Rzeszów - Poniedziałek, 23.06.2025
Reklama

Powstaje drugi peron na stacji Rzeszów Zachodni. 28 stycznia przebudowa trzeciego mostu na al. Wyzwolenia

Dodano:

fot. PKP PLK
fot. PKP PLK
RZESZÓW. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują przebudowę stacji Rzeszów i budowę nowego przystanku Rzeszów Zachodni. Trwa również przebudowa wiaduktów na al. Wyzwolenia, gotowe są już dwie konstrukcje, a 28 stycznia rozpoczyna się przebudowa ostatniego obiektu.

Od poniedziałku 28 stycznia, ruszą prace przy ostatnim trzecim wiadukcie. Przy wykorzystaniu 500-tonowego dźwigu rozpocznie się demontaż 100 - tonowej konstrukcji. Wykonawca będzie pracował nocą, by maksymalnie ograniczyć zmiany w organizacji ruchu samochodowego.

Równolegle z pracami przy trzecim (ostatnim) obiekcie nad aleją Wyzwolenia, rozpocznie się przebudowa kolejnej grupy torów, rozjazdów i sieci trakcyjnej. Budowany jest również drugi peron na przystanku Rzeszów Zachodni.

W Rzeszowie PLK realizują inwestycje za ponad 200 mln zł. Z tym zadaniem wiąże się przebudowa stacji Rzeszów, powstaje dodatkowy przystanek Rzeszów Zachodni oraz przebudowywane są trzy wiadukty nad Aleją Wyzwolenia. Prace obejmują również przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Marii Konopnickiej oraz wiadukt przy ul. Batorego.

Wiadukty na al. Wyzwolenia

Po nowym wiadukcie, na linii kolejowej Ocice – Rzeszów ruch pociągów odbywa się już od 8 grudnia. Od 24 stycznia składy pojechały również po drugim wiadukcie, na trasie Rzeszów – Kraków.
Reklama
W połowie roku, sprawniejszą  komunikację kolejową na trasach Ocice – Rzeszów i Rzeszów - Przemyśl, zapewnią już trzy wiadukty nad Aleją Wyzwolenia.

Stacja Rzeszów Zachodni

Obecnie jeden peron stacji Rzeszów Zachodni jest już gotowy. Trwają roboty brukarskie, montaż balustrady i budowa wiat peronowych. Większą dostępność do kolei mieszkańcy zyskają już w połowie roku. Nowy przystanek będzie wyposażony w wiaty, ławki oraz oznakowanie i tablice informacyjne.

Na peronach zamontowana zostanie antypoślizgowa nawierzchnia i linie naprowadzające, które ułatwiają poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym. Podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się, komunikację ułatwi winda oraz pochylnia.

Inwestycja w Rzeszowie, realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Projekt obejmuje trzy stacje: Rzeszów Główny, Szczecin Główny i Gdańsk. Zlikwidowane będą bariery architektoniczne oraz poprawi się komfort podróżnych. Wartość podpisanej w czerwcu 2018 r. umowy na stację Rzeszów, to 205 mln zł netto.

Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Linia nr 50 nie zostanie przywrócona. Powodem są problemy na jednym z remontowanych odcinków

RZESZÓW. W związku z przeciągającymi się pracami na jednym z odcinków, mieszkańcy Zalesiu muszą uzbroić się w cierpliwość.

Rzeszów

Co dalej z wiaduktem łączącym ul. Hoffmanowej z ul. Wyspiańskiego?

RZESZÓW. Pojawiła się koncepcja zakładająca przejazd od ul. Pułaskiego.

Rzeszów

2 września zamykają przejazd pod wiaduktem na ul. Batorego. Sprawdź zmiany w komunikacji miejskiej

RZESZÓW. Od 2 września przejazd pod wiaduktem na ul. Batorego będzie niedostępny dla kierowców. 

Rzeszów

Trzy firmy chcą dostarczyć dla Rzeszowa 40 autobusów. Jest szansa na podpisanie umowy

RZESZÓW. Jest jedna oferta, która odpowiada wymaganiom finansowym ratusza.

Rzeszów

Teren w rejonie ul. Lawendowej i ul. Daliowej uratowany przed zabudową

RZESZÓW. Zagospodarowanie przewiduje tereny zielone i tak też pozostanie.

Rzeszów

ZTM przywraca kursowanie autobusu linii nr 50 na Zalesiu

RZESZÓW. Od 2 września br. przywrócona zostaje linia nr 50 na os. Zalesie.

Reklama