Rzeszów - Wtorek, 26.08.2025
Reklama

Rzeszów będzie miał Strategię Rozwoju Publiczności Sektora Kultury

Dodano:

fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
RZESZÓW. Strategia Rozwoju Publiczności Rzeszowskiego Sektora Kultury to dokument który nie tylko nakreśla kierunki w jakich w przyszłości będzie rozwijała się kultura, porządkuje działania kulturalne w mieście ale stanie się również bazą przy ubieganiu się o dofinansowanie ze środków zewnętrznych, a szczególnie przy największym z programów, jaki dofinansowuje kulturę w Polsce czyli programie FEnIKS. Usystematyzuje również działania przy ubieganiu się Rzeszowa o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2029.

- Została stworzona aby zwiększać wiedzę o publiczności wśród instytucji i wszelkich organizacji zajmujących się kulturą, sztuką i dziedzictwem, aby podnieść jakość i dostępność oferty kulturalnej i zainteresować nią większą grupę ludzi – powiedziała Krystyna Stachowska, zastępczyni prezydenta Rzeszowa.

Strategię Rozwoju Publiczności dla Rzeszowa opracowała firma KPPM Doradztwo. Informacje niezbędne do jej opracowania zbierano podczas wywiadów, dyskusji z przedstawicielami Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Rzeszowa,  instytucji kultury działających na terenie miasta, rozmów z artystami i twórcami kultury podczas warsztatów w rzeszowskim Urban Labie. Badanie obejmowało również odbiorców oferty kulturalnej Rzeszowa (lokalnych, regionalnych i ponadregionalnych), w celu zbadania wizerunku, marki i zapotrzebowania na wydarzenia kulturalne organizowane w mieście. Na tej podstawie postawiono diagnozę i zbudowano plan strategiczny, który stopniowo ma być w mieście wdrażany.

-Podczas wdrażania, regularnie przeprowadzane będą ewaluacje, żeby sprawdzić co jest robione dobrze, jakie elementy wymagają poprawy lub ewentualnie w którym miejscu trzeba zmodyfikować plan np. jeśli wystąpią dodatkowe okoliczności, trudne do przewidzenia sytuacje – mówi Natasza Janczak-Nadczuk KPPM Doradztwo, która Strategię przygotowała.
Reklama
Dokument składa się z trzech części. Pierwsza to część TEORETYCZNA, w której przedstawiono koncepcję podejścia audience development, znaczenie tej idei dla wzmacniania potencjału instytucji kultury i rozwijania relacji z obecną, jak i z przyszłą (potencjalną) publicznością.  Część ta ma do pewnego stopnia charakter podręcznika, wskazującego najważniejsze elementy składające się na dobrze prowadzone procesy rozwoju publiczności.

Część druga DIAGNOSTYCZNO-BADAWCZA, która prezentuje podsumowanie najważniejszych wniosków i rekomendacji z przeprowadzonych badań jakościowych, ilościowych a także dodatkowych analiz, które stanowiły podstawę do opracowania Strategii. Kluczowym załącznikiem do tej części jest pełen raport z badań, liczący ponad 200 stron, wraz z rekomendacjami odnoszącymi się do badanych obszarów, które mają znaczenie dla rozwoju publiczności.

I trzecia część - STRATEGICZNA, w której na podstawie: zebranych informacji zaprezentowano plan wdrażania koncepcji rozwoju publiczności, wraz z rekomendacjami, planem ewaluacji i monitoringu Strategii.
 
Pełna Strategia to ponad 500 stron informacji i wniosków. Rzeszów będzie jednym z niewielu miast  w Polsce, rozwijającym sektor kultury w tak dokładnie zaplanowany sposób. Podobny, upubliczniony dokument posiada już Wrocław. Stworzył go w efekcie doświadczeń i pracy przy Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

W Rzeszowie o przyjęciu dokumentu zadecydują miejscy radni, podczas najbliższej sesji 29 sierpnia 2023r. Wtedy Strategia zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej i wszyscy zainteresowani będą mogli się z nią zapoznać.


 
Źródło: UM Rzeszowa
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

4 mln wsparcia dla Podkarpackiego Centrum Innowacji. Grant dla projektu dot. walki z nowotworem

RZESZÓW. Łącznie do programu grantowego Podkarpackiego Centrum Innowacji zgłoszono 103 wnioski.

Rzeszów

Już dzisiaj pierwszy mecz Asseco Resovii na Podpromiu. Andrzej Kowal wraca do Rzeszowa

RZESZÓW. Dla rzeszowian będzie to pierwszy mecz przed własną publicznością.

Rzeszów

31 października policjanci rozpoczynają akcje „Znicz 2019”. Znamy szczegóły dot. organizacji ruchu

RZESZÓW. W czwartek, 31 października rzeszowscy policjanci przystąpią do akcji „Znicz 2019”.

Rzeszów

Niezwykle ambitny początek projektu Urban Lab Rzeszów

RZESZÓW. Czy w listopadzie czeka nas kolejna dawka smart wydarzeń?

Rzeszów

Asseco Resovia Rzeszów po zaciętym pojedynku przegrywa w meczu inauguracyjnym

RZESZÓW. Siatkarze Asseco Resovii Rzeszów po wyrównanym i zaciętym meczu przegrali w Katowicach z GKS-em 2:3.

Rzeszów

Lufthansa z rekordem na rzeszowskim lotnisku

RZESZÓW. O 60 proc. wzrosła liczba pasażerów korzystających z usług linii Lufthansa kursujących do stolicy Bawarii.

Rzeszów

Rzeszowianin pobiegnie z miasta innowacji do Gdańska. Akcja ma charakter charytatywny

RZESZÓW. Przed Pawłem Hanulakiem ponad 600 km do przebiegnięcia. 

Rzeszów

W Rzeszowie notuje się coraz więcej oszustw na BLIK-a

RZESZÓW. Rzeszowscy policjanci obserwują rosnącą liczbę oszustw, do których doszło wskutek nieuprawnionego wykorzystania kodów BLIK.

Reklama