminować, natomiast można je z pewnością ograniczyć. Mając świadomość ryzyk występujących w transakcjach zagranicznych nie tylko związanych z kontrahentem, ale także rynkowych i transakcyjnych, możemy próbować je minimalizować. 
 
Kluczową kwestią dla podmiotów przystępujących do zawarcia transakcji zagranicznych akty prawne regulujące zawieranie umów i następnie ich realizację. Umowy zawierane z partnerem zagranicznym są skomplikowane i na ogół wymagają szczególnej uwagi ze strony przystępującego podmiotu. Jest to spowodowane różnorodnością rozwiązań prawnych w różnych krajach, a także nie mniej ważnymi uwarunkowaniami kulturowymi. Na handlowca prowadzącego transakcję zagraniczną, spada więc obowiązek poruszania się w bardzo skomplikowanym, ulegającym ciągłym zmianom systemie prawnym i innym otoczeniu kulturowym.
 
Reklama
Wychodząc naprzeciw potrzebom podkarpackich Przedsiębiorców, Ośrodek Enterprise Europe Network  działający przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie, organizuje szkolenie on – line - ” SPRZEDAŻ NA RYNKACH KRAJOWYCH I ZAGRANICZNYCH – RYZYKA W TRANSAKCJACH HANDLOWYCH”, które odbędzie się 20 maja br., w godz. 10:00 – 14:30. Szkolenie jest skierowane do przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw z całego Podkarpacia. 
 
Szkolenie poprowadzi Pani Janetta Sałek – właściciel firmy Consulting Coaching Business (CCB). Ekspert z zakresu wprowadzania produktów i firm na rynki zagraniczne. Posiada doświadczenie w dziedzinie handlu zagranicznego obejmujące m.in. transakcje w handlu zagranicznym, handel międzynarodowy, prawo międzynarodowe, negocjacje handlowe, cło i podatki w eksporcie, finansowanie handlu zagranicznego, ryzyko w handlu zagranicznym, współpraca z partnerami handlowymi i pośrednikami na rynkach zagranicznych.
 
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają zaświadczenie o uczestnictwie.
 
Udział w szkoleniu – po uprzednim zgłoszeniu – jest bezpłatny. Zgłoszenia udziału prosimy przesyłać pocztą elektroniczną na adres: een@wsiz.edu.pl  lub pod numerem telefonu 17 860 57 45, najpóźniej do 19 maja br. 
 
Szczegóły dotyczące szkolenia znajdziecie Państwo w linku poniżej:
https://www.een.wsiz.pl/wydarzenia/556/
 
Serdecznie zapraszamy !!


 

Źródło: Art. sponsorowany
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości

Artykuł sponsorowany

Grillowana cukinia – sekrety idealnego przygotowania

Pamiętasz ten smak beztroskich, letnich wieczorów? Zapach rozgrzanego grilla, śmiech przyjaciół i proste, pyszne jedzenie. A co, jeśli powiemy ci, że zwykła cukinia może stać się gwiazdą takiego spotkania? W naszym artykule...

Artykuł sponsorowany

Jak wybrać opryskiwacz?

Wybór opryskiwacza jest kluczowym czynnikiem w zapewnieniu skutecznej pielęgnacji roślin, ponieważ to właśnie od właściwego doboru modelu zależy jakość oprysku, optymalne wykorzystanie preparatów oraz wygoda użytkowania.

Artykuł sponsorowany

Jak czytanie książek wpływa na naszą kreatywność i produktywność

W dobie cyfrowej, gdzie jesteśmy bombardowani informacjami z każdej strony, coraz trudniej znaleźć chwilę ciszy i skupienia. Mimo to czytanie książek nie traci na znaczeniu – wręcz przeciwnie. To nie tylko forma...

Artykuł sponsorowany

Na jakim soundbarze doznania ze słuchanej muzyki będą najlepsze?

Doznania słuchowe podczas odtwarzania muzyki są uzależnione nie tylko od jakości posiadanego sprzętu audio. Bardzo ważna jest też akustyka pomieszczenia. Jeśli wnętrze jest odpowiednio wyciszone, a do tego masz profesjonalny sprzęt... wtedy...

Artykuł sponsorowany

Masz pomysł, ale brakuje Ci zaplecza? Program „Startuj z Pomysłem” daje 40 000 zł i wsparcie ekspertów

Rozwijasz innowacyjny pomysł i potrzebujesz środków na prototyp lub analizę rynku? A może masz produkt w głowie, ale brakuje Ci zespołu, wiedzy albo kontaktów?

Artykuł sponsorowany

System launch control – jak działa i czy niszczy napęd?

Procedura startowa, znana szerzej jako launch control, to zaawansowany system elektroniczny rodem ze sportów motorowych, który pozwala na osiągnięcie maksymalnego możliwego przyspieszenia ze startu zatrzymanego. Jest to funkcja pożądana przez miłośników dynamicznej...

Artykuł sponsorowany

Słuchawki aktywne strzeleckie – komfort i bezpieczeństwo w jednym

Dla strzelca dobry słuch to nie luksus, a konieczność. Słuchawki aktywne to sprzęt, który łączy ochronę słuchu z wygodą i nowoczesną funkcjonalnością. Chronią przed hukiem wystrzałów, a jednocześnie pozwalają usłyszeć to, co...

Artykuł sponsorowany

Odkryj sekret piękna w salonie kosmetycznym Nefretete!

W salonie kosmetycznym Nefretete przy ulicy Moniuszki 8 w Rzeszowie klienci znajdą bogatą ofertę usług kosmetycznych i specjalistycznych zabiegów pielęgnacyjnych. Nazwa salonu, nawiązuje do egipskiej królowej – ikony piękna – podkreśla jego...

Reklama