Rzeszów - Poniedziałek, 23.06.2025
Reklama

Ruszyła budowa przystanku kolejowego Rzeszów Dworzysko

Dodano:

fot. PKP PLK
fot. PKP PLK
RZESZÓW. Rozpoczęto prace przy budowie przystanku Rzeszów Dworzysko na trasie Rzeszów – Dębica. PKP przygotuje też 14 nowych przystanków dla Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.

Na przystanku Rzeszów Dworzysko zaplanowano dwa perony. Udogodnieniem dla osób niepełnosprawnych będą natomiast dwie windy – przy wyjściach na perony oraz w nowym przejściu podziemnym. Na przystanku pojawią się też wiaty i ławki oraz tablice informacyjne i oznakowanie. Z nowego przystanku możliwy będzie szybki dojazd do centrum Rzeszowa oraz miejscowości na trasie do Dębicy i Przeworska. Inwestycja ma być gotowa w pierwszym kwartale 2023 r.

Obecnie rozpoczynają się prace przy budowie nowego przystanku. Zabezpieczone zostaną sieć trakcyjna i tor. Jeszcze w tym roku przewidziano roboty przy peronie i przejściu podziemnym. Ruch pociągów będzie odbywał się wówczas po sąsiednim torze.

W dniach 8 listopada – 11 grudnia, dla trzech pociągów POLREGIO przewidziano zastępczą komunikację autobusową na odcinku Rzeszów Główny – Trzciana lub Rzeszów Główny Sędziszów Małopolski. Szczegółowe informacje są dostępne w rozkładzie jazdy na https://portalpasazera.pl/

Na trasie z Rzeszowa do Dębicy i Przeworska powstaną też przystanki Rzeszów Północny oraz Sędziszów Małopolski Wschodni.

Na trasie Rzeszów – Strzyżów podróżni będą mieć do dyspozycji pięć nowych przystanków, w tym Rzeszów Galeria i Rzeszów Osiedle Dąbrowskiego oraz Boguchwała, Lutoryż czy Żarnowa. W stronę Kolbuszowej pojawią się z kolei przystanki Rzeszów Północny, Głogów Małopolski Niwa oraz Kolbuszowa Górna. Perony będą dostępne dla niepełnosprawnych, a także wyposażone w tablice informacyjne i system oznakowania dotykowego.
Reklama
Poza tym PLK wybudują blisko 5 km połączenia Rzeszowa z nową stacją Port Lotniczy Rzeszów. Na trasie powstanie przystanek „park technologiczny”.

Inwestycje zostaną przeprowadzone w ramach zadania „Budowa i modernizacja linii kolejowych oraz infrastruktury przystankowej”, którego koszt wynosi niemal 300 mln. Jest ono częścią szerszego projektu, realizowanego przez województwo podkarpackie pn. „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej – PKA, współfinansowanego ze środków unijnych. Celem przedsięwzięcia jest zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów na trasach: Rzeszów Główny – Dębica i Rzeszów Główny – Przeworsk; Rzeszów Główny – Kolbuszowa oraz Rzeszów Główny – Port Lotniczy Rzeszów Jasionka; Rzeszów Główny – Strzyżów n/Wisłokiem.
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Linia nr 50 nie zostanie przywrócona. Powodem są problemy na jednym z remontowanych odcinków

RZESZÓW. W związku z przeciągającymi się pracami na jednym z odcinków, mieszkańcy Zalesiu muszą uzbroić się w cierpliwość.

Rzeszów

Co dalej z wiaduktem łączącym ul. Hoffmanowej z ul. Wyspiańskiego?

RZESZÓW. Pojawiła się koncepcja zakładająca przejazd od ul. Pułaskiego.

Rzeszów

2 września zamykają przejazd pod wiaduktem na ul. Batorego. Sprawdź zmiany w komunikacji miejskiej

RZESZÓW. Od 2 września przejazd pod wiaduktem na ul. Batorego będzie niedostępny dla kierowców. 

Rzeszów

Trzy firmy chcą dostarczyć dla Rzeszowa 40 autobusów. Jest szansa na podpisanie umowy

RZESZÓW. Jest jedna oferta, która odpowiada wymaganiom finansowym ratusza.

Rzeszów

Teren w rejonie ul. Lawendowej i ul. Daliowej uratowany przed zabudową

RZESZÓW. Zagospodarowanie przewiduje tereny zielone i tak też pozostanie.

Rzeszów

ZTM przywraca kursowanie autobusu linii nr 50 na Zalesiu

RZESZÓW. Od 2 września br. przywrócona zostaje linia nr 50 na os. Zalesie.

Rzeszów

Jest zgoda na zamianę działek z deweloperem. Andrzej Dec: „Znowu Hartbex dostanie znacznie więcej”

RZESZÓW. Łącznie miasto oddało 3,3 ha terenu, natomiast Hartbex przekazał 2,6 ha.

Reklama