Rzeszów - Środa, 27.08.2025
Reklama

Ponad 500 zgłoszeń w miejskiej aplikacji mobilnej

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Ratusz rozwiązuje „drobniejsze” problemy w mieście, dzięki zgłoszeniom od mieszkańców korzystających z aplikacji #RzeszowToMy. Z ponad 500 spraw, udało się już załatwić prawie 300.

Aplikacja #RzeszowToMy wystartowała we wrześniu br. Powstała po to, aby usprawnić kontakt między mieszkańcami, a urzędnikami. Umożliwia, m.in. zgłaszanie problemów występujących w mieście, takich jak np. usterki chodników, dziura w drodze, dzikie wysypisko śmieci czy uszkodzone oświetlenie.

Jak wynika z danych Urzędu Miasta Rzeszowa mieszkańcy coraz chętniej korzystają z aplikacji. - Do tej pory za jej pośrednictwem zgłosili już ponad pół tysiąca spraw, z których prawie 300 udało się załatwić – informuje Bartosz Gubernat z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

Co zgłaszają mieszkańcy? Usterki chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej, czy czystości na ulicach.

Wśród spraw załatwionych w ostatnim czasie jest między innymi montaż nowych zjazdów dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej. W tym rejonie po zgłoszeniu użytkownika aplikacji naprawiono także chodnik, a jego generalny remont zaplanowano na przyszły rok.

Drogowcy pracują także w rejonie ulicy Błogosławionej Karoliny, gdzie jeden z mieszkańców osiedla im. Franciszka Kotuli zgłosił uszkodzenie nawierzchni chodnika. Kostka została już zdemontowana i zostanie ułożona od nowa.
Reklama
- Takie z pozoru drobne sprawy mają dla mieszkańców duże znaczenie. Cieszę się, że dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Mądre miasta to te, które korzystają z wiedzy, doświadczenia swoich  mieszkańców – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.

Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Aplikację #RzeszowToMY można pobrać bezpłatnie, zarówno dla użytkowników z systemem Android jak i IOS. Jest ona zintegrowana z internetowym kontem mieszkańca, które umożliwia zdalne załatwienie wybranych spraw urzędowych. - Dzięki takiemu rozwiązaniu mieszkaniec będzie miał dostęp do urzędu z każdego miejsca i o dowolnej porze – tłumaczy Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Miasta Rzeszowa.
 
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Rzeszowscy policjanci zatrzymali czterech nietrzeźwych kierowców

RZESZÓW. W miniony weekend rzeszowscy policjanci zatrzymali czterech nietrzeźwych kierowców. 

Rzeszów

Na tarczy po tie-breaku. Asseco Resovia notuje kolejną porażkę

RZESZÓW. Siatkarze Asseco Resovii Rzeszów przegrali kolejne spotkanie w PlusLidze. 

Rzeszów

Przetarg na budowę kładek rowerowych unieważniony przez „problemy natury technicznej”

RZESZÓW. Jeżeli do końca tego roku inwestycja nie będzie zrealizowana, to dofinansowanie unijne przepadnie.

Rzeszów

Porozumienie ws. przekazania Zamku Lubomirskich dla miasta zostanie podpisane w lutym?

RZESZÓW. Wiceminister sprawiedliwości ogłosił, że umowa, mówiąca o przekazaniu dla miasta Zamku Lubomirskich, zostanie podpisana do końca lutego.

Rzeszów

Zmiany w ekipie Asseco Resovii Rzeszów

RZESZÓW. Z ekipą z Rzeszowa żegna się Piotr Gruszka, pierwszy szkoleniowiec drużyny.

Rzeszów

Defibrylatory AED znalazły się w rzeszowskiej przestrzeni miejskiej

RZESZÓW. Defibrylator AED znajdziemy na przystanku autobusowym MPK Piłsudskiego 03 oraz w autobusie komunikacji miejskiej o numerze taborowym 100.

Reklama