Rzeszów - Czwartek, 28.08.2025
Reklama

Ponad 500 zgłoszeń w miejskiej aplikacji mobilnej

Dodano:

fot. Archiwum RESinet.pl
fot. Archiwum RESinet.pl
RZESZÓW. Ratusz rozwiązuje „drobniejsze” problemy w mieście, dzięki zgłoszeniom od mieszkańców korzystających z aplikacji #RzeszowToMy. Z ponad 500 spraw, udało się już załatwić prawie 300.

Aplikacja #RzeszowToMy wystartowała we wrześniu br. Powstała po to, aby usprawnić kontakt między mieszkańcami, a urzędnikami. Umożliwia, m.in. zgłaszanie problemów występujących w mieście, takich jak np. usterki chodników, dziura w drodze, dzikie wysypisko śmieci czy uszkodzone oświetlenie.

Jak wynika z danych Urzędu Miasta Rzeszowa mieszkańcy coraz chętniej korzystają z aplikacji. - Do tej pory za jej pośrednictwem zgłosili już ponad pół tysiąca spraw, z których prawie 300 udało się załatwić – informuje Bartosz Gubernat z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

Co zgłaszają mieszkańcy? Usterki chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej, czy czystości na ulicach.

Wśród spraw załatwionych w ostatnim czasie jest między innymi montaż nowych zjazdów dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej. W tym rejonie po zgłoszeniu użytkownika aplikacji naprawiono także chodnik, a jego generalny remont zaplanowano na przyszły rok.

Drogowcy pracują także w rejonie ulicy Błogosławionej Karoliny, gdzie jeden z mieszkańców osiedla im. Franciszka Kotuli zgłosił uszkodzenie nawierzchni chodnika. Kostka została już zdemontowana i zostanie ułożona od nowa.
Reklama
- Takie z pozoru drobne sprawy mają dla mieszkańców duże znaczenie. Cieszę się, że dzięki aplikacji można je szybko do nas zgłosić, a miejskie służby mogą natychmiast zareagować. Taka jest idea miasta smart, mądrze korzystającego z nowoczesnych technologii i angażującego mieszkańców w rozwój i zarządzanie. Mądre miasta to te, które korzystają z wiedzy, doświadczenia swoich  mieszkańców – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.

Zgodnie z zarządzeniem prezydenta, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane od razu.

Aplikację #RzeszowToMY można pobrać bezpłatnie, zarówno dla użytkowników z systemem Android jak i IOS. Jest ona zintegrowana z internetowym kontem mieszkańca, które umożliwia zdalne załatwienie wybranych spraw urzędowych. - Dzięki takiemu rozwiązaniu mieszkaniec będzie miał dostęp do urzędu z każdego miejsca i o dowolnej porze – tłumaczy Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Miasta Rzeszowa.
 
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Konsultacje w sprawie zmiany granic miasta Rzeszowa

RZESZÓW. 19 marca 2020 r. rozpoczynają się konsultacje z mieszkańcami Rzeszowa w sprawie zmiany granic miasta Rzeszowa. Konsultacje będą trwały do 22 marca 2020 r.

Rzeszów

Od 18 marca zmiany w rozkładzie kilku głównych linii komunikacji miejskiej. Linia 53 zawieszona

RZESZÓW. Zarząd Transportu Miejskiego poinformował o zmianach w kursowaniu części linii autobusowych, jakie zaczną obowiązywać od 18 marca. 

Rzeszów

Rzeszowskie restauracje dowożą lekarzom "darmowe" jedzenie

RZESZÓW. Dzięki platformie organizującej zbiórki trzy organizacje postanowiły pomóc pracownikom służb medycznych w kraju, dostarczając im posiłki. W akcji udział biorą również restauracje i szpitale z Rzeszowa.

Rzeszów

ZTM wprowadza ograniczenia kontaktu

RZESZÓW. ZTM wprowadza zakaz bezpośredniego kontaktu z klientem. POP-y zamknięte.

Rzeszów

Podkarpacki Urząd Wojewódzki. Obsługa klientów zamknięta do odwołania

RZESZÓW. Podobnie jak Urząd Miasta Rzeszowa oraz podległe mu jednostki, również Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie od 16 marca zamyka do odwołania obsługę klientów.

Rzeszów

Urząd Miasta Rzeszowa oraz podległe mu jednostki zaprzestają bezpośredniej obsługi mieszkańców

RZESZÓW. Od 16.03.2020 r. do odwołania Urząd Miasta Rzeszowa oraz Jednostki Organizacyjne Miasta Rzeszowa nie prowadzą obsługi polegającej na bezpośrednim kontakcie z klientem.

Rzeszów

Loty na lotnisku w Jasionce wstrzymane

Podrzeszowskie lotnisko wstrzymuje loty na co najmniej 14 dni.

Rzeszów

Nieodpłatna pomoc prawna na terenie Rzeszowa tylko na odległość

RZESZÓW. Dyżury prowadzone będą wyłącznie za pośrednictwem środków komunikowania się na odległość, tj. za pośrednictwem telefonu lub e-maila.

Reklama