Rzeszów - Poniedziałek, 15.12.2025
Reklama

Rzeszów będzie miał Strategię Rozwoju Publiczności Sektora Kultury

Dodano: 11.08.2023 r.

fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
fot. Grzegorz Bukała / Urząd Miasta Rzeszowa
RZESZÓW. Strategia Rozwoju Publiczności Rzeszowskiego Sektora Kultury to dokument który nie tylko nakreśla kierunki w jakich w przyszłości będzie rozwijała się kultura, porządkuje działania kulturalne w mieście ale stanie się również bazą przy ubieganiu się o dofinansowanie ze środków zewnętrznych, a szczególnie przy największym z programów, jaki dofinansowuje kulturę w Polsce czyli programie FEnIKS. Usystematyzuje również działania przy ubieganiu się Rzeszowa o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2029.

- Została stworzona aby zwiększać wiedzę o publiczności wśród instytucji i wszelkich organizacji zajmujących się kulturą, sztuką i dziedzictwem, aby podnieść jakość i dostępność oferty kulturalnej i zainteresować nią większą grupę ludzi – powiedziała Krystyna Stachowska, zastępczyni prezydenta Rzeszowa.

Strategię Rozwoju Publiczności dla Rzeszowa opracowała firma KPPM Doradztwo. Informacje niezbędne do jej opracowania zbierano podczas wywiadów, dyskusji z przedstawicielami Wydziału Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Miasta Rzeszowa,  instytucji kultury działających na terenie miasta, rozmów z artystami i twórcami kultury podczas warsztatów w rzeszowskim Urban Labie. Badanie obejmowało również odbiorców oferty kulturalnej Rzeszowa (lokalnych, regionalnych i ponadregionalnych), w celu zbadania wizerunku, marki i zapotrzebowania na wydarzenia kulturalne organizowane w mieście. Na tej podstawie postawiono diagnozę i zbudowano plan strategiczny, który stopniowo ma być w mieście wdrażany.

-Podczas wdrażania, regularnie przeprowadzane będą ewaluacje, żeby sprawdzić co jest robione dobrze, jakie elementy wymagają poprawy lub ewentualnie w którym miejscu trzeba zmodyfikować plan np. jeśli wystąpią dodatkowe okoliczności, trudne do przewidzenia sytuacje – mówi Natasza Janczak-Nadczuk KPPM Doradztwo, która Strategię przygotowała.
Reklama
Dokument składa się z trzech części. Pierwsza to część TEORETYCZNA, w której przedstawiono koncepcję podejścia audience development, znaczenie tej idei dla wzmacniania potencjału instytucji kultury i rozwijania relacji z obecną, jak i z przyszłą (potencjalną) publicznością.  Część ta ma do pewnego stopnia charakter podręcznika, wskazującego najważniejsze elementy składające się na dobrze prowadzone procesy rozwoju publiczności.

Część druga DIAGNOSTYCZNO-BADAWCZA, która prezentuje podsumowanie najważniejszych wniosków i rekomendacji z przeprowadzonych badań jakościowych, ilościowych a także dodatkowych analiz, które stanowiły podstawę do opracowania Strategii. Kluczowym załącznikiem do tej części jest pełen raport z badań, liczący ponad 200 stron, wraz z rekomendacjami odnoszącymi się do badanych obszarów, które mają znaczenie dla rozwoju publiczności.

I trzecia część - STRATEGICZNA, w której na podstawie: zebranych informacji zaprezentowano plan wdrażania koncepcji rozwoju publiczności, wraz z rekomendacjami, planem ewaluacji i monitoringu Strategii.
 
Pełna Strategia to ponad 500 stron informacji i wniosków. Rzeszów będzie jednym z niewielu miast  w Polsce, rozwijającym sektor kultury w tak dokładnie zaplanowany sposób. Podobny, upubliczniony dokument posiada już Wrocław. Stworzył go w efekcie doświadczeń i pracy przy Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

W Rzeszowie o przyjęciu dokumentu zadecydują miejscy radni, podczas najbliższej sesji 29 sierpnia 2023r. Wtedy Strategia zostanie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej i wszyscy zainteresowani będą mogli się z nią zapoznać.


 
Źródło: UM Rzeszowa
Reklama

Komentarze

Pozostałe wiadomości z Rzeszowa

Rzeszów

Dzień Serca online i na rzeszowskim Rynku [HARMONOGRAM]

RZESZÓW. W niedzielę, 27 września 2020 r. na rzeszowskim Rynku odbędzie się finał tegorocznej edycji Dnia Serca. Niedzielne wydarzenie poprzedzi cykl spotkań online ze specjalistami...

Rzeszów

Sprzedawał podrobioną odzież znanych marek na giełdzie samochodowej

RZESZÓW. 20-latek z Nowego Sącza odpowie za handel podrobionymi ciuchami światowych marek. Mężczyzna sprzedawał towar na giełdzie samochodowej w Rzeszowie.

Rzeszów

#JestemNaBecieNaCałymŚwiecie, czyli dwunasta edycja InternetBeta w wersji online

RZESZÓW. Choć rok 2020 zaskoczył wszystkich i pokrzyżował różne plany, w rozkładzie jazdy tegorocznych konferencji branżowych nie mogło zabraknąć Bety. 

Rzeszów

Kierował samochodem mając 4 promile i zakaz prowadzenia pojazdów

RZESZÓW. Świadkowie uniemożliwili jazdę 47-letniemu mieszkańcowi Rzeszowa, który mając 4 promile alkoholu we krwi prowadził samochód. Dodatkowo mężczyzna miał zakaz prowadzenia pojazdów mechanicznych.

Rzeszów

Masz pomysł na innowacje w Rzeszowie? Zgłoś go do Urban Lab

RZESZÓW. Laboratorium miejskie zbiera pomysły na innowacje, które przyczynią się do poprawy jakości życia mieszkańców Rzeszowa.

Rzeszów

InternetBeta 2020 online i bezpłatnie

RZESZÓW. W związku z obecną sytuacją, tegoroczna edycja konferencji InternetBeta odbędzie się w całości online, a udział w konferencji jest bezpłatny.

Rzeszów

Od 1 października większa strefa płatnego parkowania. Ruszyła sprzedaż abonamentów

RZESZÓW. Od 1 października w Rzeszowie zacznie funkcjonować szersza strefa płatnego parkowania, powiększona o osiedla 1000-lecia oraz Grota-Roweckiego.

Rzeszów

Startuje 3-dniowy festiwal piwa na rzeszowskim Rynku

RZESZÓW. W dniach 11 - 13 września 2020 r. w stolicy Podkarpacia odbędzie się wyjątkowy festiwal piw rzemieślniczych.

Reklama