Rzeszów - Sobota, 31.05.2025
Reklama

Policjanci sprawdzali miejsca sprzedaży i podawania napojów alkoholowych

Dodano:

fot. KWP Rzeszów
fot. KWP Rzeszów
RZESZÓW, PODKARPACIE. Podkarpacka Policja wspólnie z Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej w Rzeszowie realizuje działania profilaktyczne pod nazwą "Alkohol - ograniczona dostępność". W ramach tej akcji sprawdzane są miejsca sprzedaży i podawania napojów alkoholowych w zakresie przestrzegania przepisów Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

W dniach 7 i 8 sierpnia, policjanci Wydziału Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie wspólnie z przedstawicielami Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Rzeszowie oraz funkcjonariuszami Komendy Powiatowej Policji w Mielcu i Komisariatu I Policji w Rzeszowie, prowadzili działania na terenie powiatów mieleckiego i rzeszowskiego. Sprawdzali placówki handlowe pod kątem przestrzegania prawa wynikającego z przepisów Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

W ciągu dwóch dni odwiedzili 24 punkty sprzedaży alkoholu. W 7 placówkach handlowych stwierdzono brak uwidocznienia informacji o szkodliwości spożywania alkoholu. Podczas działań policjanci prowadzili ze sprzedawcami rozmowy profilaktyczne na temat obowiązujących przepisów prawa. Przekazali także materiały edukacyjno-informacyjne oraz opracowane i wydrukowane na potrzeby akcji tabliczki informacyjne. Zakup oraz druk materiałów sfinansowany został dzięki środkom przekazanym przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Rzeszowie.
Reklama
Działania "Alkohol - ograniczona dostępność" prowadzone były od 5 do 9 sierpnia przez wszystkie jednostki Policji na terenie całego województwa. Akcja realizowana jest wspólnie z przedstawicielami Miejskich i Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. W razie stwierdzenia naruszenia przepisów ustawy wyciągane są konsekwencje prawne. Przedsiębiorcy naruszający prawo mogą stracić zezwolenie na sprzedaż alkoholu. Kolejna edycja działań zaplanowana jest na wrzesień.

Źródło: KWP Rzeszów
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

"A[u]kcja Trzy Serca". Studenci Politechniki Rzeszowskiej zbierają na pomoc dla Milenki

RZESZÓW. Już po raz szósty studenci z Politechniki Rzeszowskiej organizują aukcję charytatywną na rzecz chorego dziecka. Tym razem pomocy potrzebuje Milenka, która zmaga się wieloma chorobami.

Rzeszów

Zmiany w komunikacji miejskiej. Zwiększony limit pasażerów i powrót "ciepłego guzika"

RZESZÓW. Pasażerowie MPK będą mogli ponownie samodzielnie otwierać drzwi autobusu. Zwiększony zostaje również limit pasażerów.

Rzeszów

Ewa Leniart chce tańszej komunikacji miejskiej. Proponuje "bilet 365"

RZESZÓW. Ewa Leniart chce wprowadzić  w Rzeszowie roczny „bilet 365”. Zadeklarowała również integrację komunikacji miejskiej z innymi środkami transportu.

Rzeszów

Rzeszów metą III etapu Tour de Pologne. Podpisano umowę

RZESZÓW. Trzeci etap tegorocznej edycji Tour de Pologne zakończy się w Rzeszowie. Wyścig odbędzie się w dniach 9-15 sierpnia, a do stolicy Podkarpacia kolarze przyjadą 11 sierpnia.

Rzeszów

Konrad Fijołek podpisał "kontrakt" dla osiedla Budziwój

RZESZÓW. Kandydat na prezydenta Rzeszowa Konrad Fijołek, gościł dziś na osiedlu Budziwój, gdzie podpisał „kontrakt” dotyczący realizacji najpilniejszych inwestycji na osiedlu.

Rzeszów

Przebudują most Załęski i skrzyżowanie ulic Siemieńskiego i gen. Maczka. Jest decyzja ZRID

RZESZÓW. Wydano zezwolenie na realizację dwóch ważnych inwestycji drogowych w Rzeszowie. Chodzi o rozbudowę mostu Załęskiego oraz przebudowę skrzyżowania ulic Siemieńskiego i gen. Maczka. Inwestycje te są częścią większej całości.

Rzeszów

Czytelnia Główna WiMBP udostępnia zbiory "na zewnątrz"

RZESZÓW. Od 4 maja czytelnicy WiMBP w Rzeszowie mogą wypożyczać do domu część zbiorów z Czytelni Głównej przy ul. Sokoła 13.

Rzeszów

CH Plaza powiększa ofertę dla najmłodszych

RZESZOW. CH Plaza ma nowego najemcę. Do portfolio dołączyła lokalna marka dzieciakowi.pl. Sklep oferuje gry oraz zabawki kreatywne i sensoryczne dla najmłodszych klientów.

Reklama