Rzeszów - Środa, 17.09.2025
Reklama

"Różowe skrzyneczki" w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie

Dodano: 03.01.2023 r.

fot. WSIiZ
fot. WSIiZ
RZESZÓW. Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie włączyła się w akcję fundacji „Różowa skrzyneczka”, która walczy z wykluczeniem i tabu menstruacyjnym. W toaletach na terenie uczelni pojawiły się skrzyneczki, w których znajdują się darmowe środki higieny osobistej.
 
„Różowa skrzyneczka” to fundacja, której celem jest walka z wykluczeniem i tabu menstruacyjnym, zapewnienie powszechnego dostępu do bezpłatnych środków higieny osobistej na czas menstruacji w przestrzeni publicznej oraz dostęp do rzetelnej edukacji w zakresie miesiączkowania w szkole.
 
- Wykluczenie menstruacyjne w Polsce jest faktem: wiele kobiet oraz dziewcząt nie może sobie pozwolić na zakup niezbędnych artykułów higienicznych i negatywnie wpływa to na ich samopoczucie i aktywność w sferze publicznej. Włączając się z inspiracji naszego Samorządu Studenckiego w akcję Różowa skrzyneczka wyraźnie podpisujemy się pod hasłem, że swobodny dostęp do artykułów higienicznych powinien być w naszym kraju prawem, a nie luksusem. Wykluczenie menstruacyjne to także bardzo ograniczona edukacja dotycząca jednego z podstawowych procesów fizjologicznych kobiet stanowiących ponad połowę społeczeństwa. Pora to zmienić i włączyć tę tematykę związaną do normalnego codziennego dyskursu. Dodam jeszcze, że udział w akcji Różowa skrzyneczka to element realizacji Strategii Zrownoważonego Rozwoju WSIiZ na lata 2022-2024, a konkretnie punktu 5. dotyczącego równości płci oraz wzmocnienia pozycji kobiet i dziewcząt – zwraca uwagę dr Małgorzata Gosek, Prorektorka ds. Nauczania.
 
Reklama
Różowe skrzyneczki, w których znajdują się darmowe podpaski i tampony, pojawiły się w dwóch toaletach: obok Read&Relax Room w budynku przy ulicy Sucharskiego 2 oraz w toalecie naprzeciwko portierni w kampusie uczelni w Kielnarowej.
 
Skrzyneczki zostały zamontowane w taki sposób, aby miały do nich dostęp osoby z niepełnosprawnościami.
 
 
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Straż Miejska znakuje rowerowy. Najbliższa akcja już 9 czerwca

RZESZÓW. Straż Miejska w Rzeszowie rozpoczęła akcję znakowania rowerów. Najbliższa odbędzie się w środę, 9 czerwca.

Rzeszów

Są środki na przebudowę ulicy Morgowej i projekt ul. Kwiatkowskiego

RZESZÓW. Prezydent Marek Bajdak chce zrealizować dwie inwestycje drogowe, dzięki dodatkowym pieniądzom, jakie znalazły się w miejskim budżecie po dotacji z Ministerstwa Infrastruktury.

Rzeszów

W sobotę "III Triathlon Rzeszów". ZTM wprowadza objazdy autobusów

RZESZÓW. W najbliższą sobotę, 12 czerwca w Rzeszowie odbędzie się impreza sportowa pn. „III Triathlon Rzeszów”. W związku z tym Zarząd Transportu Miejskiego wprowadza zmiany w trasach kilku linii autobusowych.

Rzeszów

Ruszył sezon kąpielowy na Żwirowni. 12 czerwca otworzą baseny ROSiR

RZESZÓW. Od minionej soboty można kąpać się na Żwirowni. 12 czerwca ruszają odkryte baseny Rzeszowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji.

Rzeszów

Śmiertelne potrącenie rowerzysty na ul. Sikorskiego. 17-latek zmarł w szpitalu

RZESZÓW. Do tragicznego wypadku doszło w czwartek na ul. Sikorskiego w Rzeszowie. Audi potrąciło 17-letniego rowerzystę, który przejeżdżał przez przejście dla pieszych. Chłopak zmarł w szpitalu.

Rzeszów

Dziś poświęcenie pomnika Jana Pawła II w Parku Papieskim

RZESZOW. W 30. rocznicę wizyty Jana Pawła II w Rzeszowie i zarazem 30 rocznicę konsekracji Katedry Rzeszowskiej, bp Jan Wątroba poświęci pomnik św. Jana Pawła II.

Rzeszów

Niecodzienna akcja strażaków z OSP Słocina. Odnaleźli kosztowny aparat słuchowy dziecka

RZESZÓW. Dużą kreatywnością i pomysłowością wykazali się strażacy z Ochotniczej Straży Pożarnej w Słocinie. Pomogli wyciągnąć ze stawu aparat słuchowy chłopca o wartości 150 tys zł.

Rzeszów

Międzynarodowy sukces studentów z Legendary Rover Team Politechniki Rzeszowskiej

RZESZÓW. Projekt marsjańskiego drona stworzony przez członków Legendary Rover Team, zdobył pierwsze miejsce na międzynarodowych zawodów IPAS Challenge.

Reklama